Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-03@04:19:20 GMT

حمله ارتش ترکیه به مواضع «قسد» در الحسکه

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۸۴۹۸۵

هزاران جنگجوی وابسته به گروه تروریستی «ارتش آزاد سوریه» و ارتش ترکیه، شامگاه دوشنبه از مرز مشترک ترکیه و سوریه به شهر «جرابلس» در حومه شمال شرقی حلب وارد شدند.

اخبار بین‌الملل- یک منبع وابسته به گروه تروریستی «ارتش آزاد سوریه» تصریح کرد، حدود 8 هزار تن از شبه‌نظامیان گروه‌های معارض به همراه نیروهایی از ارتش ترکیه، که مجهز به صدها خودروی زرهی از جمله تانک‌ها هستند، از دروازه «کرکمیش» ترکیه به سمت شهر مرزی «جرابلس» در حومه شمال شرقی عبور کردند و از آنجا عازم جنوب شهر جرابلس و سپس محور خط مقدم با «نیروهای دموکراتیک سوریه»( قسد) در حومه شهر «منبج» شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع، که نخواست نامش فاش شود در گفت‌وگو با خبرگزاری آلمان افزود، این نخستین گروه از شبه‌نظامیان «ارتش آزاد سوریه» است که با ارتش ترکیه در جنگ علیه قسد در شرق فرات حضور خواهد داشت.

منبع مذکور افزود بعد از ورود این تجهیزات نظامی و همچنین استقرار نیروهای در خطوط مقدم با قسد در شمال منبج، این نیروها منتظر ساعت صفر برای حرکت به سمت شهر منبج هستند.

ترکیه، جمعه گذشته رهبران گروه‌های معارض در «ارتش ملی» و «جبهه آزادی‌بخش ملی» را گرد هم آورد و از ادغام تمامی این نیروها در «ارتش ملی» خبر داد که در نبردهای شرق فرات مشارکت خواهند کرد.

همزمان خبرگزاری «اسپوتنیک به نقل از منابع محلی گزارش داد، یگان‌های زرهی ارتش ترکیه با عبور از گذرگاه مرزی «کیلیس»، به منطقه جرابلس وارد شده و در حال حرکت به سمت ریف شمالی منبج هستند.

خبرگزاری رسمی ترکیه «آناتولی» نیز گزارش داد وزارت دفاع ترکیه نیز با صدور بیانیه‌ای از اتمام تدارکات و آماده‌سازی‌ها برای عملیات در سوریه خبر داده و گفت به نیروهای مسلح این کشور اجازه تشکیل گذرگاه تروریستی در مرزهای جنوبی ترکیه را نمی‌دهند.

با این حال، خبرگزاری رسمی سوریه( سانا) گزارش داد ارتش ترکیه به پایگاهی در منطقه «تل الطویل» در مجاورت شهر «المالکیه» در حومه شمال شرقی استان الحسکه را هدف قرار داد، که این پایگاه وابسته به «نیروهای دموکراتیک سوریه» است.

گزارش‌های اولیه حاکی‌ است که این حمله ارتش ترکیه به مواضع قسد «هیچ‌گونه تلفات انسانی نداشت»، و طبق گزارش منابع رسانه‌ای، یکی از رهبران قسد اعلام کرده است که شمار زیادی از افراد «نیروهای دموکراتیک سوریه» از حومه شمالی دیر الزور، اردوگاه‌ها و زندان‌های داعش به سمت مرزهای ترکیه عقب‌نشینی کرده‌اند.

به دنبال اعلام «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه مبنی بر قریب‌الوقوع بودن عملیات نظامی کشورش در شمال سوریه، کاخ سفید، روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد، ترکیه به زودی به شمال سوریه حمله خواهد کرد و ما نگران سرنوشت هم‌پیمانان کرد در این منطقه هستیم.

همزمان، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا به ترکیه هشدار داده که در صورت حمله آنکار به شمال سوریه اقتصاد آنکارا را نابود خواهد کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ترکیه سوریه سوریه ارتش ترکیه دموکراتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۴۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که قصد حمله به نتانیاهو را داشت بازداشت شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه‌های عبری زبان از بازداشت مردی خبر دادند که قصد داشت به کاروان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی حمله کند.

این رسانه‌ها گزارش دادند که شخص مذکور یک مرد ۵۸ ساله است که قصد داشت نتانیاهو را در خیابان دیزنگوف در تل آویو هدف قرار دهد.

پلیس رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده این شخص بازداشت شده است.

۲ روز قبل نیز منابع خبری رژیم صهیونیستی فیلم عملیات ضدصهیونیستی را که از سوی یک گردشگر ترکیه‌ای به اجرا درآمد منتشر کردند.

در این فیلم لحظه اجرای این عملیات و حمله گردشگر ترکیه‌ای به یک نظامی صهیونیست با سلاح سرد و شهادت این گردشگر ترکیه‌ای به ضرب چندین گلوله نظامیان صهیونیست به نمایش درآمده است. به نظر می‌رسد تشدید جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه باعث شده دامنه تلاش‌های افراد غیرنظامی برای هدف قرار دادن این عناصر اشغالگر گسترش پیدا کند.

کد خبر 6095316

دیگر خبرها

  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • حمله رژیم اسرائیل به مناطقی در جنوب سوریه
  • مردی که قصد حمله به نتانیاهو را داشت بازداشت شد
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • فیلم کامل از حمله بزرگ با موشک خوشه‌ای به مواضع ارتش روس
  • حادثه‌ای بدتر از هفتم اکتبر در راه است
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • اصابت ۳ موشک جدید به شمال فلسطین اشغالی
  • یک گردشگر ترکیه ای با چاقو یک نظامی اسرائیلی را در قدس زخمی کرد
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا