Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی، امروز در آیین بزرگداشت هفته ملی کودک که با حضور محمد محمدپور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محسن ارشدزاده مدیر کل بهزیستی استان، خانواده شهید مدافع حرم شهید فرهنگی والا و خانواده شهید محرم شهبازیان، مربیان، کودکان و نوجوانان عضو کانون پرورش فکری استان در مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تبریز برگزار شد، گفت: کارکنان و پرسنل کانون پرورش فکری انسان ‌هایی خدوم هستند که کودکان نسل آینده را ضمن پرورش دادن، به سوی تعالی سوق می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی بدرشکوهی با بیان اینکه کودکان هدیه بی‌ همتای خدا به جامعه هستند، ادامه داد: منشا تمدن بشر و موجودیت و استمرار آن به واسطه نسل انسان خصوصاً کودکانی است که در جامعه ایفای نقش می‌کنند.

وی افزود: اگر نیک بنگریم خواهیم دید که کودکان بزرگترین نعمت خدا در راستای استمرار تمدن محسوب می‌شوند چرا که آنها نشاط و سعادت جامعه را استمرار می‌بخشند و هیچ جایگزینی برای این قشر متصور نیست.

بدرشکوهی خاطرنشان کرد: بر همین اساس چگونگی مواجهه با این نسل بسیار مهم است و با توجه به اینکه کودکان آسیب‌پذیرترین گروه جامعه انسانی می‌باشند، بیشترین آسیب‌های اجتماعی متوجه این قشر از جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین و بزرگترین چالش مسئولین امر و متولیان حوزه امور اجتماعی، مسئله آسیب‌پذیری کودکان در مسائل اجتماعی است، اظهار داشت: برحسب آمار ارائه شده بالغ بر ۲۰۰ میلیون کودک در سراسر جهان به دلیل اینکه از لحاظ عاطفی و تربیتی تحت تعلیم قرار نگرفته‌اند، مسیر رشد و تعالی را به خوبی نتوانسته‌اند طی کنند که در این بین، کودکان جهان سومی بیشترین آسیب را دیده‌اند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: جامعه ما خوشبختانه از آموزه‌های دینی و اعتقادی که نقش مهم و تاثیرگذار در امر تربیت صحیح دارد، برخوردار است.

بدرشکوهی تصریح کرد: مربیان کانون باید به الزامات جامعه مدرن و امروزی واقف باشند و کودکان را علاوه بر عالم و بصیر بودن باید جسور و نقاد تربیت کنند.

وی با اشاره به نقش مهم مربیان در تربیت نسل آینده کشور گفت: مربیان کانون پرورش فکری باید فضای نقد و مطالبه‌گری را برای کودکان و نوجوانان فراهم کنند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی در پایان به اقدامات انجام یافته در حوزه امور اجتماعی اشاره کرد و گفت: در این راستا هم در مورد «کودکان خیابانی» یا «کودکان کار» فعالیت‌های انجام شده تا حدی که استان آذربایجان شرقی جز استان‌های تراز اول کشور می‌باشد که «کودکان خیابانی» به معنایی مصطلح ندارد.

کد خبر 4740416

منبع: مهر

کلیدواژه: کودکان کار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز کودک و نوجوان اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران گرگان قزوین گردشگری ایلام خطبه های نماز جمعه بیرجند شیراز شهرکرد استانداری سمنان آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۶۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست مشترک با مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر اهمیت مالکیت معنوی در زیست فردی و اجتماعی کودکان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: کودکان و نوجوانان این سرزمین باید با عملکرد مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت در زمینه‌هایی همچون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری آشنا شوند و این امر خود نیازمند آموزشی متناسب و درخور سن این افراد است.

در ادامه حامد علامتی مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز گفت: آموزش مالکیت معنوی در دنیا به عنوان یکی از بحث‌های پایه‌ای برای کودکان است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از متولیان مؤثر در حوزه کودک و نوجوان است.

وی افزود: آموزش عمومی و فردی منابع انسانی در حوزه مالکیت فکری، تولید پادکست، انیمیشن، تئاتر، تصویرسازی و انتشار کتب مناسب سن کودکان و نوجوانان در راستای آموزش نسل جدید و آشنایی با مالکیت فکری از موضوعاتی است که با تعامل مشترک با سازمان ثبت باید برای کودکان و نوجوانان عملیاتی شود.

در این نشست که اسلامی سرپرست مرکز مالکیت فکری سازمان ثبت نیز حضور داشت، مقرر شد در آینده‌ای نزدیک تفاهم نامه مشترکی فی‌مابین مرکز مالکیت فکری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جهت اجرایی شدن موارد ذکر شده منعقد شود.

کد خبر 6097407

دیگر خبرها

  • هویت‌سازی جز اولویت‌های آموزش و پرورش برای آینده دانش‌آموزان است
  • درخواست ویژه مقام ارشد نظامی از اساتید ارتش
  • حیات یک کشور وابسته به معلمان است
  • نگاه به آینده باید در تربیت و آموزش ارتش وجود داشته باشد
  • دریادار سیاری: اگر نگاه به آینده نباشد، آموزش دچار روزمرگی می‌شود
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار
  • تجلیل از چهره های ماندگار تعلیم و تربیت آذربایجان شرقی
  • تجلیل از چهره‌های ماندگار تعلیم و تربیت استان
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • دستگاه‌ها به مسئولیت‌ در قبال آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند