Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@17:33:35 GMT

یادواره شهدای بهاباد برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۸۶۲۲۶

یادواره شهدای بهاباد برگزار شد

محمدی یکی از شهدای شاخص دانش آموزی ایران است که در خرمشهر به دنیا آمد و در دفاع از این شهر سال ۱۳۵۹ به شهادت رسید و پیکر پاکش در مسجدسلیمان زادگاه اجدادش به خاک سپرده شد. 

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی بهاباد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت  سال دفاع مقدس و امام شهیدان گفت: باید فرهنگ شهادت برای دانش‌آموزان تبیین شود که این کار از طریق برگزاری یادواره‌ها و عزیمت کاروان راهیان نور به یادمان‌ شهدای دفاع مقدس در غرب و جنوب کشور انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام حسین حاتمی بهابادی  از دفاع مقدس به عنوان یکی از طلایی‌ترین دوران تاریخ ایران یاد کرد و افزود: در بین شهیدان هشت سال دفاع مقدس برخی از آنها از جمله دانش آموزان تاریخ‌ساز بودند و نقش غیرقابل تصوری را ایفا کردند.

وی تصریح کرد: شهدا رفتند تا اسلام و میهن بای بماند و اهداف متعالی انقلاب که تشکیل حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) است ،محقق شود.

حاتمی بهابادی افزود: شهدا با چشمانی باز و فکری آزاد برای نیل به قرب الهی به سوی جبهه‌ها شتافتند و نشان دادند اگر برای خدا کار کنیم پاداش اخروی خواهیم گرفت و پیروزی از آن اوست.

وی خاطرنشان کرد: در سایه خون شهدای والامقام و درایت‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری کشورمان به اقتدار و پیشرفت دست یافت و ما باید با جان و دل از دستاوردهای انقلاب دفاع کنیم و با اتکا به خداوند کشور را در مسیر رشد و توسعه قرار دهیم.

این کارشناس فرهنگی با بیان اینکه امام راحل فرمودند تا قیامت تربیت و مزار پاک شهیدان دارالشفاست، افزود: امروز شلمچه و فکه با دل‌ها بازی می‌کند و دنیا را تکان داده و جوانان عالم را هوشیار و متوجه خود کرده است، باید مراقب باشیم از امام زمان (عج) جا نمانیم و رهبری انقلاب تاکید دارد که آن روز را خواهیم دید .

مردم بهاباد در دفاع مقدس ۱۵۶ شهید تقدیم انقلاب کردند،اجرای سرود و دکلمه از دیگر برنامه‌های این مراسم بود .

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله  ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی یزد قراردارد.

هم‌اکنون در دبیرستان ریحانه بهاباد حدود ۱۰۰ دانش‌آموز دختر تحصیل می‌کنند.

۹۸۷۷/ ۲۰۴۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهدا بهاباد دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۶۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غبار روبی گلزار شهدا خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ همزمان با گرامیداشت هفته کار و کارگر مردم و مسئولان خرمشهر با حضور در گلزار شهدا با قرائت فاتحه بر مزار شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، با ادای احترام به روح بلند و ملکوتی شهدا بار دیگر با آرمان‌های والای آنان تجدید میثاق کردند.
در این مراسم یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع و حماسه به ویژه شهدای کارگر گرامی داشته شد.
هفته کار و کارگر امسال با شعار «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی» از پنجم اردیبهشت آغاز و تا یازدهم اردیبهشت ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • پیش کنگره یادواره ۱۵ هزار شهید استان فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • غبار روبی گلزار شهدا خرمشهر
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • نخستین یادواره و کنگره شهدای منطقه یک اصفهان برگزار می‌شود