Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: اگرچه یارانه پنهان به منظور رفاه مردم تخصیص داده می شود اما توزیع آن عادلانه نیست چرا که ثروتمندان حدود ۲۳ برابر بیشتر از دهک های پایین جامعه انرژی مصرف می کنند. تاریخ انتشار: 14:17 - 16 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۶۸۳۲

گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ اسدالله عباسی در حاشیه نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۶ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، با اشاره جلسه غیرعلنی روز گذشته مجلس، گفت: یارانه‌ها به ۴ گروه تقسیم می‌شود، نخست یارانه نقدی پرداختی به مردم است که حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای آن تخصیص داده می‌شود، دوم یارانه‌های تحکمی است به این معنا که پرداخت این یارانه حکم دارد، اما منابعی برای آن پیش بینی نشده است که دولت باید برای تامین این یارانه حدود ۱۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گروه سوم یارانه مربوط به تسهیلات است که ۷۳ هزار میلیارد تومان اعتبار به این حوزه اختصاص پیدا کرده است.

وی از یارانه پنهان به عنوان گروه چهارم یاد کرد و افزود: یارانه پنهان حدود ۱۳۰۰ هزار میلیارد تا ۱۳۸ هزار میلیارد تومان تخمین زده می‌شود؛ این یارانه به منظور تامین حامل‌های انرژی مانند نفت، گازوئیل، بنزین، آب، برق و ... تخصیص داده می‌شود تا این حامل‌ها ارزان در اختیار مردم قرار گیرد.

طبق گزارش خانه ملت، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اظهار کرد: اگرچه یارانه پنهان به منظور رفاه مردم تخصیص داده می‌شود، اما توزیع آن عادلانه نیست چرا که ثروتمندان حدود ۲۳ برابر بیشتر از دهک‌های پایین جامعه انرژی مصرف می‌کنند.

عباسی با بیان اینکه اقشار پردرآمد حدود ۱۹.۵ برابر دهک‌های پایین جامعه از یارانه دارو استفاده می‌کنند، اضافه کرد: باید با همکاری دولت چارچوب خاصی برای ساماندهی یارانه پنهان در نظر گرفته شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: اگرچه از وزرای اقتصادی دولت برای حضور در جلسه روز گذشته مجلس دعوت به عمل آمد، اما آن‌ها در این جلسه حاضر نشدند و معاونان آن‌ها در جلسه حضور داشتند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس درباره اراده دولت در تعیین تکلیف یارانه پنهان، تصریح کرد: به نظر می‌رسد دولت اراده‌ای برای عمل به قانون درباره یارانه پنهان و پیدا ندارد به همین دلیل مجلس از دولت می‌خواهد چارچوب لازم برای اجرایی شدن قانون را پیش بینی کند چرا که یارانه کنونی با وجود تورم کنونی ارزش چندانی ندارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اسدالله عباسی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس یارانه های پنهان اقشار کم درآمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۰۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعی: بارسلونا پایان فصل در کره جنوبی

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه بارسلونا پس از پایان لالیگا به دنبال یک بازی دوستانه برای درآمدزایی بود و امروز اعلام شد که در سئول بازی خواهد کرد. 

این بازی بین 27 می و 1 ژوئن (هفتم تا یازدهم خرداد) برگزار می‌شود. مقطعی که تیم‌های حاضر در یورو 2024 تمرینات آماده‌سازی خود را شروع خواهند کرد.

به این ترتیب بارسا توانست قرارداد یک بازی دوستانه برای کسب درآمد را با موفقیت ببندد. در پایان نیم فصل اول نیز بارسا راهی آمریکا شد تا برابر یک تیم مکزیکی قرار بگیرد و هدف چیزی جز کسب درآمد نبود.
بارسا پیش از این در آسیا برابر ویسل کوبه ژاپن نیز به میدان رفته بود و حالا بار دیگر به شرق دور خواهد رفت.

دیگر خبرها

  • قالیباف: دست لابی‌های پنهان را در مجلس یازدهم بستیم
  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • هشدار قالیباف نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات مصوبه دولت
  • موافقت مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک
  • تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • با احداث سد آبریز، زنان و دختران کهگیلویه برای گوجه چینی به دیگر استانها نخواهند رفت
  • نماینده مهاباد: مجلس در مورد کاظم صدیقی سکوت کرد، در مورد چای دبش لاپوشانی / تعداد افراد زیر خط فقر دو برابر شده است
  • قطعی: بارسلونا پایان فصل در کره جنوبی