Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- در راستای سیاست‌های کلی دولت، سه طرح احداث کریدور بزرگراهی غرب کشور، تکمیل خط دوم محور ریلی بافق – زرین‌شهر و احداث قطار حومه‌ای شهر جدید بهارستان – اصفهان، به بخش خصوصی واگذار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهدی حیدری با اینکه واگذاری طرح‌های مذکور از طریق ظرفیت قانونی تبصره 19 قانون بودجه سال 1398 کل کشور، صورت خواهد پذیرفت، افزود: با تصویب کارگروه واگذاری (ماده 27 قانون الحاق) طرح‌های مذکور به روش مشارکت عمومی- خصوصی به بخش خصوصی واگذار و پس از پایان دوره مشارکت به وزارت راه و شهرسازی منتقل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: در آخرین جلسه کارگروه واگذاری ماده 27 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت که با حضور نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه‌وبودجه کشور، وزارت دادگستری و اتاق بازرگانی برگزارشده بود با تخصیص 11 هزار میلیارد ریال از اعتبارات موضوع تبصره 19 قانون بودجه سال 1398 به طرح‌های مذکور موافقت شد.

احداث کریدور بزرگراهی غرب کشور به طول 690 کیلومتر
وی با اشاره به اینکه فراخوان طرح‌های مذکور پس از اخذ مجوز‌های قانونی، در سامانه فراخوان طرح‌های عمرانی و زیرساختی دولت درج و از طریق جراید کثیرالانتشار منتشر خواهد شد، گفت: با احداث کریدور بزرگراهی غرب کشور به طول 690 کیلومتر و به ارزش 15 هزار میلیارد ریال در نخستین سال بهره‌برداری از آن شاهد تردد بیش از 38 هزار وسیله نقلیه در روز خواهیم بود که کاهش زمان سفر، کاهش سوانح جاده‌ای، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و افزایش ایمنی تردد از نتایج آن خواهد بود.
حیدری تصریح کرد: طرح احداث قطار حومه‌ای شهر جدید بهارستان به اصفهان به ارزش 11 هزار و 934 میلیون ریال به‌منظور جابه‌جایی بیش از 83 هزار نفر از مسافران بین این دو شهر در حال اجراست که با تأمین اعتبار مورد نیاز از طریق مشارکت با بخش خصوصی، عملیات اجرایی آن تسریع یافته و سال 1401 شاهد بهره‌برداری آن خواهیم بود.

طرح ریلی احداث خط دوم راه‌آهن بافق – زرین‌شهر
وی در خصوص طرح ریلی احداث خط دوم راه‌آهن بافق – زرین‌شهر به ارزش 10 هزار میلیارد ریال گفت: کل طول این محور 633 کیلومتر است که با تکمیل آن حدود 12 میلیون تن بار به سیستم حمل‌ونقل ریلی کشور افزوده می‌شود.
مدیرکل جذب سرمایه و تجهیز منابع وزارت راه و شهرسازی، مدل تأمین مالی طرح‌های کریدور غرب کشور و قطار حومه‌ای بهارستان – اصفهان را به روش ساخت – بهره‌برداری و انتقال (BOT) و مدل تأمین مالی احداث خط ریلی بافق – زرین‌شهر را به روش ساخت – اجاره – انتقال (BLT) دانست و افزود: تأمین مالی طرح‌های عمرانی زیرساختی از طریق مشارکت با بخش خصوصی، ارائه مشوق‌ها، تضامین و ایجاد زمینه‌های جذب سرمایه‌گذار در همه شقوق حمل‌ونقلی از اولویت‌های این وزارتخانه است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بخش خصوصی طرح ریلی و جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۸۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم سوانح ریلی در کشور به هفته ای سه ونیم حادثه رسید

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اصلاح روند وضعیت ترمز ۸ هزار واگن زمینه ساز کاهش سهم سوانح ریلی به هفته ای سه ونیم حادثه شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، در حالی که بخش عمده ای از سفرهای حمل ونقل عمومی کشور  از طریق ریل انجام می شود و با توجه به آنکه دولت در تلاش است که ناوگان و واگن های حمل ونقلی کشور را نوسازی و مقاوم سازی کند،   مدیرعامل شرکت راه آهن نیز اعلام کرد: با تلاش های صورت گرفته در ستاد و مناطق به ویژه نیروهای عملیاتی و همچنین شرکت های بخش خصوصی، در سه سال گذشته شاهد کاهش مستمر سوانح ریلی بوده ایم و از هفته ای چهار و نیم سانحه به هفته ای سه و نیم سانحه به طور متوسط رسیده ایم که کمترین میزان سوانح ریلی در دهه گذشته بوده است.

 صالحی، تأکید کرد: مسلماً این نتیجه شیرین و مبارک با دست روی دست گذاشتن صورت نگرفته؛ بلکه با تلاش مضاعف و افزایش دقت عمل پرسنل عملیاتی در مناطق مختلف از یک سو و اقدامات مهم زیرساختی از سوی دیگر عملی شده است که از همه همکاران گران قدر در حوزه های مختلف ایمنی، سیر و حرکت، خط، ناوگان، ستاد، پلیس، حراست و… تشکر و قدردانی می کنم.

رئیس هیئت مدیره راه آهن افزود: یکی از اقدامات شاخص سال گذشته، اصلاح وضعیت ترمز ۸ هزار واگن باری بود که به اذعان متخصصان امر و همچنین نیروهای  عملیاتی یک اتفاق بزرگ و به تعبیری یک انقلاب در حوزه ایمنی و ناوگان بود.

وی افزود: پیش از این بخشی از واگن های شبکه، سال های طولانی بدون ترمز و با شیر بسته در شبکه ریلی سیر می کردند و حتی قوانین سیر و حرکت براین اساس وضع شده بود که متأسفانه به درستی هم عمل نمی شد و به کابوسی برای لکوموتیورانان تبدیل شده بود.

او  تاکید کرد: خوشبختانه این اتفاق که در نگاه اول غیرممکن به نظر می رسید، در سال گذشته با پیگیری و تلاش مستمر و اختصاص هزینه های لازم انجام گرفت و امیدواریم دیگر شاهد چنین مسئله ای نباشیم.

براساس این گزارش در حال حاضر با اجرای این طرح بسیاری از لوکوموتیو رانان هم ابراز رضایت کرده و اعلام کرده اند که ایمنی آنها هم با اجرای این اقدام بسیار افزایش یافته و ما شاهد کمتر شدن روند حادثه در بسیاری از سیر ها هستیم.

گفتنی است نوسازی ناوگان ریلی کشور و لوکوموتیو ها هم در این بخش خود نقش بسیار موثری در کاهش سهم حوادث ریلی داشته است که به نوعی یک رکورد به شمار می رود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • (ویدئو) در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • سهم سوانح ریلی در کشور به هفته ای سه ونیم حادثه رسید
  • ریشه‌های نارضایتی‌ها پرستاران؛ اضافه‌کار اجباری بر خلاف قانون
  • جهاددانشگاهی متولی برگزاری آزمون کتبی استخدام در آموزش و پرورش است/ تشریح مراحل مصاحبه و گزینش
  • چرا برای صاحبان بار انتخاب ریل به جای جاده جذابیتی ندارد؟
  • ◄ رفع انحصار ریلی با ایجاد یک نهاد رگولاتوری
  • احداث پد بالگرد اورژانس در جاده‌های قم
  • پیشنهاد اصلاح موادی از قانون کار برای حمایت از کارگران
  • رشد صادرات و ترانزیت آستارا؛ مرز مهم اقتصادی کشور