Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود عرب‌نژاد در این خصوص اظهار داشت: در حال حاضر ثبت نام سفر معنوی اربعین در  72 شهر استان کرمان در دست انجام است.

وی با اشاره به این مطلب که ثبت نام های انجام شده در سامانه سماح از برآورد انجام شده برای زائران اربعین، بیشتر شده است، اظهارداشت: احتمال دارد که زائران اربعین از استان کرمان تا مرز 100 هزار نفر افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان حج و زیارت استان کرمان با اشاره به این مطلب که شهرستان های کرمان، رفسنجان و سیرجان به ترتیب بیشترین ثبت نام برای پیاده روی اربعین را داشته اند، تاکید کرد: در حال حاضر 114 دفتر مجوز دار دائم و 10 دفتر موقت در سطح استان ثبت از زائران اربعین را انجام می‌دهند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان کرمان پیاده روی سفر ثبت اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۶۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۹۲۸ زائر حج تمتع از استان بوشهر به جده

همایش سراسری توجیهی آموزشی زائران خانه خدا در قالب ۷ کاروان استان بوشهر با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر برگزار شد. - اخبار استانها -

عبدالرسول رنجبر در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به اینکه اعزام زائران خانه خدا اوایل خرداد ماه تعیین شده است اظهار داشت: در سفر حج امسال از استان بوشهر 928 زائر و 28 نفر از عوامل در قالب 7 کاروان از فرودگاه بین‌المللی بوشهر به جده اعزام می‌شوند.

مدیر حج و زیارت استان بوشهر از 928 زائر خانه خدا استان 486 نفر مرد و مابقی زن ذکر کرد و افزود: کوچکترین زائر بوشهری 14 سال و مسن‌ترین 92 ساله است.

وی اضافه کرد: از 7 کاروان خانه خدا استان بوشهر 6 کاروان شیعه دو یک کاروان در قالب 120 نفر از اهل تسنن هستند.

رنجبر زائران خانه خدا استان بوشهر را مدینه بعد دانست و خاطرنشان کرد: زائران هنگام ورود به فرودگاه جده مستقیم به مکه انتقال می‌یابند و پس از انجام اعمال مناسک حج وارد مدینه می‌شوند.

مدیر حج و زیارت استان بوشهر از برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجهی ویژه زائران خانه خدا استان خبر داد و تصریح کرد: معاینات پزشکی و واکسیناسیون زائران انجام شده و در این معاینات علاوه بر انجام آزمایشات و ویزیت‌های رایج پزشکی حجاج نتایج آن به مرکز پزشکی حج و زیارت اعلام می‌شود.

تحول در زائران خانه خدا پس از برگشت از سفر حج

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نیز در همایش سراسری توجیهی آموزشی زائران خانه خدا استان بوشهر نیز حج را یک وظیفه الهی و واجب دانست و با بیان اینکه حج آثار بسیاری دارد گفت: هر یک از اعمال حج باید مطابق با شعائر و احکام اسلام باشد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه باید سفر حج انسان را در تراز بندگی قرار دهد اضافه کرد: زائران خانه خدا باید پس از سفر حج آموزه‌های آن را در تمام سطوح زندگی و جامعه بکارگیری و از آن نگهداری و مراقبت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر مراقبت از آموزه‌های سفر حج را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: انسانی که حاجی و یا حاجیه می‌شود باید محور اخلاق، ایمان و تقوا برای خانواده و جامعه باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اضافه کرد: انسان وقتی لباس حج بر تن می‌کند خود را از تمامی مسائل دنیوی و مادی دور می‌کند و به خدا نزدیکتر می‌شود و زائران خانه خدا پس از برگشت از سفر حج باید با تغییرات بسیاری در خود روبه‌رو شوند چون حج انسان را در تراز بندگی خدا قرار می‌دهد.

وی یکی از مهمترین موضوع رعایت نظم در برگزاری مناسک حج دانست و تصریح کرد: زائران خانه خدا باید مراسم مربوطه را با نظم خاصی برگزار کنند تا از هرگونه حوادث احتمالی جلوگیری شود.

در این آیین مسئول حراست حج و زیارت و پلیس فرودگاه بوشهر توصیه‌های لازم به زائران خانه خدا ارائه کردند.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • اعزام ۹۲۸ زائر حج تمتع از استان بوشهر به جده
  • کشتی گیران نونهال کرمانی فاتح مسابقات قهرمانی کشور
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • رقابت 21 هزار کرمانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • حمایت ۶۴۴۰ معلم کرمانی از ایتام کمیته امداد
  • ورزشکار کرمانی مدال پارالمپیک را به سردار حاجی‌زاده تقدیم کرد
  • رقابت بیش از ۲۱ هزار کرمانی درآزمون آموزش و پرورش