Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@20:24:57 GMT

افزایش 250 درصدی جرایم سایبری نسبت به سال قبل

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۸۷۲۶۱

افزایش 250 درصدی جرایم سایبری نسبت به سال قبل

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: جرایم سایبری 250 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته، از طرفی امروز نوع جرایم هم متفاوت شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز؛ سرهنگ حسین حسین زاده در همایش گردهمایی با مدیران موسسات حفاظتی و تقدیر از نگهبانان نمونه محله اظهار داشت: یکی از اساسی ترین وظایف حاکمیت ها تامین امنیت و معیشت مردم است و اگر حکومتی در تامین امنیت موفق عمل کند جامعه با آن همراهی می کند و دیگرکاستی ها نیز رفع می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه هیچ جامعه و انسانی بدون امنیت به اهداف خود نمی رسد و امنیت از اساسی ترین نعمت های خدای متعال است بیان داشت :خدای متعال مقدس ترین سازه ای را که در زمین قرار داده و شهری امن معرفی کرده “کعبه” است و در قیامت نیز انسان به آرامش وعده داده شده و اگر بهشت امنیت و آرامش نداشته باشد انسان برای آن تلاش نمی کند.

سرهنگ حسین زاده افزود: اگر حاکمیتی نتواند امنیت را بوجود بیاورد خود افراد وارد عمل می شوند و هر کس می خواهد از جان ومال و ناموس خود دفاع کند که آن حاکمیت دچار هرج و مرج می شود .

وی با اشاره به تغییرات و تحولات سریع زندگی اظهار داشت : همانگونه که جوامع در حال تغییر و به روز شدن هستند ، جرایم نیز مستمرا تغییر می کنند ، که لازم است نیروی انتظامی هوشمندانه عمل کند و با آینده گری دقیق در حوزه امنیت به روز شود.

این مقام انتظامی اظهار داشت : به عنوان مثال 15 سال گذشته جرایم دنیا مجازی وجود نداشت که ناجا هوشمندانه این جرایم راپیش بینی کرد و اداره مبارزه باجرایم خاص و رایانه ای را راه اندازی کرد و اکنون جرایم سایبری 250درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته ، امروز نوع جرایم متفاوت شده است.

سرهنگ حسین حسین زاده اضافه کرد: تغییرات به سرعت اتفاق می افتند و اگر پلیس با آنها پیش نرود و به روزنشود در حوزه امنیت رشد نمی کنیم ، 2دهه قبل سارقان ،هویت آنها و محدوده جغرافیایی جرم آنها مشخص بود ، امروز با سارقانی مواجه هستیم که با خودروهای میلیاردی و از دیگر استان ها وارد شهر اصفهان می شوند و در یک روز چندین سرقت مرتکب و از شهر خارج می شوند.

جانشین انتظامی اصفهان با اشاره به اینکه جمعیت کشورمان در حال مسن شدن است گفت: سالیان آینده سالمندان ما دچار مشکل می شوند ، سالمندانی که در منازل تنها زندگی می کنند و به راحتی از آنها سرقت می شود که می بایست برای امنیت آنان ، محل زندگی و تفریح اشان آینده نگری شود.

حسین زاده تصریح کرد: داشتن امنیت در یک جامعه به معنای آن نیست که حتما احساس امنیت نیز وجود دارد ، آمارهای پلیس بسیار دقیق است و امنیت یک جامعه را نشان می دهد اما ممکن است افراد آن جامعه با مشاهده مواردی مانند سرقت خودروی همسایه ، آزار و اذیت یک دانش آموز یا دانشجو در مسیر خانه تا محل تحصیل و دیگر موارد احساس امنیت نکنند .

این مقام انتظامی بیان داشت : حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) سال 1371 در فرمایشات خود فرمودند: “اعتماد مردمی بالاترین سرمایه نیروی انتظامی است” که پلیس استان اصفهان در چندین پرونده مهم و حساس با اعتماد مردمی به پلیس و لطف خدای متعال موفق شده مجرمان را تحویل قانون بدهد.

وی ادامه داد: آراستگی ظاهری یک نگهبان محله اولین فاکتور مهم در تعاملات افراد جامعه با او و اعتماد به او است و بعد از نظم ظاهری آموزش های به روز و استفاده از روش های آموزشی نوین ، استفاده از تجهیزات مدرن که قدرت شما را در صحنه جرم افزایش می دهد بسیار مهم است .

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه می بایست موضوع ضابط بودن نگهبانان محل در قانون دنبال شود و مسئولیت و اختیارات آنها افزایش یابد تاکید کرد: از کلیه مدیران موسسات حفاظتی و نگهبانان محله که در تامین امنیت مردم فهیم اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی نقش آفرینی می کنند تقدیر و تشکر می کنم و از خدای متعال برای آنها آرزوی سلامتی دارم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۷۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید پلیس درباره نرخ جریمه رانندگی 1403

  به گزارش پارس نیوز ، جریمه رانندگی در سال 1403 با افزایش 5 برابری نسبت به سال گذشته مواجه شده است. به گفته پلیس راهور دلیل افزایش شدید جریمه رانندگی ، جلوگیری از کاهش میزان حوادث جاده ای است. در این بین پرداخت جریمه رانندگی تا مهلت تعیین شده می تواند از دو برگی شدن آن جلوگیری کند. در این رابطه امکان پرداخت مستقیم جرائم رانندگی از طریق "پلیس من" فراهم شد.

 رییس پلیس راهور فراجا گفت: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است.

سردار سید تیمور حسینی، در خصوص افزایش جرایم رانندگی، اظهار داشت: حدود یک ماه از تصویب قانون افزایش جرایم راهنمایی‌رانندگی گذشته، اما هنوز این قانون برای اجرا به پلیس راهور ابلاغ نشده است.

وی افزود: قرار است اصلاحاتی در برخی از بندهای این مصوبه جدید انجام شود و امیدواریم به زودی این قانون ابلاغ شود.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: یکی از راه‌های پیشگیری از تخلف و جرم، مجازات است، و در تمامی مکاتب حقوقی دنیا این موضوع پذیرفته شده که باید هزینه جرم بالا باشد تا موجب بازدارندگی شود و امیدواریم تا ۱۰ الی ۱۵ روز مشخص شود.

منبع : ترفند باز

 

 

 

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون است
  • اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت جامعه هستند
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • جرایم قطع درختان در اراک افزایش یافت
  • هشدار احمدیان به کشور‌های میزبان مراکز امنیت سایبری صهیونیستی
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت
  • خبر جدید پلیس درباره نرخ جریمه رانندگی 1403
  • پلیس راهور: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است