Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-07@11:33:44 GMT

کنسرت موسیقی با همکاری هوش مصنوعی!

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۸۶۱۹۲

کنسرت موسیقی با همکاری هوش مصنوعی!

ایتنا - سیستم هوش مصنوعی به کار گرفته شده بدین منظور با بررسی موسیقی کلاسیک و سنتی تمامی کشورهای عضو و فعال در این کنگره قطعات موسیقی خاصی را خلق کرده بود و نوازندگان نیز همان قطعات را که از قبل با آنها آشنایی نداشتند، نواختند.
همزمان با برگزاری بیست و سومین کنگره جهانی فناوری اطلاعات در ایروان پایتخت ارمنستان، اولین کنسرت هوش مصنوعی دنیا هم در این شهر برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از مهر، کنگره مذکور با همکاری کنسرسیوم انجمن‌های آی‌سی‌تی دنیا برگزار می‌شود که ۸۳ کشور دنیا که ۹۰ درصد از فعالان این صنعت را تحت پوشش دارند، در آن عضویت دارند.

این کنگره امسال از تاریخ ۶ تا ۹ اکتبر برگزار می‌شود و موضوع اصلی آن بررسی تحولاتی است که آی‌سی‌تی در جهان و در زندگی انسان‌ها و در حوزه‌هایی همچون امنیت، دموکراسی، حقوق بشر و غیره ایجاد کرده است.

شب گذشته و در حاشیه برگزاری کنگره یادشده، اولین کنسرت هوش مصنوعی جهان با هدایت سرگی سامباتیان برگزار شد. اگر چه ۱۰۰ نوازنده الات موسیقی از ۱۵ کشور جهان در این کنسرت برخی قطعات موسیقی کلاسیک را نواختند، اما طراحی قطعات یادشده توسط فناوری هوش مصنوعی صورت گرفته بود.

سیستم هوش مصنوعی به کار گرفته شده بدین منظور با بررسی موسیقی کلاسیک و سنتی تمامی کشورهای عضو و فعال در این کنگره قطعات موسیقی خاصی را خلق کرده بود و نوازندگان نیز همان قطعات را که از قبل با آنها آشنایی نداشتند، نواختند.

نرم‌افزار هوش مصنوعی یادشده به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده بود که بتواند به طور خودکار موسیقی‌های ۱۵ کشور جهان را با هم ترکیب کرده و محصول نهایی را ارائه کند. این اولین بار در جهان است که یک کنسرت موسیقی هوش مصنوعی به طور زنده اجرا می شود.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: هوش مصنوعی کنسرت موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۶۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته است که شرکت هواپیماسازی بوئینگ به دلیل فقدان یکی از قطعات اصلی هواپیمای پهن‌پیکر «۷۸۷ دریم‌لاینر» که با همکاری مشترک یک شرکت آمریکا و یک شرکت روسی ساخته می‌شود، قادر به تولید این مدل هواپیما نیست و به دردسر افتاده است.

وال‌استریت‌ژورنال نوشت: مبدل حرارتی که در سیسم کنترل محیطی هواپیما استفاده شده و دمای قطعات الکترونیکی آن را تنظیم می‌کند، پیش‌تر با همکاری مشترک شرکت آمریکایی «کالینز اروسپیس» و شرکت «اچ‌اس-نائوکا» مستقر در مسکو ساخته می‌شود.

با این حال، این همکاری مشترک مارس ۲۰۲۲ و اندکی پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، به عنوان بخشی از تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، متوقف و خط تولید قطعات تنظیم دما به کارخانه جدید «کالینز اروسپیس» واقع در آمریکا و انگلیس منتقل شد. آنها در ابتدا موفق به تامین تقاضای بوئینگ بودند اما حالا با کمبود این قطعه روبه‌رو شده‌اند زیرا بوئینگ تصمیم به افزایش تولید «دریم‌لاینر» گرفته است.

دِیو کالهون، مدیر اجرایی ارشد بوئینگ در ماه آوریل گفته بود: «وقتی حمله اتفاق افتاد، خط تولید منتقل شده اما ظرفیت تولید با تقاضای ما همخوانی ندارد.

بوئینگ هفته گذشته به سرمایه‌گذاران اعلام کرد که به دلیل فقدان مبدل حرارتی و همچنین صندلی کابین، قادر به تولید کافی دریم‌لاینز نیست. تولید ماهانه بوئینگ ۷۳۷ مکس نیز به دلیل مشکلات این شرکت در رفع نواقص فنی(جدا شدن دریچه روی بال یک فروند هواپیمای خطوط هوایی آلاسکا در ماه ژانویه) تک‌رقمی شده است. این مدل سابقه طولانی در حادثه‌آفرینی دارد به طوری‌که حوادث رخ‌داده برای این مدل ناشی از نقص فنی، در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به مرگ بیش از ۳۴۰ نفر منجر شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • هنری که لاکچری شده!
  • کنسرت موسیقی آذربایجانی آلنام برگزار می‌شود
  • «نجوای عشق» در تالار وحدت می‌پیچد
  • هوش مصنوعی یک ابزار کمکی است و جایگزین پزشک نمی شود
  • هوش مصنوعی نمی‌تواند جای پزشک را بگیرد
  • (ویدئو) رکوردشکنی مدونا، یک و نیم میلیون نفر در کنسرت برزیل شرکت کردند
  • هوش مصنوعی یک ابزار کمکی است و جایگزین پزشک نمی‌شود
  • هوش مصنوعی جایگزین پزشک نمی‌شود
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • موسیقی شمال خراسان سوژه ساخت یک آهنگ جدید شد