Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا نوشت: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه شنبه و در دیدار وزیر، معاونین و مدیران ارشد وزارت اطلاعات، گفت: مجموعه وزارت اطلاعات از مهمترین دستاوردها و سرمایه های نظام اسلامی است و اینکه بر اساس قانون اساسی، تنها دستگاه اجرایی است که وزیر آن باید مجتهدی عادل باشد؛ یعنی متشرع بودن کارکنان و نیز شرعی و عادلانه عمل کردن وزارت اطلاعات اولین و محوری ترین رکن فعالیت این دستگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور، حجت الاسلام و المسلمین علوی وزیر اطلاعات را فردی دارای اخلاق حسنه، سعه صدر و ارتباط توام با رافت و الفت در درون سازمان و بیرون این وزارتخانه دانست و افزود: کارکنان این وزارتخانه باید خداوند متعال را صاحب کار و ناظر و داور اصلی رفتار خود بدانند و صفت زیبای «سرباز گمنام امام زمان (عج)»را بدلیل اجر و ثواب فراوان خدمت پنهان، فرصت معنوی بزرگی برای خود تلقی کنند.

 روحانی قانونی و نظارت پذیر بودن را رکن دوم فعالیت وزارت اطلاعات دانست و ادامه داد: اینکه قانون‌گذار بعد از بحث های فراوان به این نتیجه رسید که دستگاه اطلاعاتی کشور باید در قالب وزارت و درون دولت شکل گیرد، نشانه این است که این دستگاه علاوه بر نظارت خداوند و مردم، نظارت رئیس جمهور به عنوان منتخب مردم؛ مجلس و سایر ارکان قانونی کشور را بر خود پذیرفته است.

رئیس جمهور تصریح کرد: مردمی بودن و جامعه محور عمل کردن سومین رکن فعالیت در مجموعه وزارت اطلاعات است. اقشار و سلیقه های مختلف اجتماعی باید با سلامت عمل و اقتدار وزارت اطلاعات باور داشته باشند و با شنیدن نام وزارت، احساس امنیت و آرامش کنند. رویکرد وزارت اطلاعات نیز بایستی ایجاد و استحکام «جامعه امن» و پرهیز از جامعه امنیتی باشد.

رئیس شورای عالی امنیت ملی، ماموریت اصلی وزارت اطلاعات را حفظ نظام، کشور، امنیت ملی و منافع مردم دانست و افزود: وزانت، استحکام و تجربه در امور اطلاعاتی و امنیتی از ویژگی های ممتاز وزارت اطلاعات در مقایسه با سایر دستگاههاست.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود، با تشریح روند تحولات از مقطع دی ماه ۹۶، خروج آمریکا از برجام و تلاش دشمنان برای تنش آفرینی در داخل و جنگ اقتصادی از خارج؛ به تبیین برنامه ها و اقدامات هوشمندانه دولت در هر مقطع پرداخت و ضمن تبیین نتایج سفر اخیر خود به مقر سازمان ملل متحد، گفت: دشمنان نظام اسلامی و مردم ایران اگر چه ممکن است اعتراف نکنند، اما پذیرفته اند که استراتژی فشار حداکثری شکست خورده و این رویکرد را باید در مقابل ملت ایران کنار بگذارد.

رئیس شواری عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه «ملت ما در آزمایش سخت مقابله با فشار حدکثری بدخواهان فداکاری بزرگی کرد و سربلند شد»، افزود: دستگاهها، قوا و نیروهای مسلح نیز در این زمینه با هماهنگی خوب و تلاش فراوان عمل کردند که این مسیر  باید تا رسیدن به نقطه ای که دشمنان به طور کامل از اعمال فشار حداکثری نا امید شوند، ادامه یابد.

روحانی تصریح کرد: مردم نشان دادند که هوشیارند و ریشه فشارها و سختی ها را بدرستی می شناسند"، تصریح کرد: امروز مهمترین قدردانی مسوولان از ملت، حفظ نظام اسلامی، ایران عزیز، منافع ملی و اثبات کارامدی و خدمت به جامعه است.

رئیس جمهور سپس به تحلیل شرایط اقتصادی پرداخت و گفت: علیرغم سختی ها و دشمنی های بی سابقه علیه ملت ایران، طی ماههای اخیر شاخص های مهم اقتصادی بهبود یافته و نقش وزارت اطلاعات در این زمینه برجسته بوده است.

