Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استانها، شادمهر رکن الدینی: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به منظور تربیت و رشد نیروهای متعهد و انقلابی در حوزه فرهنگ و هنر، توسعه فرهنگ اصیل اسلامی در شهرها و روستاهای کشور،  مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و هدایت ظرفیت‌های موجود مردمی به سمت اهداف بلند نظام جمهوری اسلامی تشکیل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را می‌توان حلقه وصل بین یک هزار مسجدی که دارای کانون فرهنگی و هنری در استان هرمزگان هستند دانست.

شورای عالی انقلاب فرهنگی به پیشناد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اساسنامه فرهنگی و هنری مساجد را در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رساند و کانون‌های مساجد بعد از ۲۵ سال در اردیبهشت ماه سال ۹۷ دارای اساسنامه شدند.

حجت‌الاسلام احمد پهلوانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارند که از استقلال مالی، اداری و استخدامی برخوردار بوده و بر اساس مفاد اساسنامه فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیش از هزار کانون فرهنگی و هنری در استان هرمزگان مشغول به فعالیت هستند، ادامه داد: این کانون‌ها در حوزه‌های اوقات فراغت، سرود، حلقه‌های تربیتی، فعالیت قرآنی و عترت، آموزش و توانمندسازی، هنری، شبکه سازی فضای مجازی، کتاب و کتابخوانی و فعالیت‌های اجتماعی اقدام می‌کنند.

دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان هرمزگان تصریح کرد: کمک‌ها به کانون‌های فرهنگی و هنری در دو بخش مادی ومعنوی انجام می‌پذیرد که با توجه به فعالیت ثبت شده کانون‌ها در سامانه «بچه‌های مساجد» و تعداد عضوهای جذب شده، کمک‌های مادی به این کانون‌ها پرداخت خواهد شد.

این مسؤول ابراز داشت: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به صفحه شخصی کانون فرهنگی و هنری مسجد در سامانه «بچه‌های مسجد» نسبت به ثبت فعالیت‌های خود در شش محور فعالیت کانون‌ها اقدام کنند که سامانه برای هر فعالیت امتیازی را در نظر می‌گیرد و در نهایت اقدام به رتبه بندی در میان تمام کانون‌های مساجد استان و کشور می‌کند.

جشنواره کشوری «آسمان هشتم» در میناب برگزار می شود

وی عنوان کرد: برگزاری جشنواره کشوری «آسمان هشتم» در سه بخش فرهنگی، هنری و ورزشی در کانون فرهنگی و هنری امام‌المنتظر(عج) شهرستان میناب یکی از اقدامات مناسب انجام شده توسط کانون‌های مساجد هرمزگان است.

دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان هرمزگان با ذکر این نکته که روستای «کردر» رضوی یکی از تاثیرگذارترین مناطق هرمزگان در زمینه نشر فرهنگ منور رضوی به شمار می رود، ادامه داد: این جشنواره در رشته‌های حفظ قرآن، قرائت قرآن کریم، اذان، احدایث رضوی، سرود رضوی، تئاتر رضوی، نقاشی رضوی، صنایع دستی، کتابخوانی، خاطره نویسی، تیر اندازی با تفنگ بادی، فوتسال و بازی‌های بومی و محلی با شرکت بیش از هزار نفر برگزار شد.

حجت‌الاسلام پهلوانی بیان کرد: در کانون فرهنگی و هنری موعود سیریک ۳۵ نفر از کودکان و نوجوانان سه روز در هفته زیر نظر استاد «مسعود اولیایی» در حال فراگیری طراحی و نقاشی رنگ روغن هستند که پس از پایان دوره آموزشی جشنواره خلق اثر بر روی دیوار برگزار شد و نفرات برتر مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی ادامه داد: آموزش زبان انگلیسی، آموزش روخوانی و روانخوانی در سطح‌های یک و دو، آموزش گرافیک و فوتوشاپ و برگزاری کارگاه تولید پوستر و کلاس خیاطی از دیگر اقدامات کانون فرهنگی و هنری موعود شهرستان سیریک است.

دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان هرمزگان گفت: بیش از ۶۰ اختراع توسط کانون فرهنگی و هنری مسجد روستای بازیاری شهرستان میناب در نمایشگاه استان‌های جنوب کشور که به نام «خوشه‌های خلاقیت روستا» برگزار شد عرضه شد.

