Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@15:50:44 GMT

شرط بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم مالیاتی

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۸۷۳۲۹

شرط بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم مالیاتی

تمامی مودیانی که تا پایان مهر ماه ۱۳۹۸ مالیات خود را پرداخت کنند، از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم مالیاتی برخوردار خواهند شد.

محمدرضا نوری، ضمن اشاره به بیانات رهبری در باب حمایت از رونق تولید، اظهار داشت: با توجه به اینکه سال ۱۳۹۸ مزین به نام سال رونق تولید شده است، لذا سازمان امور مالیاتی کشور در راستای حمایت از تولید و کالای ایرانی و به منظور حمایت از فعالان اقتصادی، رعایت اصل تکریم ارباب رجوع و افزایش رضایت مندی مودیان مالیاتی، اقداماتی موثر برای حمایت از عمده مودیان مالیاتی و به طور ویژه برای بخش تولید اتخاذ کرده که در قالب بخشنامه ای ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سازمان امور مالیاتی در تلاش است که با تقویت ضمانت های اجرایی با بازتعریف رابطه بین سازمان و فعالان اقتصادی با مبارزه قاطعانه به فرار مالیاتی در کنار حمایت همه جانبه از تولید بتوانیم تمکین مالیاتی را با خود اظهاری افزایش دهیم.

رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران، در مورد مهلت بخشودگی جرائم مالیاتی، تصریح کرد: کلیه مودیان مالیاتی حقیقی و حقوقی غیر دولتی که تا پایان مهر نسبت به پرداخت بدهی مالیاتی اقدام کنند ۱۰۰ درصد جرایم مالیاتی آنها بخشیده می شود و به تناسب تاخیر تا پایان سال به ازای هر یک ماه برای بخش های تولیدی ۲ درصد و برای سایر بخش ها ۴ درصد از بخشودگی جرایم مالیاتی کم خواهد شد و این بخشنامه تا پایان سال ۹۸ ادامه دارد و به بیان دیگر بخشودگی جرایم اسفند ماه برای و احدهای تولیدی ۹۰ درصد و سایر واحدها ۸۰ درصد خواهد بود.

نوری، با بیان اینکه این بخشنامه در سالهای بعد تکرار نخواهد شد، تاکید کرد: در صورت عدم پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده و برخورداری از تسهیلات یاد شده، این امکان در سال آینده فراهم نخواهد بود و بنابراین بهتر است که فعالان اقتصادی از این فرصت حاضر استفاده کنند.

/مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۷۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته

صندوق بین المللی پول از رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته خبر داد و پیش بینی کرد ذخایر ارزی در دسترس ایران در سال ۲۰۲۴ با افزایش حدود ۶ میلیارد دلاری نسبت به سال قبل به ۳۱.۳ میلیارد دلار برسد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، صندوق بین المللی پول در گزارش  منطقه ای خاورمیانه و آسیای مرکزی که به تازگی منتشر شده پیش بینی کرده ارزش تولید ناخالص داخلی ایران 61 میلیارد دلار در سال 2024 نسبت به سال 2023 افزایش یابد و به 464 میلیارد دلار برسد. اقتصاد ایران در این سال 3.3 درصد رشد خواهد کرد که  از رشد متوسط 20 ساله طی سال های 2000 تا 2020 که 3 درصد گزارش شده بیشتر خواهد بود.

این گزارش رشد اقتصاد غیر نفتی ایران در سال 2023 را  3.8 برآورد و پیش بینی کرده است این رقم در سال جاری به 3.3 درصد برسد. بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته رشد قابل توجه 15 درصدی را به ثبت رساند. پیش بینی شده است در سال 2024 نیز رشد این بخش به 2.9 درصد برسد.

نرخ تورم در کشور طی سه سال گذشته نزولی بوده است و به پیش بینی صندوق بین المللی پول انتظار می رود این روند حداقل طی دو سال آینده ادامه پیدا کند. نرخ تورم ایران در سال 2023 به 41.5 درصد کاهش یافته و پیش بینی می شود در سال 2024 به 37.5 درصد و در سال 2025 به 32.5 درصد برسد.

نرخ رشد نقدینگی در سال 2023 بالغ بر 34.7 درصد بوده و انتظار می رود این رقم در سال 2024 به 32.9 درصد کاهش یابد. متوسط رشد نقدینگی طی سال های 2000 تا 2020 بالغ بر 26.5 درصد محاسبه شده است.

*پیش بینی تراز مثبت 16.7 میلیارد دلاری حساب های جاری در 2024

صندوق بین المللی پول تراز حساب های جاری ایران در سال 2024 را مثبت 16.7 میلیارد دلار پیش بینی کرده است. در سال 2023 نیز تراز حساب های جاری ایران مثبت 17.8 میلیارد دلار برآورد شده بود.

*عبور ذخایر ارزی در دسترس ایران از 30 میلیارد دلار

ذخایر ارزی در دسترس ایران بر اساس برآورد صندوق بین المللی پول در سال گذشته 25.1 میلیارد دلار بوده است. این رقم برای سال قبل از آن 19.7 میلیارد دلار اعلام شده بود. بر اساس پیش بینی این نهاد بین المللی ذخایر ارزی در دسترس ایران طی سال جاری با افزایش حدود 6 میلیارد دلاری نسبت به سال قبل به 31.3 میلیارد دلار خواهد رسید.

بر اساس این گزارش ذخایر ارزی ایران بسیار بیشتر از این ارقام و بالای 100 میلیارد دلار است که بنا به ادعای صندوق بین المللی پول به دلیل تحریم ها در دسترس ایران قرار ندارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • جشن گلریزان کمک به زندانیان جرایم غیر عمد در گرمسار
  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • زندانی جرایم غیرعمد با حمایت دادستان اردبیل آزاد شد