Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه وقتی روستا از توسعه متوازن با مناطق شهری برخوردار باشد، روستایی برای رفع نیازهای خود مجبور نیست به مناطق شهری مهاجرت کند، گفت: یکی از سیاست‌های راهبردی دولت، نگاه ویژه به روستا و عشایر برای ماندگاری آنان در مناطق روستایی است.

به گزارش ایسنا، حسینعلی امیری در مراسم افتتاح نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر پاکدشت اظهار کرد: امروز با وجود فشارهای اقتصادی، تحریم و تهدیدهای آمریکا، ملت ایران به رشد و بالندگی دست یافته و اقتدار خود را به جهانیان ثابت کرده  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت تدبیر و امید نیز در راستای تحقق آرمان‌های نظام و رفع مشکلات مردم و با وجود تمامی مشکلات و محدودیت‌ها، گام های اساسی در خدمت‌رسانی به مردم برداشته و در سال‌های پایانی فعالیت خود تلاش دارد تا رشد متوازن تمامی مناطق کشور را با همدلی ارکان نظام و همراهمی مردم محقق کند.

وی با گرامیداشت ۱۵ مهر، روز ملی روستا گفت: نام روستائیان و عشایر با صداقت، شجاعت، ایثار، جوانمردی و یک رنگی عجین شده و نقش موثر آنان در مقاطع مختلف ۴۰ سال عمر با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی بر کسی پوشیده نیست.  در مبارزات مردم در آغاز انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل، روستائیان و عشایر نقش انکار ناپذیری داشتند و این اثربخشی در جریانات اوایل پیروزی انقلاب و حملات گروهک های معاند نظام که قصد ایجاد ناآرامی در کشور داشتند، مشهود است. در ابتدای دوران هشت سال دفاع مقدس نیز روستائیان و عشایر با همراهی شهیدان چمران، صیاد شیرازی و شهید بروجردی، در قالب گروه جنگ‌های نامنظم، از مرزهای غربی و جنوبی کشور حراست کرده و شهدای بسیاری را تقدیم اسلام کردند.

امیری ادامه داد: در جریان عملیات مرصاد نیز روستائیان و عشایر اولین گروهی بودند که در برابر منافقان کوردلی که بیش از ۱۷ هزار نفر از جوانان غیور و برومند ایران اسلامی را به شهادت رسانده بودند، ایستادگی کرده و زمینه وقوع آن حماسه عظیم را فراهم کردند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به کلام امام راحل که عشایر ذخایر انقلاب اسلامی هستند، افزود: پس از دوران دفاع مقدس، روستائیان و عشایر در عرصه تولید مواد غذایی مورد نیاز کشور نیز پیشگام شدند تا کشور در این زمینه به خودکفایی دست پیدا کند.

امیری با تأکید بر توجه ویژه رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور به توجه ویژه به روستائیان و عشایر گفت: یکی از سیاست های راهبردی دولت، نگاه ویژه به روستا و عشایر برای ماندگاری آنان در مناطق روستایی است تا از مهاجرت آنان به شهر جلوگیری و بروز بسیاری از تبعات اجتماعی ناشی از این مهاجرت پیشگیری شود. وقتی روستا از توسعه متوازن با مناطق شهری برخوردار باشد، روستایی برای رفع نیازهای خود مجبور نیست به مناطق شهری مهاجرت کند.

وی در ادامه مهمترین دلایل مهاجرت روستائیان به شهرها را اشتغال، درمان و تحصیل اعلام کرد و افزود: دولت با شناسایی سه عامل اصلی مهاجرت روستائیان به شهر، تلاش کرده تا این کمبودها را جبران کند و با ایجاد مراکز بهداشتی، درمانی و آموزشی، بخش مهمی از نیازهای روستانشینان را برآورده کند. حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ، مشکلات زیست محیطی، امنیتی، آسیب های اجتماعی، فاصله طبقاتی و خدشه دار شدن عزت و کرامت انسانی ناشی از عدم توجه به مناطق روستایی در سال‌های گذشته است.

امیری با اشاره به توجه ویژه دولت به اشتغال روستایی گفت: در اواخر سال۹۵، دولت با تأئید رهبر معظم انقلاب، لایحه برداشت یک و نیم میلیارد دلار از صندق توسعه ارزی کشور را تقدیم مجلس کرد که این لایحه پس از بررسی در کمیسیون‌های تخصصی و صحن علنی مجلس، به تصویب نمایندگان رسید تا زمینه برای توسعه اشتغال در روستاها فراهم شود. همچنین طرح‌های هادی، اختصاص سند مالکیت به روستانشینان، بهره مندی روستانشینان از حقوق شهروندی از مهمترین برنامه‌های دیگر دولت در مناطق روستایی است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پایان با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان پاکدشت گفت: نزدیکی به بازار بزرگ پایتخت و تولید سالانه یک میلیارد شاخه گل، ظرفیت مهمی است که با استفاده صحیح از آن می‌توان شاهد رشد و توسعه بیشتر این شهرستان بود. گردشگری  عاملی مهم در توسعه اقتصادی کشور است و هر چند که به واسطه تلاش های دولت، شاهد افزایش حضور گردشگران خارجی در کشور بوده ایم ولی کماکان آمار گردشگر با وجود جاذبه های منحصر به فرد طبیعی، تاریخی و مذهبی پائین است. مسئولان پاکدشت برای رشد اقتصادی منطقه باید توجه ویژه ای به صنعت گردشگری و رونق آن در شهرستان باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معاون پارلماني رييس جمهور حسينعلي اميري روز ملی روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۲۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به جایگاه ویژه و راهبردی جزیره قشم گفت: جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، محمدحسن نامی در نشست با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر گسترش بیشتر دامنه همکاری این سازمان و منطقه آزاد اظهار داشت: با توجه به صحبت‌های ارزشمند مقام معظم رهبری در حوزه تجارت دریایی، اهمیت این جزیره دوچندان شده و توسعه آن نیازمند ارتقای ایمنی است.

وی با اشاره به اینکه جزیره قشم بزرگترین جزیره جمهوری اسلامی ایران است، گفت: در نگاه سازمان مدیریت بحران کشور این منطقه جایگاه ویژه‌ای دارد و ما برای ایجاد آمادگی در مقابل انواع حوادث احتمالی در این جزیره سازمان منطقه آزاد را همراهی خواهیم کرد.

قشم شبکه مطلوبی از الزامات مدیریت بحران ندارد

رئیس سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این دیدار با تاکید بر توسعه هر چه بیشتر مقوله ایمنی در این جزیره، گفت:در این جزیره شبکه مطلوبی از الزامات مدیریت بحران وجود ندارد و بودجه دولتی هم برای مدیریت بحران و ایمنی در این خصوص اختصاص نیافته است.

عادل پیغامی افزود: جزیره قشم به لحاظ دارا بودن شهرک‌های صنعتی، بنادر، اسکله‌ها و ظرفیت های مهم تجاری و اقتصادی نیازمند افزایش ایمنی است و در تلاش هستیم اقدامات مثبتی را در این حوزه انجام دهیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت حوزه مدیریت بحران و توسعه استانداردهای ایمنی، بودجه نسبتا خوبی به حوزه مدیریت بحران و ایمنی جزیره قشم اختصاص داده‌ایم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد خاطرنشان کرد: استقرار ایستگاه آتش نشانی در بندر بهمن، ساخت شناور آتشخوار و پهپاد آتش نشان برای ایمنی ساختمان‌ها و همچنین استقرار آمبولانس در بندر بهمن و تجهیز ناوگان امدادی از جمله اقدامات انجام از سوی این سازمان برای افزایش ایمنی در این جزیره است.

پیغامی تاکید کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر در حوزه پدافند غیرعامل، بحران و ایمنی در این جزیره با استانداردهای کشور فاصله داریم، همراهی سازمان مدیریت بحران کشور برای بهبود و ارتقای زیرساخت‌های ایمنی در این جزیره ضروری و حائز اهمیت است.

مجید فرهادی مدیر پدافند غیرعامل، بحران و ایمنی سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این نشست گفت: از سازمان مدیریت بحران کشور درخواست داریم بیشترین همکاری‌‌های لازم را برای خرید تجهیزات نجات و ایمنی قشموندان با این سازمان داشته باشند.

انتهای پیام/7558/.

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات رایگان دامپزشکی طیور روستائیان وعشایر در جرقویه
  • جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مساله غزه در اجلاس باکو
  • زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود
  • پیگیری بیمه شورای روستایی در کشور
  • توجه به استان تهران در نگاه متوازن دولت
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان
  • بسته هدیه اینترنت ۳۰ گیگا بایتی دولت به معلمان+ جزئیات
  • دسترسی ۷۸ هزار روستایی به آب آشامیدنی سالم