حجت‌الاسلام پهلوانی ادامه داد: تربیت ۱۰۰ حافظ کل قرآن در روستایی نزدیک به شهرستان بشاگرد که نماد محرومیت محسوب می‌شود، افتخاری برای جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: جشنواره «هنرهای تجسمی» با رویکرد مهیا کردن زمینه برای شکوفایی استعداد جوانان هنرمند مساجد، ترغیب جوانان برای گرایش به سمت فعالیت های هنری فاخر، انتقال تجربیات و تبادل افکار بین هنرمندان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و تعالی و ارتقای سطح فرهنگی هنری جامعه در کانون فرهنگی و هنری مسجد روستای شمیل شهرستان بندرعباس برگزار شد.

دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان هرمزگان ادامه داد: خوشنویسی با موضوع «مسجد و نماز جماعت در آیات و روایات»، عکاسی با موضوع «مسجد ما» و گرافیک با موضوع «هنر دینی و مسجد» ازجمله محورهای سه گانه جشنواره هنرهای تجسمی ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان بندرعباس بود.

حجت‌الاسلام پهلوانی تصریح کرد: در تلاش هستیم که با برگزاری جلسات منظم با مدیران کانون‌های مساجد و حمایت‌های مادی و معنوی باعث گسترش فعالیت این کانون‌های بشویم تا جوانانی انقلابی را در سراسر  استان هرمزگان برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی و منویات مقام معظم رهبری تربیت کنیم.

کد خبر 4705073

منبع: مهر

کلیدواژه: کانون فرهنگی مسجد مسجد ثبت اختراع اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران قزوین گرگان ایلام گردشگری خطبه های نماز جمعه بیرجند شیراز شهرکرد نیروی انتظامی استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۲۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی

فرهاد قائمیان مدیر بیست و یکمین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) درباره اینکه در بخشی از فراخوان جشنواره بین‌المللی فیلم رضوان تنها متولدین دهه هفتاد به بعد امکان ارسال آثار خود را به جشنواره دارند با خط فکری همراه بوده است یا خیر گفت: واقعیت این است که این بخش یکی از اهداف ماست وگرنه ما آن نسل قبلی یا مقطع سنی قبل هفتاد را نادیده نگرفته‌ایم و سعی کرده‌ایم که این مقطع سنی را پرورش دهیم و با فرهنگ رضوی بیشتر آشنا کنیم تا به همین دلیل در فیلم‌های کوتاهشان بتوانند آموزش هم ببینند.

وی ادامه داد: قبل از هر چیزی تاکید می‌کنم آموزش، آموزش و آموزش. برای همین کارگاه‌هایی را که مد نظرمان است، گفته شده و در فراخوان هم اعلام شده است. از این طریق ما باید بتوانیم روال و مسیری را فراهم کنیم که با آن اشاعه فرهنگی در میان نسل جوان که شاید یکم احتمالا دور شده اند انجام شود و همچنین بتوانیم برای فیلم‌هایی که ساخته می‌شوند با فیلم‌های کوتاه، نیمه بلند این عزیزان را به سوی فیلم‌های سینمایی بلند پرتاب شوند.

قائمیان مدیربیست و یکمین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) درباره  وضعیت کارگاه‌های برنامه ریزی شده جشنواره فیلم دینی رضوان در استان‌های کشور گفت: در تمامی استان‌ها این اتفاق خواهد افتاد شاید ما بتوانیم کارگاه هایی را که در استان ‌های مختلف انجام شده است با افرادشان گزینش کنیم تا این عزیزان هم برای زیارت آقا امام رضا(ع) تشریف بیاورند و هم در یک کارگاه مقدماتی کارها را انجام دهیم و در نهایت این عزیزان بتوانند برای جشنواره حاضر شوند.

وی درباره وضعیت اکران فیلم‌های نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان پاسخ داد: با سازمان سینمایی، حوزه هنری و سینماهایی که در حیطه این بخش‌ها هستند صحبت شده است تا ما بتوانیم قبل از اکران فیلم‌های سینمایی این آثار را به صورت کلیپ کوتاه اکران کنیم. به نوعی این اتفاق در تلویزیون اتفاق افتاده است تا بتوانیم به عبارتی فرهنگ سازی کنیم که ما فیلم کوتاه و کار نسل جوان هم تماشا کنیم. تاثیر گذاری فیلم‌های کوتاه خیلی بیشتر خواهد بود، صرف موضوع اینکه ما یک فیلم بلند ببینیم نیست بلکه می‌خواهیم ببینیم جوانان‌هایی که در خانه های خودشان هستند چه تفکری دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • کشف ۲۲ کیلوگرم شیشه در میناب
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد