Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامی گفت: ساز و کار مناسبی برای ارتباط با بخش صنعت در دستور کار داریم تا دانشجویان بتوانند بعد از فارغ التحصیلی به کارآفرینی بپردازند.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی وزیر علوم در جلسه علنی امروز پارلمان در پاسخ به سوالی مبنی بر علت عدم توجه و ضعف در ارتقاء رشد کیفی اساسی و همچنین ضعف در امکانات رفاهی دانشجویان دکترا، اظهار کرد: معتقدم که دانشجویان تحصیلات تکمیلی منشأ و مبدأ تحول در توسعه دانشگاه‌های ما هستند و آثار آنها موجب رشد علمی کشور بوده و موجب افتخار وزارت علوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر علوم با اشاره به معضل اشتغال دانشجویان گفت: مسئله اشتغال دانشجویان از حوزه وزارتخانه ما خارج است، اما ما برای افزایش توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اشتغال برنامه‌های مهمی تدارک دیده‌ایم.

او تصریح کرد: ظرفیتی که از طریق صندوق رفاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی در اختیار ما قرار دارد را به آنها ارائه می‌دهیم، اما قبول دارم که علی رغم تلاش‌های صورت گرفته امکان حمایت کامل با توجه به ظرفیت‌های موجود وجود ندارد.

غلامی تصریح کرد: ما برای بهبود وضعیت اشتغال دانشجویان ساز و کاری برای ارتباط با بخش صنعت داریم تا آنها بتوانند بعد از فارغ التحصیلی به کارآفرینی بپردازند.

وزیر علوم ادامه داد: معتقدم که جایگاه علمی کشور توسط استادان و دانشجویان به دست آمده و باید از جایگاه آنها حمایت شود.

او بیان کرد: باید ارزش دانشمندان و نخبگان را با حمایت از آنها نشان داد، اما قبول دارم که اگر بخواهیم شرایط نخبگان را در داخل و خارج مرز‌ها مقایسه کنیم تفاوت‌های بسیاری وجود دارد، اما با این حال نخبگان ما علایق خود را با آب و خاکشان معاوضه نمی‌کنند.

غلامی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم حمایت بیشتری از دانشجویان دکترا و نخبگان داشته باشیم، اما اینکه بعضی از نخبگان علاقه دارند که در خارج از کشور بمانند از اختیار ما خارج است و قطعاً جاذبه‌های کشور‌های خارجی در این زمینه بی تأثیر نیست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی نمایندگان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۷۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی گفت: این استان رتبه دوم نخبگان انتخابی در دانشگاه فرهنگیان را در کشور دارد و پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان حائز رتبه‌های تک رقمی و بالای کنکور هستند.   حبیب‌الله تقی‌پور ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان، تنها دانشگاهی است که رئیس جمهور جزو هیئت امنای آن است و با ۹۸ پردیس و ۱۰۰ هزار دانشجو به عنوان بزرگترین دانشگاه کشور محسوب می‌شود که مورد توجه رهبری نیز هست.    تقی‌پور ادامه داد: باعث افتخار است که دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی، ۱۰ درصد دانشجویان و اعضای هیئت علمی را به خود اختصاص داده و ۴۵ هزار دانشجو در آن به شیوه‌های مختلف در حال تربیت هستند.   وی گفت: تا چهار سال آینده نیاز‌های آموزش و پرورش به صورت ثابت از طرف این دانشگاه تأمین می‌شود، همچنین متعهد شده‌ایم نیاز‌های متغیر آموزش و پرورش در حوزه کمبود معلم را در هر لحظه با دانشجویان فعال خود تأمین کنیم و بر این اساس، پارسال دو هزار دانشجو را به کلاس‌های درس فرستادیم.   وی با اشاره به افتخارات دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی، گفت: هفته گذشته دانشگاه فرهنگیان با کسب ۱۶ شاخص معتبر دانشگاهی، به عنوان دومین دانشگاه مورد پذیرش وزارت علوم با ساختار و اعضای علمی به صورت مستقل معرفی شد.   تقی‌پور ادامه داد: طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای توسعه دانشگاه فرهنگیان با قدمت ۱۰۰ ساله، انجام شده که از آن جمله می‌توان به افزایش ظرفیت اسکان و فضای خوابگاهی دانشجویان اشاره کرد که با افزایش پنج فضای خوابگاهی، میزان ظرفیت سکونت خوابگاهی دانشجویان بهتر شده و دانشجویان در فضای خوابگاهی به آرامش بهتری دست یافته‌اند.   مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی یادآوری کرد: آزمون دانشگاه فرهنگیان مستقل شده و از یک میلیون و ۱۰۰ هزار داوطلب دانشگاه، تعداد ۶۸۰ هزار نفر در آزمون دانشگاه فرهنگیان شرکت کرده‌اند که این افتخاری برای انتخاب معلمان شایسته در آینده آموزش و پرورش کشور است.

دیگر خبرها

  • تربیت نیروی ماهر در گرو ارتباط دانشگاه و صنعت
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • ارتباط صنعت و دانشگاه، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • دولت برنامه‌ریزی مناسبی برای حمایت از نخبگان دارد