Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@21:31:44 GMT

معاون مطبوعاتی: تکریم شکرخواه تقدیر از رسانه است

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۹۰۲۳۸

معاون مطبوعاتی: تکریم شکرخواه تقدیر از رسانه است

محمد خدادی روز سه شنبه در آئین تکریم از ۳۰ سال تلاش رسانه ای یونس شکرخواه در فرهنگسرای رسانه جامعه مطبوعاتی ایران اسلامی را قدیمی صمیمی و همچنان پویا دانست که به برکت وجود افراد و پیشکسوتانی چون شکرخواه به امروز رسیده است.

وی گفت: هرچند امروز رسانه ها از لحاظ کمی به اوج خود رسیده اند اما این خود دغدغه ای برای اهالی رسانه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به روند برگزاری این آئین گفت: این مراسم را به نمایندگی از جامعه رسانه ای کشور برگزار کردیم و حق همگان می دانیم که در آن به ایراد سخن بپردازند.

آیین تکریم از ۳۰ سال تلاش رسانه ای یونس شکرخواه روز سه شنبه با حضور سید مهدی طباطبایی دبیر ارزشیابی هنرمندان که پیام وزیر را قرآئت کرد، حجت الاسلام سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، اسماعیلی عضو مجلس خبرگان رهبری و جمعی از پیشکسوتان و اساتید علوم ارتباطات در حال برگزاری است.

یونس شکرخواه متولد ۲ تیر سال ۱۳۳۶ در مشهد که پدر روزنامه نگاری آنلاین ایران  نیز محسوب می‌شود، دارای کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، کارشناسی ارشد ارتباطات و دکترای علوم ارتباطات است.

وی فعالیت‌ حرفه‌ای روزنامه‌نگاری خود را از سال ۱۳۶۰ با ترجمه مقاله‌ای برای روزنامه اطلاعات آغاز کرد. شکرخواه از متخصصان حوزه دانش ارتباطات و از مترجمان این رشته به زبان فارسی است.

پایان‌نامه دکتری شکرخواه کتابی با عنوان روزنامه‌نگاری سنتی و روزنامه‌نگاری سایبر است که در آن به بررسی نگرش صاحبان‌ نظر درباره آثار فناوری‌های نوین ارتباطی بر آزادی بیان پرداخته است.

شکرخواه عضو هیات مؤسس و عضو هیات رئیسه انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی، عضو گروه چندرسانه‌ای فرهنگستان هنر بوده و همچنین وی عضو هیات امنا و عضو شورای علمی مدرسه ملی سینمای ایران است.

او در دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی و در مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه‌ها تدریس کرده است و در حال حاضر عضو هیات علمی دانشکده مطالعات جهان در دانشگاه تهران است و دروس نظریه‌های ارتباطات، سایبر ژورنالیسم، تحلیل گفتمان انتقادی، سینما و رسانه‌های بریتانیا و مطالعات فرهنگی را تدریس می‌کند.

در کارنامه وی، دبیری بخش بین‌الملل و عضویت در شورای تیتر کیهان (۱۳۷۷-۱۳۶۱)، عضویت در شورای علمی فصلنامه رسانه، ماهنامه تخصصی صنعت چاپ، فصلنامه پژوهش‌های ارتباطی، عضویت در شورای سردبیری کتاب هفته، سردبیری جام جم آنلاین (۱۳۸۴-۱۳۸۱) و سردبیری همشهری آنلاین (از سال ۱۳۸۵) به چشم می‌خورد.

ادامه دارد.....

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یونس شکرخواه محمد خدادی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگسرای رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۰۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی

علی المؤید رئیس سازمان رسانه و ارتباطات این کشور امروز (شنبه) با «فرشاد مهدی پور» معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و هیاتی به نمایندگی از نهاد‌های مهم رسانه‌ای این کشور دیدار و درباره همکاری‌های مشترک تبادل نظر کرد.

در این نشست که در بغداد برگزار شد، تقویت همکاری‌ها در حوزه رسانه، تولید محتوای رسانه‌ای که به انتقال تصویر حقیقی دو کشور کمک می‌کند و توسعه و سازماندهی کار شبکه‌های اجتماعی دیجیتال پیشرفته از طریق تولید مطالبی که همگام با پیشرفت‌های دنیای ارتباطات باشد و با فرهنگ و مطالب مورد علاقه مردم دو کشور سازگار باشد، بررسی شد.

همچنین در این نشست، پوشش رسانه‌ای سفر زیارت اربعین نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و هیات ایرانی از سازماندهی عراق در برگزاری مراسم اربعین طی سال‌های گذشته و موفقیت بزرگ و برجسته این کشور در پوشش رسانه‌ای سفر اربعین سال گذشته تقدیر کرد و پیشنهاد داد که از تجربه ایرانیان در حوزه سازمان رسانه‌ای عتبات عالیات استفاده شود.

در بخش دیگری از این نشست، راهکار‌های همکاری مشترک دو کشور برای مبارزه با اخبار جعلی و راه‌های مبارزه با این اخبار از طریق تشکیل کمیته‌های مشترک که به کاهش شایعات گمراه‌کننده و محتوای جعلی که به روابط بین دو کشور آسیب می‌زند، مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در این نشست، هیات ایرانی امکان برگزاری دوره‌های آموزشی در جمهوری اسلامی ایران از سوی دانشگاه‌های متخصص در حوزه رسانه و ارتباطات و همچنین دانشکده‌های آموزشی مامور به این حوزه را پیشنهاد کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • اجرای پروژه فیبرنوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • تصویب لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های این کشور ممنوع شد
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به روزنامه‌نگاران فلسطینی رسید
  • حمایت جایزه پولیتزر از دانشجویان پوشش دهنده اخبار اعتراض‌ها
  • تقدیر معاون استاندار زنجان از گروه‌های جهادی
  • تجمع دانشجویان فرانسوی مقابل مدرسه عالی روزنامه نگاری
  • تکمیل ‌‌هوشمندسازی پلاک‌های پستی تا پایان سال ۱۴۰۴