Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ با اینکه فعالیت بازیگری اش را از تئاتر آغاز کرد، اما این سینما بود که او را به اوج محبوبیت رساند. یک شبه ره صد ساله را هم طی نکرد و در ابتدا حتی حاضر می‌شد نقش‌های بسیار کوتاه را بازی کند، اما او از بازی در همین نقش‌های کوتاه، آرام آرام به جایگاهی رسید که حالا هم در میان خبرنگاران و هم در میان مردم دارای احترام است و حتی حواشی هم نمی‌تواند او را از مسیرش دور کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سحر دولتشاهی متولد ۱۶ مهر ۱۳۵۸ است. فعالیت هنری اش در زمینه بازیگری را از تئاتر آغاز کرد. نزدیک به چهار سال تنها در نمایش‌ها روی صحنه می‌رفت تا برای اولین بار در «چهارشنبه سوری» جلوی دوربین اصغر فرهادی برود.
پس بازی در این فیلم و با توجه به سابقه پربارش در تئاتر، توانست توجه کارگردانان معتبر را به خود معطوف کند. رسول ملاقلی پور، بهرام بیضایی، همایون اسعدیان، عباس کیارستمی و کمال تبریزی از جمله کارگردانانی بود که در ابتدای راه دولتشاهی در سینما با او همکاری کردند.   تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
دهه نود را در سینما با «آسمان زرد کم عمق» آغاز کرد و سپس در «متروپل» مسعود کیمیایی جلوی دوربین رفت. در طول آن دوران به یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های کارگردانان برای بازی در نقش‌های مکمل تبدیل شد.
اما او که به بازی در نقش‌های مکمل راضی نبود، پیشنهاد محمدحسین فرحبخش را برای «مستانه» پذیرفت تا به نوعی برای اولین بار تجربه بازی در نقش اصلی یک فیلم را برعهده گیرد. فارغ از موضوع فیلم، بسیاری از منتقدان به تحسین بازی سحر دولتشاهی پرداختند تا او نشان دهد به راحتی از پس نقش‌های اصلی برمی آید.
دولتشاهی به تلاش هایش ادامه داد و سال ۹۳ برای بازی در «عصر یخبندان» و «شکاف» اولین سیمرغ بلورینش را دریافت کرد و وقتی پشت میکروفون قرار گرفت، نمی‌توانست جلوی اشک‌های شوقش را بگیرد. همچون دونده‌ای که پس از چندبار زمین خوردن به عنوان اولین نفر به نقطه پایان می‌رسید.
او که حالا در زمره بازیگران صاحب سیمرغ شناخته می‌شد، خیلی زود موفقیتش را تکرار کرد و از سی و ششمین جشنواره فجر سیمرغ دیگری را برای «عرق سرد» و «چهار راه استانبول» گرفت و آن را به خانه برد.
با نگاهی گذرا به کارنامه هنری سحردولتشاهی می‌توان گفت که او برای رسیدن به جایگاه فعلی اش تلاش‌های بسیاری کرده؛ خاک صحنه خورد، نقش‌های کوتاه بازی کرد، در برخی سریال‌های تلویزیونی جلوی دوربین رفت؛ اما در پایان توانست با تلاش خود رویایش را بدست آورد و هیچ وقت منتظر معجزه نماند خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 سحر دولتشاهی تولد سحر دولتشاهی اینستاگرام سحر دولتشاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۹۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پست گلر جوان استقلال برای اولین تجربه بازی

به گزارش "ورزش سه"، محمدرضا خالدآبادی فصل گذشته در هوادار به عنوان یک بازیکن جوان چهره شد و در تابستان ۱۴۰۲ درحالیکه مورد توجه استقلال و پرسپولیس بود، رضایت نامه‌اش برای آبی‌ها صادر شد.

این دروازه‌بان جوان هفته‌ها منتظر ماند تا بازی در پیراهن استقلال را تجربه کند و سرانجام با محرومیت حسینی، در هفته بیست و پنجم مقابل تراکتور این فرصت را به دست آورد و در اولین بازی فصل خود کلین‌شیت کرد.

خالدآبادی در اینستاگرامش راجع به این تجربه نوشت:"بسیار خوشحالم که در اولین روز از فصل جدید زندگیم در سن 23 سالگی توانستم با پیراهنی به میدان بروم که بزرگانی همچون ناصرخان حجازی سال ها از اصالت و قداست آن دفاع کردند.

تشکر و قدردانی از تمام آبی دلان را دارم که با پیام های پر مهر و محبت خود قبل از دیدار با تراکتور به سرباز استقلال انگیزه مضاعفی دادند."

دیگر خبرها

  • خبر جنجالی درباره همایون شجریان و سحر دولتشاهی
  • جزئیات برگزاری مراسم سالروز عملیات «بازی دراز» اعلام شد
  • ۱۰۰۰ برنامه مناسبتی در دهه کرامت در اصفهان اجرا می‌شود
  • پست گلر جوان استقلال برای اولین تجربه بازی
  • حزباوی در سالروز تولدش یک میلیون دلاری شد!
  • بازگشت ستاره پرسپولیس در سالروز تولدش به نساجی
  • ژست سیگار به دستِ سحر دولتشاهی در کنار پیمان معادی در پشت صحنه افعی
  • تم تولد پسرانه چیست؟
  • برگزاری مراسم سالروز عملیات بازی‌دراز طی روزهای ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت‌ماه
  • کرمانشاه آماده برگزاری مراسم سالروز عملیات بازی‌دراز