Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@12:46:19 GMT

ستاد سنگ در حال حاضر مُرده است

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۸۸۲۵۶

ستاد سنگ در حال حاضر مُرده است

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی با بیان اینکه ستاد سنگ کشور در حال حاضر مرده است، گفت: ستاد سنگ کشور باید احیا شود تا شاهد توسعه صنعت سنگ و ارزآوری برای کشور باشیم که در این راستا باید بخش دولتی به کمک بخش خصوصی آمده و کمک و مشورت لازم را انجام دهد.

به گزارش ایسنا، بهرام شکوری در آئین افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران(محلات- نیمور) اظهار کرد: تولید سنگ دنیا ۱۴۰ میلیون تن است که سهم کشورهایی مثل چین، هند، ایران و برزیل در این تولید ۷۰ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهم تجارت سنگ در دنیا در سال ۲۰۱۷ بیش از ۲۷ میلیارد دلار بوده که سهم ایتالیا از این مبلغ ۱۳.۵ درصد، ترکیه ۱۲.۱ درصد، هند ۱۰.۸ درصد، برزیل ۷ درصد و ایران ۱.۱ درصد است.

وی در خصوص سهم پایین ایران از تجارت سنگ دنیا افزود: میزان ذخایر سنگ ایران ۳.۴ میلیارد تن است که با این میزان می‌توانیم ۲۰ درصد سهم تجارت سنگ را از آن خود کرده و اشتغال و ارزآوری خوبی را شاهد باشیم.

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت های موجود استفاده کرد، تصریح کرد: میزان ضایعات استخراج سنگ از معادن کاهش زیادی داشته و با توجه به اینکه امروز تولید منهای ضایعات مدنظر قرار دارد باید ضایعات را به صفر رساند. از طرفی بسیاری از شرکت‌ها از ضایعات سنگ در پیکرتراشی و تولید برخی محصولات استفاده می‌کنند.

شکوری بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد از ۱۵ میلیون تن سنگ‌ تولیدی سالیانه در ایران، در داخل کشور فرآوری می شود و نهایتا نزدیک ۱۰ درصد آن به صورت سنگ کوپ یا فراوری شده صادر می‌شود در نتیجه ایران در تولید سنگ کوپ سهم اندکی دارد.

وی با اشاره به سهم تولید و صادرات برخی کشورهای دنیا گفت: هند دومین تولیدکننده سنگ دنیاست و ۳۰ درصد سنگ خود را به صورت کوپ و ۳۰ درصد را فرآوری شده صادر می کند. ایتالیا نیز با داشتن ذخایر سنگی خوب ۲۲ درصد تولید خود را به صورت سنگ کوپ و ۶۰ درصد را فرآوری شده صادر می کند که با توجه به عملکرد خوب این کشورها در حوزه صادرات باید بررسی‌هایی توسط کارشناسان صورت گیرد تا با رفع مشکلات، میزان صادرات در ایران نیز افزایش پیدا کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۸۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به ظرفیت دستگاه قضا در حمایت از تولید و پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: بخشی از مشکلات و موانع در مسیر سرمایه‌گذاری و مشارکت مردم در بخش‌هایی، چون صنعت، گردشگری، کشاورزی و ... قابل شناسایی است و برنامه‌ریزی برای رفع آن امکان پذیر است.
حجت الاسلام اسداله جعفری از رسیدگی مساله محور به مشکلات تولید و اقتصاد در این ستاد خبر داد و افزود: پیش از این در بیشتر مواقع، رفع مشکلات واحد‌های تولیدی و فعالان اقتصادی در ستاد اقتصاد مقاومتی به شکل موردی و مصداقی بود، اما مصوبه جدید اعضای ستاد به این نحو است که مشکلات و موانع به صورت مسأله محور بررسی شود چرا که با برطرف شدن یک مانع به شکل ریشه‌ای و کامل، ممکن است مشکلات چند واحد تولیدی در این خصوص، همزمان برطرف شود.

دیگر خبرها

  • هویت ۹۹ درصد رأی دهندگان به صورت الکترونیکی احراز شد
  • فعالیت ۲۳۰ هزار پرستار در ایران / سهم سلامت از تولید ناخالص ملی۳ تا ۴ درصد است
  • تولید و تجهیز ۱۰۰ آزمایشگاه شناختی با فناوری ایرانی
  • مرکز تجاری هند و ایران با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور راه اندازی شد
  • خودکفایی، اشتغال و معیشت با استفاده از پساب‌های کشاورزی
  • حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت
  • ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شدند
  • حمایت قضایی از تولید/ جلوگیری از بیکاری ۱۹۱ هزار ‌کارگر
  • وابستگی اقتصادی اسارت می‌آورد
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور