Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@20:20:53 GMT

اربعین زمینه ساز ظهور است

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۸۶۸۷۶

اربعین زمینه ساز ظهور است

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌ الله حسین نوری همدانی در دیدار با رئیس و اعضای شورای سیاستگذاری حوزه علمیه خواهران با اشاره به گسترش حوزه های علمیه گفت: رونق حوزه به برکت انقلاب اسلامی و تدابیر امام راحل است و به ویژه حوزه علمیه خواهران را در این ایام شاهد هستیم.

مرجع تقلید جهان تشیع ابراز داشت: انقلاب اسلامی به بانوان جایگاه و عزت داد و بانوان که در طول تاریخ در عقب ماندگی فکری و فرهنگی و اجتماعی به سر می بردند، این نظام اسلامی بود که به آنها جایگاه و عزت داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: حوزه های علمیه باید به مسائل کیفی بیشتر از مسائل کمی توجه کنند و باید در این مسیر سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد و زنان می توانند از نظر جایگاه علمی و تقوایی به درجات بسیار بالایی برسند و این مختص مردان نیست.

آیت الله نوری همدانی گفت: باید جایگاه علمی بانوان حوزه های علمیه خواهران تبیین شود و در این زمینه نیاز است که حوزه به مباحث تخصص اهمیت بیشتری دهد.

این مرجع تقلید گفت: بانوان طلبه باید قلم و بیان برجسته داشته باشند و با این ویژگی می توانند به درستی به نیازها پاسخ داده و در راستای پاسخگویی به شبهات که نیاز امروز جامعه است، پاسخ دهند.

وی گفت: باید طلاب در عرصه های فقاهت، تبلیغ، تفسیر و مباحث دیگر به صورت تخصصی ورود کرده و در این زمینه تربیت شوند و بانوان طلبه نیز می توانند نقش موثری در برطرف کردن مشکلات و تبیین مبانی دینی در حوزه زنان و خانواده داشته باشند.

آیت الله نوری همدانی با تاکید بر گسترش دروس اخلاق در حوزه گفت: افرادی متخلق به اخلاق اسلامی برای تدریس دروس اخلاق باید انتخاب شوند و طلاب باید علاوه بر قرآن و تفسیر با نهج البلاغه و صحیفه سجادیه نیز آشنا شوند.

وی با اشاره به مانور عظیم اربعین گفت: هر روز بر عظمت مراسم اربعین افزوده می ‌شود و مراسم اربعین می تواند زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) باشد که همگان باید در این زمینه دعا کرده و وظیفه خود را به درستی انجام دهیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امام زمان جهان حسین نوری همدانی حوزه های علمیه خواهران قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۶۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود

ایسنا/هرمزگان مدیر سابق مرکز اسلامی استان هرمزگان گفت: برای تحقق تمدن نوین اسلامی باید تمام ارکان جامعه اسلامی مشارکت کنند. نه شیعه و نه اهل سنت به تنهایی نمی‌توانند به این مهم دست پیدا کنند؛ بلکه باید با اتحاد برای تحقق این تمدن تلاش کرد.

حجت‌الاسلام احمدرضا باوقار امروز (هشتم اردیبهشت ماه)، در آئین تودیع و معارفه خود که در سالن جلسات حوزه علمیه بانوان برگزار شد، با ذکر این نکته که مسلمان باید بلند بیندیشد، خاطرنشان کرد: مسلمانان باید حامی و پشتیبان یکدیگر باشند؛ اما متاسفانه امروز در مسئله غزه شاهد رفتاری غیر از این هستیم.

مدیر اسبق مرکز اسلامی استان هرمزگان بیان کرد: هموارسازی مسیر برای عینت‌بخشی به وحدت موجود در استان هرمزگان از جمله اصول اساسی برنامه‌هایم در مرکز اسلامی بود.

در استان هرمزگان بیش از ۲۰ حوزه علمیه شیعه و حدود ۵۰ مدرسه دینی اهل سنت داریم که در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی و خدماتی فعالیت‌ می‌کنند.

وی، با اشاره به گستردگی فعالیت مرکز اسلامی، عنوان کرد:این مرکز در حوزه مساجد مانند مرکز رسیدکی به امور مساجد و در حوزه مدارس دینی مانند حوزه علمیه و مرکز خدمات فعالیت می‌کند که نشان دهنده حجم فعالیت‌ها است.

حجت‌الاسلام باوقار منشاء اختلاف را جهل دانست و اظهار کرد: اختلاف باعث عدم تحقق اهداف جامعه اسلامی خواهد شد و همین امر باعث شکست جبهه اسلام می‌شود به همین جهت باید وحدت اسلامی را عینیت بخشید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • کعبی، نائب رئیس جامعه مدرسین: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی نباید از طرح نور عقب نشینی کند
  • جغرافیای اصفهان از منظر علم فلسفه جایگاه بی‌نظیری دارد
  • طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است