Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@06:29:25 GMT

ترکیه مسجد تاریخی پاکستان را بازسازی می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۸۶۷۴۵

ترکیه مسجد تاریخی پاکستان را بازسازی می‌کند

به گزارش ایکنا؛ به نقل از آناتولی، هلال احمر ترکیه دیروز، 15 مهرماه کار بازسازی مسجد «حضرت ابراهیم (ع)» در ایالت پنجاب پاکستان را آغاز کرد.   این مسجد 118 سال قدمت دارد و در روستای «هوکران چاک» در منطقه جهنگ پنجاب واقع شده است.
«حسین جان» رئیس هلال احمر ترکیه در مراسم آغاز کار بازسازی این مسجد گفت: باعث افتخار است که یک مسجد تاریخی را در کشور برادر خود بازسازی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی افزود: ملت ترکیه هیچ‌گاه دوستی مسلمانان شبه قاره را فراموش نکرده است و همواره در لحظات سخت مانند سیل‌ و زلزله در کنار خواهران و برادران پاکستانی خود بوده است.   هیئت ترکیه‌ای همچنین در میان نیازمندان این روستا غذا توزیع کرد و به 100 دانش‌آموز اسباب بازی و لوازم‌التحریر هدیه داد.
 
مردم محلی در سال 1901 میلادی مسجد حضرت ابراهیم(ع) را در این روستا احداث کردند.    انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا ترکیه پاکستان مسجد بازسازی مساجد پنجاب هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۶۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی + عکس

به گزارش همشهری آنلاین، سید ابراهیم رئیسی که بعد از ظهر امروز سه‌شنبه به وقت محلی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر به پاکستان به شهر کراچی مرکز ایالت سند سفر کرده است، در حضور «محمد کامران ‌خان تسوری» استاندار و «سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت پنجاب، جمعی از نمایندگان مجلس ایالتی و مقامات محلی و تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه کراچی، مدرک دکترای افتخاری این دانشگاه را از پرفسور «خالد عراقی» رئیس این دانشگاه دریافت کرد.

پرفسور عراقی در این مراسم تصریح کرد: این مدرک دکترای افتخاری نظر به سوابق تحصیلی و مدارج علمی رئیس جمهور در زمینه فقه و حقوق و نیز سابقه فعالیت طولانی دکتر رئیسی در حوزه قضایی به ایشان اعطا می‌شود.

دانشگاه کراچی به عنوان بزرگترین دانشگاه پاکستان قدمتی ۷۳ ساله دارد و یکی از مهمترین و معتبرترین دانشگاه‌های منطقه است که دانشجویان ایرانی زیادی نیز در آن مشغول تحصیل هستند.

کد خبر 846789 برچسب‌ها ایران و پاکستان خبر ویژه سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • تصاویر استقبال ویژه مسلمانان سریلانکا از رئیسی در مسجد تاریخی کالپیتی + ویدئو
  • درخواست شهروندان منطقه ۱۴ تهران برای بازسازی یک خانه قدیمی + فیلم و تصاویر
  • اعطای دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی + عکس
  • ۷۰ درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد
  • تکیه تاریخی سادات اخوی بازسازی می‌شود
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد استان زنجان
  • بازدید رئیسی از آرامگاه اقبال لاهوری+ فیلم