Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کردستان، سیدالبرز حسینی اظهار داشت: چندین سال است که ستاد مرکزی اربعین در کل کشور تشکیل می‌شود و کمیته‌ها و ستادهای متناظر آن در استان‌ها تشکیل می‌شود و امسال طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۱۴ کمیته در حوزه‌های مختلف تعریف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین کمیته‌های این ستاد، کمیته حمل و نقل و سوخت است که مسئولیت آن بر عهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اشاره به اینکه قطعا امسال در کل کشور افزایش زائر خواهیم داشت، ادامه داد: از دو میلیون نفری که سال گذشته به کربلا رفتند حدود ۸۹ درصد از طریق ناوگان حمل و نقل جاده‌ای یعنی یا اتوبوس و یا خودرو شخصی جابجا شدند و حمل و نقل ریلی و هوایی در استان‌هایی  که مصداق دارد فقط ۱۱ درصد سهم داشت و این نشانگر جایگاه و اهمیت ویژه حمل و نقل جاده‌ای است که این سهم در استان ما ۱۰۰ درصد است.

حسینی به ویژگی‌های مراسم اربعین امسال نسبت به سال‌های گذشته اشاره کرد و یادآور شد: حذف ویزا اساسی‌ترین ویژگی است که امسال در نظر گرفته شده است قطعا تاثیر بسیار زیادی در افزایش تعداد زائرین خوهد داشت.

وی باز شدن مرز خسروی برای اولین بار را دیگر ویژگی‌های اربعین امسال عنوان کرد و بیان کرد: سال‌های گذشته سه مرز مهران، شلمچه و چذابه به عنوان مرز معین معرفی شده بودند و زائرین فقط از این سه مرز می‌توانستند عبور کنند اما امسال مرز خسروی در استان کرمانشاه نیز اضافه شده است که همین باعث تردد آسان‌تر زائرین می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: بحث مهم دیگر تعریف استان‌ها و شهرهایی به عنوان پس‌کرانه است یعنی در مرحله بازگشت زائرین که بیشترین ازدحام و مشکلات معمولا اتفاق می‌افتد حمل و نقل بصورت دو مرحله‌ای برنامه‌ریزی شده به این شکل که از مرزها ابتدا زائرین به شهرهای پس کرانه منتقل می‌شوند و سپس از آنجا به مقاصد اصلی خودشان منتقل می‌شوند.

حسینی اظهار داشت: شهرهای اندیمشک در خوزستان، همدان و کرمانشاه به عنوان شهرهای پس‌کرانه تعریف شده‌اند لذا این سه شهر به‌علاوه چهار مرز رسمی پذیرای زائرین خواهند بود البته نقش این سه پس‌کرانه بیشتر در مرحله برگشت خواهد بود.

وی افزود: کمیته‌های عضو ستاد اربعین از ۱۰ مهرماه تا سه آبان‌ ماه به مدت ۲۳ روز آماده ارائه خدمات به زوار هستند البته در دل این ۲۳ روز شش روز به عنوان روزهای پیک بازگشت در نظر گرفته شده که به احتمال زیاد بیشترین ازدحام در این شش روز اتفاق می‌افتد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان ادامه داد: با توجه به اینکه روز اربعین در تقویم رسمی ۲۷ مهر است از تاریخ ۲۴ تا ۲۹ مهرماه در واقع به عنوان پیک بازگشت در نظر گرفته شده است یعنی سه روز قبل و دو روز بعد از اربعین به عنوان ایام پیک در نظر گرفته شده که قطعا در این شش روز باید بصورت ویژه تمام ارگان‌هایی که عضو کمیته‌های مختلف هستند ویژه‌تر خدمات ارائه دهند.

 حسینی یادآور شد: امسال فقط مرز چذابه برای خروج اتوبوس در نظر گرفته شده است این تصمیم به این دلیل اتخاذ شده که حتی‌المقدور از ازدحام و شلوغی مرز مهران کاسته شود.

وی بیان کرد: افرادی که می‌خواهند بوسیله خودروی شخصی خود در پیاده‌روی اربعین شرکت کنند نیز فقط از مرز چذابه و شلمچه امکان خروح خواهند داشت و از مرز خسروی و مهران امکان خروج وجود ندارد البته این محدودیت‌ها به جهت مدیریت اوضاع و فراهم کردن شرایط مناسب برای زائرین اتخاذ شده است.

کد خبر 4740374

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین حسینی ناوگان حمل و نقل عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اربعین 98 اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران گرگان قزوین گردشگری ایلام خطبه های نماز جمعه بیرجند شیراز شهرکرد نیروی انتظامی آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۶۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بزرگ زائران حج تمتع منطقه کاشان برگزار شد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، همایش بزرگ زائران حج تمتع منطقه کاشان با حضور کلیه زائرین، مدیران و عوامل کاروان‌ها در روز جمعه در سالن ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد.   حمیدرضا بهروزی فر رئیس اداره حج و زیارت کاشان در این مراسم ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته، نکاتی پیرامون حج تمتع سال ۱۴۰۳ بیان کرد.   رییس اداره حج و زیارت کاشان، اظهار داشت: امسال ۸۸۵ نفر زائر کاشانی و کادر اجرایی و فرهنگی در قالب ۶ کاروان، سه کاروان مدینه قبل و سه کاروان مدینه بعد، از ایستگاه پروازی فرودگاه امام خمینی (ره) عازم سرزمین وحی خواهند شد.   وی افزود: از زائرین اعزامی به حج تمتع امسال، تعداد ۴۵۰ نفر را بانوان و تعداد ۳۹۰ نفر را برادران تشکیل می‌دهند.   بهروزی فر یادآور شد: جوان‌ترین زائر با ۱۷ سال سن از بانوان و مسن‌ترین زائر با ۹۰ سال سن، تنها پدر شهید حاضر در میان زائرین حج تمتع منطقه کاشان است.   وی با اشاره به افزایش تعداد زائرین حج تمتع کاشان به نسبت سال گذشته، خاطرنشان کرد: در حج تمتع ۱۴۰۳ شاهد بیشترین آمار اعزام زائر طی ۲۰ سال گذشته در منطقه کاشان هستیم که در نتیجه پیگیری‌های صورت گرفته محقق شده و هدف گذاری اعزام ۱۰۰۰ زائر در سال برای سال‌های آینده نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • به زودی؛ آغاز خدمات دهی اتوبوس‌های عمومی به شهروندان کارون+فیلم
  • نظارت و کنترل بیش از ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان جابجا شد
  • حمل و نقل ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان جاده‌ای هرمزگان
  • بهره برداری از فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین
  • جابجایی ۳۰ میلیون تن کالا در محور‌های مواصلاتی هرمزگان
  • چرایی برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت از منظر مسئولان و صاحبنظران
  • همایش بزرگ زائران حج تمتع منطقه کاشان برگزار شد
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها