Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: ثروتمندان نسبت به دهک‌هایی پایین جامعه مصرف انرژی ۲۳ برابری دارند.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسدلله عباسی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه صحن علنی امروز با حضور در جمع خبرنگاران درباره جلسه سه ساعته غیرعلنی دیروز پارلمان، گفت: این جلسه درباره یارانه‌هایی است که به چهار گروه تقسیم می‌شود که بر اساس بودجه سنواتی رقم ۱۰۰ هزار میلیارد برای آن در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: بخشی از یارانه‌ها به صورت نقدی و بخشی دیگر به صورت پنهان است و بخش دیگر آن دارای حکمی است که حدود ۱۴۰ هزار میلیارد تومان برای آن منابعی پیش‌بینی نشده و باید منابع آن پیش‌بینی شود. ۷۳ هزار میلیارد تومان هم یارانه‌ای است که از طریق بانک‌ها اعمال می‌شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به موضوع یارانه‌های پنهان، اظهار کرد: هزار و ۳۸۰ هزار میلیارد برای یارانه پنهان پیش‌بینی شده که بر اساس فوب خلیج‌فارس حامل‌های انرژی مانند نفت، گازوئیل، بنزین و گاز، آب و برق با قیمت ارزان در اختیار مردم قرار داده می‌شود که متأسفانه در اینجا عادلانه توزیع نمی‌شود.

عباسی تأکید کرد: ۲۳ برابر مصرف انرژی ثروتمندان نسبت به دهک‌هایی پایین، بالاتر است یعنی جامعه بالای جامعه ۲۳ برابر بیشتر مصرف حامل‌های انرژی دارد یا آنکه درباره یارانه دارو، ۱۹ و نیم برابر ثروتمندان از اقشار پایین جامعه بیشتر مصرف می‌کنند که باید برای آن‌ها چارچوب تعیین شده و ساماندهی شوند و دیروز تمام این مسائل مطرح شد.

او تصریح کرد: کارگروهی که به ریاست مصری کار بررسی یارانه‌ها را انجام می‌داد و سازمان برنامه و بودجه و برخی نمایندگان نقطه نظرات خود را در این نشست اعلام کردند و امیدواریم دولت درباره پرداخت یارانه‌ها بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها اقدام کند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا دولت دیروز در جلسه برای حذف یارانه ثروتمندان اعلام آمادگی کرد، گفت: وزرای دولت به نشست غیرعلنی دیروز دعوت شده بودند، اما شرکت نکردند، معاونان وزرا در این نشست حضور یافته تا برای تعیین وضعیت یارانه‌های پنهان و ... بر اساس قانون عمل کنند بنابراین تلاش می‌کنیم مجلس بُعد نظارتی خود را اعمال خواهد کرد و دولت هم باید مطابق چارچوب قانون عمل کند، زیرا نحوه توزیع یارانه که موجب تورم شده برای مردم ارزشی ندارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۸۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از فایننشال تایمز، بانک های اروپایی گزارش داده اند که طی سال گذشته ۸۰۰ میلیون یورو به دولت روسیه مالیات داده اند که نسبت به پیش از آغاز درگیری مسکو و کی یف ۴ برابر شده است.

دلیل افزایش پرداخت مالیات از سوی بانک های اروپایی در روسیه بالا رفتن درآمد آنها در این کشور اعلام شده است.

فقط ۷ بانک اروپایی از جمله دویچه بانک، ای ان جی و کومرتس بانک اعلام کرده اند که از حضور در بازار روسیه ۳ میلیارد یورو درآمد داشته اند.

درآمد این بانک ها در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۱ معادل ۳ برابر رشد کرده است.

مالیات پرداخت شده از سوی بانک های اروپایی به دولت روسیه معادل ۰.۴ درصد کل مالیاتی بوده که کرملین انتظار داشت از فعالیت های غیر نفتی و گازی در این کشور دریافت کند.

افزایش نرخ بهره بانکی و تحریم های اعمال شده علیه روسیه از جمله عوامل موثر بر افزایش درآمد بانک های خارجی در این کشور بوده است.

فقط نیمی از مالیات پرداختی از سوی بانک‌های اروپایی به دولت روسیه از سوی بانک رایفایزن اتریش پرداخت شده چرا که این بانک بیشترین حضور و فعالیت را نسبت به دیگر بانک‌های دیگر اروپایی در روسیه دارد.

کد خبر 6092784 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • تنگنای معیشتی کارگران در سال ۱۴۰۳/ جامعه کارگری مخالف ورود مجلس به موضوع تعیین مزد است
  • هشدار قالیباف نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • موافقت مجلس با جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • طرح تعرفه‌گذاری پلکانی گاز خانگی باید اجرایی شود/ تخصیص بی‌حساب و کتاب یارانه انرژی را متوقف کنید
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم