Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-06@22:31:29 GMT

جمعیت وحشتناک حاشیه نشین در ایران

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۸۹۳۸۰

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  دولت با هدف اصلاح مقررات دهیاری ها به منظور امنیت شغلی کارکنان دهیاری ها و دهیاران و تأمین اجتماعی آنها و رونق بخشیدن به کار و تلاش در روستاها، آیین نامه استخدامی دهیاری های کشور و آیین نامه اجرایی تشکیلات، انتخابات داخلی و امور مالی شوراهای اسلامی روستاها و نحوه انتخاب دهیار را اصلاح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سعیدرضا جندقیان عصر یکشنبه در همایش دهیاران آذربایجان‌غربی در ارومیه با بیان اینکه باید برای توسعه روزافزون روستاها با برنامه‌ریزی مدون عمل شود اظهارداشت: برنامه هایی که برای روستاها در نظر می گیریم باید با ساختار فرهنگی و معیشتی روستاییان متناسب باشد،در غیر اینصورت شاهد افزایش مهاجرت از روستاها و گسترش حاشیه نشینی در اطراف شهرها خواهیم بود.

 

وی از اصلاح آیین‌نامه استخدامی دهیاری‌ها توسط دولت نیز خبر داد و گفت: دولت با هدف اصلاح مقررات دهیاری ها به منظور امنیت شغلی کارکنان دهیاری ها و دهیاران و تأمین اجتماعی آنها و رونق بخشیدن به کار و تلاش در روستاها، آیین نامه استخدامی دهیاری های کشور و آیین نامه اجرایی تشکیلات، انتخابات داخلی و امور مالی شوراهای اسلامی روستاها و نحوه انتخاب دهیار را اصلاح کرد.

 

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی متناسب با ساختار روستاها گفت: ٢٨ دستگاه اجرایی کشور در زمینه کمک به روستاها و توسعه روستایی فعالیت دارد و سالانه اعتبارهای قابل توجهی برای توسعه در این مناطق تخصیص می‌یابد اما به معنی واقعی نتوانسته‌ایم برای رونق روستاها اقدام کنیم.جندقیان با بیان اینکه ۵٠ میلیارد تومان اعتبار سالانه تخصیص یافته است تا فعالیت دهیاران پاره‌وقت به صورت تمام وقت اعمال شود ادامه داد: دهیاری‌ها نقش موثری در هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و پیگیری امور آنها و تسهیل فرآیند انجام امور در سطح محلی دارد.
 

وی در ادامه با ارائه آماری از اقدامات دولت برای توسعه روستاها گفت: در دولت های یازدهم و دوازدهم نزدیک به ۱۷ هزار میلیارد تومان برای توسعه روستاها هزینه شده که این امر نشانگر توجه دولت تدبیر و امید به محرومیت زدایی و تثبیت جمعیت روستایی است.جندقیان با اشاره به اینکه در ابتدای دولت تدبیر و امید، سرانه هر نفر در روستاها بالغ بر ۷۴۰ هزار ریال بود که این‌ میزان در سال ۹۷ به دو میلیون و ۴۰۰ هزار ریال افزایش داشته است، گفت: سرانه هر روستایی در دولت یازدهم و دوازدهم ۲۲۰ درصد افزایش پیدا کرد.

 

مهر

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: حاشیه نشین شهرداری اقتصاد جام نیوز ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۹۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حکمت داجیلری شامگاه یکشنبه در همایش شوراهای بخش خرم آباد ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس شوراها گفت: شورا به عنوان نماد خرد جمعی و نماد مردم سالاری دینی بوده و عامل وحدت و انسجام و عامل تحول و توسعه می‌تواند باشد.

وی افزود: تحولات بزرگی با وجود شوراها در روستاها و شهرهای ایجاد شده و شوراها بعنوان عصاره مردم و بازوی دولت به مردم خدمت می‌کنند.

نماینده عالی دولت در تنکابن اظهار داشت: انتظارما از شوراها این است که راضی به برنامه کوتاه مدت و برنامه‌های خرد نباشند بلکه با افق دید بلند و با نگاه توسعه پایدار در محلات خویش کار کنند.

وی ادامه داد: اگر نگاه ما در برنامه ریزی غرب مازندران، گردشگری است، این صنعت نیازمند زیرساخت بوده که یکی از آنها توسعه راه‌ها است در حالی که برخی روستاها حاضر نیستند معابر خود را تعریض کنند.

داجیلری تصریح کرد: نگاه توسعه محور شوراها بسیار می‌تواند کارساز باشد. این موضوع در نگاه مشاوران طرح هادی هم ضرورت دارد.

فرماندار تنکابن با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر جوانی جمعیت، خاطر نشان کرد؛ در بازنگری طرح هادی روستاها، کاهش اراضی مسکونی را داریم و این مسئله با تاکید رهبر انقلاب بر جوانی جمعیت منافات دارد.

کد خبر 6097693

دیگر خبرها

  • تقدیر مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از مدیرعامل پست بانک ایران و مدیریت شعب استان فارس
  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می‌شود
  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می شود
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • تدوین 4 آیین‌نامه جدید برای ارتقای فرهنگ هواداری در دستور کار وزارت ورزش
  • ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد
  • ماده واحده «اصلاح ماده 4 آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی»
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی