Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@15:45:54 GMT

آموزش و پرورش موثرترین رسانه کشور است

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۸۷۶۲۷

آموزش و پرورش موثرترین رسانه کشور است

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن حاجی میرزایی روز سه شنبه در سومین دوره آموزشی کارشناسان قران، عترت و نماز وزارت اموزش و پرورش در رامسر اظهار داشت : آموزش و پرورش به عنوان بزرگ ترین رسانه فرهنگی این رسانه در دورترین اقصی نقاط کشور فعالیت دارد و داشتن ارتباط منسجم با مخاطبان از ویژگی های شاخص این رسانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آموزش و پرورش همواره با مخاطبانش در سراسر کشور و به وسیله معلمان به صورت چهره به جهره و عمیق بدون توجه به تفاوت های ظاهری آنان گفت و گو می کنند که می تواند بهترین مسیر برای فرهنگ سازی و هدایت فرهنگی باشد .

وزیر آموزش و پرورش در ادامه قابلیت ارزیابی و سنجش را ویژگی‌های این رسانه عنوان کرد و گفت: اهداف قرآنی از اولویت‌های آموزش و پرورش است که در تمامی پایه ها برای آن اهداف و برنامه مدون دیده شد.

حاجی میرزایی آشنایی با مفاهیم الهی و معارف دینی، آشنایی با سیره اهل بیت و قابلیت های دانش آموزان را از اهداف آموزش وپرورش خواند و ادامه داد: عزت نفس ، عدالت طلبی و ظلم ستیزی از برنامه های محوری در سند  تحول برنامه ریزی شده است.

وی یکی از ویژگی‌های این رسانه را برنامه‌ریزی قرانی برای همه پایه‌های آموزشی این نهاد بیان کرد و اظهار داشت: به همین خاطر این رسانه را در جایگاه متمایز از سایر رسانه‌های کشور قرار می‌دهد.

حاجی میرزایی افزود: این نهاد همواره با اموزش‌ها و مفاهیم قرانی به دنبال اثربخشی آن در بین دانش آموزان است ضمن اینکه در این عرصه به شرایط و وضعیت دانش اموزان و مخاطبانش نیز توجه جدی دارد.

وزیر اموزش و پرورش معیار همه درستی‌ها نماز هنوان کرد و گفت: نماز ثمره حکومت صالحان است، بنابراین اگر بخواهیم نماز شاخص معتبری درستی و ناراستی عمل ماست باید عمیقا در سلوک و رفتار ان را نشان دهیم.

حاجی میرزایی تاکید کرد که برای داشتن محیط آموزشی روحانی باید اقامه نماز با شکوه در محیط های اموزشی برگزار شود.

آیین افتتاحیه سومین دوره آموزشی کارشناسان قران، عترت و نماز وزارت اموزش و پرورش به مدت سه روز و با هدف تبیین فعالیت های دو ساله حوزه قرآن ، تحلیل برنامه های جدید و تبادل اندیشه و اطلاعات پیرامون برنامه ها با رویکرد سند تحول بنیادین در اردوگاه میرزا کوچک خان رامسر برگزار می‌شود.

در این همایش یک هزار و  ۲۰۰ نفر  فعالان و کارشناسان حوزه قرآنی وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور حضور دارند.

بیش از ۵ هزار مربی قرانی در ۷۵۰ مرکز دارالقران وابسته به وزارت آموزش و پرورش مدارس سطح کشور به دانش اموزان و قرآن اموزان در ۱۰ سطح اموزش می دهند.

در پایان سخنرانی وزیر اموزش و پرورش کتاب "باید ها و نباید های مداحی و سند افتتاح زنگ ندای آسمانی به مدت یک ربع همراه با تفسیر و تلاوت قرآن " رونمایی شد.

۱۶۵۴/۱۶۰۲/۹۹۲۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کلاس های قرآنی مازندران رامسر وزارت آموزش و پرورش همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۷۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته معلم، ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند.

علی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: مطابق سنوات گذشته برنامه‌های متعددی برای هفته معلم در نظر گرفته شده است که با شعار «همه ما مدیون توییم» اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طبق هماهنگی صورت گرفته در سال‌جاری ۵۰ برنامه در هفته معلم اجرایی خواهد شد، اضافه کرد: تجلیل از مقام معلمان نمونه با حضور رؤسای قدیم آموزش و پرورش، تجلیل از بازنشستگان فرهنگی سال گذشته، برگزاری یادواره شهدای معلم، دیدار با معلمان تاریخ‌ساز استان، تجلیل از معلمان نمونه استان و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان از جمله این برنامه‌هاست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان همچنین با اشاره به دیدار معلمان کشور با رهبر معظم انقلاب در روز دوازدهم اردیبهشت ادامه داد: ۴۰ نفر از معلمان برتر استان در قالب این برنامه در دیدار معلمان با رهبر معظم انقلاب حضور خواهند داشت.

اسماعیلی با اشاره به برگزاری پویش سپاس معلم در استان زنجان گفت: در این پویش دل‌نوشته و خاطرات دانش‌آموزان از طریق شبکه شاد جمع‌آوری و از برگزیدگان تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت معلمان خیر در استان گفت: معلمان خیر در استان با اختصاص بخشی از حقوق خود از دانش‌آموزان نیازمند حمایت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به تبیین اندیشه‌های شهید مطهری در شبکه شاد گفت: مسابقه کتاب‌خوانی برای فرهنگیان و دانش‌آموزان و فراخوان خاطرات فرهنگیان در دو سال اخیر برای این هفته پیش‌بینی شده است.

کد خبر 748636

دیگر خبرها

  • ۳۲۰ دانش آموز برتر استان یزد تجلیل می‌شوند‌
  •  جذب سه هزار معلم جدید در آموزش و پرورش هرمزگان
  • تقویت مدارس دولتی با رویکرد محرومیت زدایی
  • ۱۰۰۰ معلم استان سمنان تجلیل می‌شوند
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • خودروی یک وزیر اسرائیلی دیگر واژگون شد
  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند