Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی ایران گفت: سهم ایران از تجارت سنگ در دنیا مطلوب و قابل قبول نیست. ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از محلات، بهرام شکوری ظهر امروز در آیین افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ استان مرکزی با اشاره به وضعیت تولید و فناوری سنگ در دنیا اظهار داشت: سالانه میزان 140 میلیون تن سنگ در دنیا تولید می شود که 70 درصد از این تولیدات به کشورهای چین، هند و برزیل مربوط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سال 2017 بیش از 27 میلیارد دلار تجارت سنگ در دنیا انجام شده که از این میزان چین 35.8، ایتالیا 13.5، ترکیه 12.1، هند 8.1 و برزیل 7 درصد از این تجارت را به خود اختصاص داده اند اما سهم کشور ما از این دستاورد تنها 1 درصد بوده که مطلوب نیست.

رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: میزان 3/4 میلیارد تن ذخایر سنگی در کشور وجود دارد که اگر بخواهیم این ظرفیت را در نظر بگیریم باید حداقل 20 درصد در درامد ارزی سنگ سهم داشته باشیم و استفاده از این ظرفیت اشتغال و درامدزایی راهم به دنبال دارد.

نمایشگاه سنگ و گوهر آمتیست در رشت به روایت تصویر373 شرکت داخلی و بین‌المللی در نمایشگاه سنگ محلات مشارکت دارندکاشان| نمایشگاه سنگ و گوهر سنگ های قیمتی در دانشگاه کاشان گشایش یافت

شکوری ادامه داد: امروزه هدف اصلی فراوری سنگ بر مبنای کاهش ضایعات تا میزان صفر است و باید گفت بسیاری از مجامع تولیدی از ضایعات فراوری سنگ هم ارزش افزوده تولید می کنند، در بعضی مواقع سیاست گذاری ها با فعالیت های حوزه سنگ همخوانی ندارد و زحمات این عرصه تضییع می شود.

وی عنوان کرد: سالیانه 15 میلیون تن سنگ از معادن داخلی خارج و 90 درصد آن در داخل کشور فراوری و تنها 10 درصد از آن صادر می شود، معادن تولید سنگ کشور هند 30 درصد از تولیدات خود را به صورت کوپ، در ترکیه 20 درصد کوپ و 80 درصد به صورت فراوری و در کشور ایتالیا 22 درصد به صورت کوپ و 60 درصد به صورت فراوری شده صادر می شود.

رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: در راستای رفع موانع پیشرفت حوزه فعالیت صنعت سنگ باید بکوشیم تا کارهای پژوهشی در انجمن سنگ تقویت شود، امروز باید بکوشیم تا تولید بیشتر و فروش بیشتر داشته باشیم زیرا اگر سرمایه گذاری کنیم برای آیندگان کار صحیح را انجام داده ایم.

شکوری بیان کرد: تلاش ما باید بر مبنای ایجاد ارزش افزوده بیشتر از صنعت سنگ باشد زیرا اگر تنها به دنبال فراوری سنگ باشیم و از صدور سنگ کوپ ممانعت کنیم ذخایر و منابع سنگی ما ارزش خودرا در زمان از دست می دهند و صنایع جایگزین نقش آن ها را کمرنگ می کند.

انتهای پیام/ ت

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۱۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای پایتخت قابل قبول است

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۶۳ قرار گرفته و هوای پایتخت در شرایط قابل قبول است.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۵۴ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • هوای مشهد قابل قبول است
  • کیفیت هوای مشهد قابل قبول است
  • امروز در هوای تهران نفس بکشید
  • وضعیت تجارت سیمان در ایران و جهان
  • هوای مشهد قابل قبول شد
  • کیفیت هوا در تهران قابل قبول است
  • وضعیت هوای تهران قابل قبول است
  • هوای پایتخت قابل قبول است