Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@11:21:48 GMT

وقتی خادمی نوکر خادمی دیگر می‌شود+تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۸۷۲۸۱

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛  عشق به حسین(ع) و خاندان عصمت و طهارت(ع) زمان و مکان نمی‌شناسد. قم، نجف یا کربلا، ایران، عراق یا هرجای دیگری؛ هر روز و هرجایی که زائران خاندان عصمت و طهارت(ع) حضور داشته باشند، خدام مخلصی هم هستند تا همواره خدمتگزار ایشان باشند.
خادمان آستان مقدس حضرت معصومه(س) نیز با دلی سرشار از غم و اندوه مصیبت‌های وارده بر امام حسین(ع) و خاندان‌شان، در آستانه اربعین حسینی و پیش از آغاز حماسه پیاده‌روی اربعین، ترک یار و دیار کرده‌اند و به رسم هرساله به سرزمین عراق آمده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رسالت اصلی موکب ارائه خدمات به زائرین مسیر پیاده‌روی اربعین است پس همان چهارشنبه، دهم مهرماه که خادمان به عمود ۱۰۸۰ رسیدند خدمت را آغاز و از هر فرصتی برای رتق و فتق امور و انجام کارهای برزمین مانده استفاده کردند.
زیارت حرم‌های مطهر امام حسین علیه‌السلام، حضرت عباس علیه‌السلام، خلق صحنه‌های زیبا با عزاداری در بین‌الحرمین، عزیمت به شهر کوفه، انجام اعمال مسجد کوفه و مسجد سهله و تشرف به زیارت مضجع شریف امیرالمؤمنین علیه‌السلام نیز از برنامه‌های خادمان موکب بانوی کرامت در این روزها بوده است.
همدلی و وفاق در میان خادمان موکب کریمه به اوج خود می‌رسد زمانی که بخش زیادی از محموله‌های ارسالی از طرف ایران به موکب می‌رسد و خادمان بخش‌های مختلف بلافاصله دست به دست هم داده و در کمترین زمان ممکن عملیات تخلیه خودروهای باری سنگین را به اتمام رساندند.
جلوه‌های عشق و اخلاص خدام خدماتی، فرهنگی و رسانه‌ای در آماده‌سازی موکب بی‌نظیر است تا حدی که خادمی نوکر خادمی دیگر می‌شود برای او ایثار و در رفع حوائج او پیش‌دستی می‌کند.
خدام کریمه اهل‌ بیت(ع) در هر فعالیتی در صحنه هستند و اشتیاق ایشان در تلاش برای راه‌اندازی موکب، گویای میزان علاقه آن‌ها نسبت به راه‌اندازی موکب و پذیرایی از زائرین است که این خود نشان‌دهنده این است که خدام بی‌صبرانه در انتظار زائر هستند.
شاید یکی از زیباترین جلوه‌های این انتظار جایی‌ است که خدام واحدهای فرهنگی بعد از انجام وظایف محوله، به جای استراحت به کمک خدام دیگر در سایر بخش‌ها می‌شتابند و یا زمانی که واحد فرهنگی نیاز به کمک دارد خدام بخش‌های دیگر به کمک فرهنگی‌ها می‌آیند.
مثل سال‌های گذشته همچنان یکی از سنگین‌ترین بخش‌هایی که توان و زحمت بالایی برای راه‌اندازی می‌طلبد، بخش فضاسازی و دکور بیرون موکب، حسینیه و ایستگاه‌های صلواتی و فرهنگی مستقر در ورودی موکب است. صحنه‌ای که افراد مختلف از جمله مدیر، خادم و زائر در حال جابه‌جایی چندین غرفه متشکل از داربست‌های متصل شده به یکدیگر بودند، هنوز هم تا به اینجای کار یکی از بی‌نظیرترین صحنه‌های روزهای گذشته موکب است که توسط عکاسان موکب ثبت و ضبط شده است.
همه این‌ها درحالی‌ است که برخی از خادمان موکب آستان مقدس کریمه اهل‌ بیت(س) پیش از این در قالب دو تیم و طی دو دوره زمانی مختلف به موکب اعزام شدند و فراهم‌سازی بسترهای زیرساختی مورد نیاز زائر را دنبال کرده‌اند.
و حالا در پایان یک روز پرکار دیگر، خادمین درگاه کریمه اهل‌ بیت(س) بی‌صبرانه مشتاق رسیدن فردا و استقبال از زائران پیاده کربلا هستند هر چند زائران مسیر پیاده‌روی اربعین از شب چهاردهم مهرماه در موکب آستان مقدس بانوی کرامت مستقر شده و خدمات رفاهی را دریافت کرده‌اند اما شروع رسمی کار و فعالیت غرفه‌ها ۱۶ مهرماه خواهد بود.

منبع: ایکنا

کلیدواژه: موکب آستان مقدس حضرت معصومه س اربعین زیارت زائران پیاده روی ایکنا نبأ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۷۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جلال ماب یکشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هفت کمیته زیر مجموعه ستاد اربعین فعالیت می‌کنند، گفت: کمیته‌های تغذیه و درمان جزو کمیته‌های با فعالیت گسترده محسوب می‌شود.

وی با اظهار اینکه سه هزار موکب زیر پوشش کمیته تغذیه ستاد اربعین سازمان دهی می‌شود می‌کنند، گفت: حدود دو هزار موکب در عراق مستقر می‌شوند و خدمات دهی می‌کنند و هزار موکب نیز در مسیر و مرزها و استان‌های مرزی فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بین ۹۰۰ تا هزار موکب نیز به صورت خودجوش و بدون اینکه زیر پوشش و سازماندهی قرار گیرند، خدمات دهی می‌کنند، افزود: این موکب‌ها در مناطق مختلف از جمله خوزستان فعالیت و از زائران حسینی پذیرایی می‌کنند.

جلال ماب یادآور شد: حدود ۷ هزار دستگاه کامیون و خودرو اقدام به انتقال تجهیزات موکب‌ها می‌کنند و بیشتر مالکان خودروها به صورت افتخاری خدمات دهی می‌کنند و طبق پروتکل خاصی و بر اساس همکاری بین گمرک ایران و عراق این خودروها منتقل می‌شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه حدود ۲۰۰ هزار نیروی داوطلب به اداره موکب‌ها می‌پردازند، یادآور شد: اتباعی که از خاک ایران برای اربعین حضور می‌یابند، پتانسیل بسیار خوبی برای تبلیغ هستند و باید از این ظرفیت برای تبیین اربعین حسینی استفاده کرد.

وی با اظهار اینکه که سال گذشته ۷۰ هزار زائر خارجی ازخاک ایران روانه اربعین شدند، تصریح کرد: باید از این دستاورد برای تبیین اربعین بهره گرفت.

کد خبر 6091523

دیگر خبرها

  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • دور جدید اجراهای پاپ در استان خوزستان آغاز شد
  • ماجرا‌های کنسرت «سیروان خسروی» در اهواز تکرار نمی‌شود
  • سلیمانی عملیات‌هایی داشته که هیچ ژنرال آمریکایی نداشته!
  • روسیه ۶۸ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه