Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از دولت خواست با نظر مجلس در مورد نحوه پرداخت یارانه‌ها تجدید نظر کند. ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، اسدالله عباسی سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه 16 مهر)  قوه مقننه با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه روز گذشته مجلس دباره یارانه،ها گفت:  یارانه‌ها به چند گروه تقسیم می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

100 هزار میلیارد تومان آن از بودجه سنواتی به صورت نقدی پرداخت می‌شود، بخشی از آن حکمی دارد ولی مبالغش پیش بینی نشده است که حدود 140 هزار میلیارد تومان است و بخشی 73 هزار میلیارد تومان تسهیلات است که از طریق بانک‌ها پرداخت می‌شود و بین هزار و 300 هزار میلیارد تومان تا هزار و 800 هزار میلیارد تومان هم یارانه پنهان است.

ارجاع لایحه مالیات بر ارزش افزوده برای بررسی بیشتر به کمیسیون اقتصادی

وی  ادامه داد:‌ قیمت حامل‌های انرژی مثل نفت، گازوئیل، بنزین، نفت گاز، و آب و برق به نسبت فوب خلیج فارس ارزان در اختیار مردم قرار می‌گیرد ولی عادلانه توزیع نمی‌شود. به طوری که مصرف انرژی ثروتمندان 23 برابر بیشتر از سایر اقشار است. یا در مورد یارانه دارو مصرف ثروتمندان 19 و نیم درصد بیشتر است و این نیازمند ساماندهی است.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با اشاره به جلسه غیر علنی روز گذشته مجلس گفت: در این جلسه  سازمان برنامه و بودجه و کارگروهی به ریاست آقای مصری مباحثی را مطرح کرد و کمیسیون‌ها نیز مواردی را مورد بحث قرار دارند. انتظار ما این است که دولت در مورد پرداخت یارانه بر اساس قانون هدفمندی عمل کند.

عباسی با اشاره به عدم حضور وزرای دولت در جلسه روز گذشته مجلس اضافه کرد: ما اراده‌ای ندیدیم که دولت بر اساس قانون عمل کند تلاش می‌کنیم نظارت را اعمال کنیم و از دولت می‌خواهیم با توجه به تورم موجود بر اساس قانون عمل کند و با نظر مجلس در شیوه پرداخت یارانه تجدید نظر کند.

انتهای پیام

R1373/P/S1,15/CT12 واژه های کاربردی مرتبط نمایندگان مجلس مجلس دهم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایندگان مجلس مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۸۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت

آفتاب‌‌نیوز :

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به موضوع مطالبات داروخانه‌ها از بیمه‌ها، گفت: پرداخت یارانه دارو ربطی به ما ندارد.

محمدمهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: پرداخت بدهی بیمه سلامت به داروخانه‌ها به ویژه داروخانه‌های خصوصی، در اولویت سازمان بیمه سلامت است؛ مطالبات اسفند داروخانه‌ها امروز پرداخت شد و مطالبات فروردین ۱۴۰۳ نیز ظرف ۱۰ روز آینده پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: رسیدگی اسناد به سرعت انجام می‌شود و در کل هزینه قابل پرداخت در داروخانه‌های خصوصی ۶۰۰ تا ۶۵۰ میلیارد تومان است.

ناصحی با بیان اینکه سهم ارز ترجیحی طرح دارویار از اختیارات ما خارج است، افزود: پرداخت سهم ارز ترجیحی داروخانه‌ها بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌ها است و از عهده ما خارج است و آخرین پرداخت در این بخش مربوط به دی سال قبل است و منابع این بخش را باید سازمان هدفمندی یارانه‌ها تأمین کند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: تامین منابع و واریز نهایی بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌ها است و ما در این خصوص نقشی نداریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات مصوبه دولت
  • پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه کالا در استان بوشهر
  • موافقت مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک
  • تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • ارتقاء رونق تولید و بهره روری با حمایت از کارگران
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • ضرب‌الاجل به پاستور
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