Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، «نیکی هیلی» نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل، در پیامی در توئیتر اعلام کرد که تصمیم دونالد ترامپ برای خارج کردن سربازان آمریکایی از شمال سوریه آن‌هم در حالی که ترکیه قصد دارد به این منطقه حمله کند، به این معنا است که آمریکا متحدان کردش را ترک می‌کند تا آنها بمیرند.

او در پیامی توییتری در کنار استفاده از هشتگ «ترکیه دوست ما نیست» نوشت: اگر انتظار داریم از حمایت متحدانمان برخوردار باشیم، باید همیشه از آنها حمایت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کردها نقشی اساسی در موفقیت ما در مبارزه علیه داعش در سوریه داشتند. اینکه آنها را رها کنیم تا بمیرند اشتباه بزرگی است.

یورو نیوز در این رابطه می نویسد: تصمیم ترامپ برای تخلیه نیروهای آمریکایی از مناطق شمالی سوریه یکشنبه شب پس از گفتگوی تلفنی او با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه اعلام شد. این تصمیم نشانه‌ای از تغییر در سیاست خارجی آمریکا و دادن چراغ سبز به ترکیه برای حمله به نیروهای کرد مستقر در شمال سوریه است؛ نیروهایی که یکی از قابل اعتمادترین شرکای آمریکا در سوریه محسوب می‌شدند و در مبارزات ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا علیه داعش، نقشی استراتژیک داشتند.

بیش از ۱۱ هزار زن و مرد عضو نیروهای دموکراتیک سوریه در جریان مبارزه با داعش جان خود را از دست دادند.

نیروهای دموکراتیک سوریه نیز در پاسخ به این پیام هیلی در صفحه توییتر خود نوشتند: جهان به رهبران قدرتمند آمریکا مانند نیکی هیلی متکی است. نیروهای دموکراتیک سوریه به دلیل قدرت و ارزش‌های آمریکایی که به آن باور داشتند، در کنار این کشور با افتخار با داعش مبارزه کردند. امیدواریم شرکای آمریکایی ما در این تصمیم تجدیدنظر کنند و تلاش مشترکمان در سوریه را رها نکنند.

کد خبر 4740647 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: ترکیه سوریه ایالات متحده آمریکا نیکی هیلی کردهای سوریه ایالات متحده آمریکا عراق دونالد ترامپ سوریه عربستان سعودی رژیم صهیونیستی فلسطین ترکیه ایران افغانستان روسیه جنگ 2015 یمن اوکراین فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۸۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد

نهاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق امروز اعلام کرد که در یک عملیات اطلاعاتی بی‌سابقه و بر اساس اطلاعات دقیق، یک تروریست داعشی تحت تعقیب دستگیر شد.

در بیانیه این نهاد آمده است که فرد مذکور معروف به (ابو صکر) در موصل دستگیر شد. وی تحت تعقیب دستگاه قضایی عراق و مسوول آنچه «پلیس اسلامی داعش» خوانده می‌شد، بود و با مدارک جعلی در عراق تردد می‌کرد.

از سوی دیگر رسانه‌های خبری گزارش دادند که ۱۹۱ خانواده عراقی متشکل از ۷۱۴ نفر اردوگاه الهول در سوریه را ترک کردند؛ بنابراین گزارش، این خانواده‌ها پس از بازدید هیأت عراقی از این اردوگاه که با هدف تسریع در روند انتقال کامل عراقی‌ها از سوریه طی سال آینده انجام شد، اردوگاه را ترک کردند.

اردوگاه الهول که جمعیت زیادی از اعضا و خانواده‌های گروه تروریستی داعش را در خود جای داده است، در شمال شرقی سوریه و در ۱۰ کیلومتری مرز عراق قرار دارد و تروریست‌های آمریکایی هر از چند گاهی اقدام به جابجایی همقطاران داعشی خود از سوریه به عراق و بالعکس می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • مبارزه حشدالشعبی با داعش + فیلم
  • رشیدی: برخورد با دانشجویان آمریکایی نشان‌دهنده دموکراسی پوشالی آمریکاست