روحانی تاکید کرد: ایجاد امنیت در فضای کسب و کار و سرمایه گذاری، از سرمایه و فناوری مهمتر است و نقش آفرینی وزارت اطلاعات در مقطع خطیر جنگ اقتصادی علیه کشور و تحریم ها، در حفظ و ارتقای فضای امن در حوزه کسب و کار و سرمایه گذاری باید ادامه یابد.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با اشاره با اینکه بحمدالله نگرانی مهمی در حوزه های سیاسی و امنیتی در کشور نداریم، افزود: توجه به حل مشکلات اقتصادی مردم، شادابی و سالم بودن عرصه فعالیت های فرهنگی و مقابله با هر گونه شکاف و گسل اجتماعی مهمترین نیاز امروز کشور است که وزارت اطلاعات سهم برجسته ای در تامین آن دارد.

روحانی ضمن تحلیل زوایای مختلف، فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی به عنوان یک واقعیت مهم در جهان امروز، گفت: وظیفه بزرگ وزارت اطلاعات این است که در دنیای دیجیتال به کشف حقایق بپردازد و با ارائه اطلاعات و تحلیل های راهبردی و آینده پژوهانه، دیده بان صادق و دقیق مسوولین کشور باشد.

رئیس جمهور در این جلسه از زحمات وزیر، معاونین، مدیران کل و مجموعه کارکنان وزارت اطلاعات قدردانی و سپاسگزاری کرد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات با ارائه گزارش کاملی از عملکرد این وزارت خانه در سالهای اخیر، رعایت اصول شرعی، قانونی و اخلاقی را فرهنگ سازمانی وزارت اطلاعات اعلام کرد.

وی دانش پایه شدن امور اطلاعاتی، ارتقای علمی کارکنان، توجه به امور معنوی و اعتقادی، استقرار هوش سازمانی بر مبنای عدالت شغلی، هم افزایی درون سازمانی و همکاری با سایر دستگاهها و نهادها، تعامل سازنده با احزاب سیاسی، اقوام، مذاهب نخبگان و دانشگاهها؛ صیانت از امنیت اقتصادی و سرمایه گذاری، رویکرد سیستمی در پیشگیری و مبارزه با فساد اقتصادی و قاچاق، رویکرد صیانتی و حمایتی در قبال مدیران و اشراف اطلاعاتی به هرگونه عوامل نا امنی و مقابله بهنگام با اقدامات تروریستی را به عنوان مهمترین برنامه های این وزارت خانه تشریح کرد.

در این جلسه همچنین تعدادی از معاونین و مدیران ارشد وزارت اطلاعات علاوه بر گزارش عملکرد حوزه های تخصصی، دیدگاهها و نقطه نظرات خود را در فضایی صمیمی با رئیس جمهور در میان گذاشتند.

کد خبر 458115 برچسب‌ها حسن روحانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۲۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد

رییس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه‌های خراسان رضوی در نشست هم‌اندیشی مسوولان دانشگاه‌های استان خراسان رضوی با فرمانده سپاه امام رضا (ع) افزود: در هیچ دینی به اندازه اسلام، به جایگاه علم بها داده نشده و اسلام پرچمدار حرکت علمی در بین ادیان مختلف است‌.

حجت‌الاسلام جواد مهدوی‌نسب با بیان این که در ناآرامی‌های اجتماعی و همچنین بحران‌های طبیعی، بسیج اولین قشری است که اقدام به خدمت‌رسانی می‌کند اضافه کرد: اگر در ناآرامی‌های سال گذشته بسیج حضور نداشت اکنون شاهد وضعیت دیگری بودیم. نیروهای بسیج در این صحنه بسیار صبور بودند و البته نیروهای امنیتی و عزیزان سپاه نیز با یک نقش پدرانه وارد شدند.

وی ادامه داد: تعداد اندکی از اساتید دانشگاهی هستند که از بیت‌المال ارتزاق می‌کنند اما تیشه به ریشه اعتقادات جوانان می‌زنند و باید این اساتید شناسایی و با همگرایی میان بسیج، نهاد رهبری و مسوولان دانشگاه به آنان تذکر داده شود که در این صورت بیش از ۹۰ درصد اساتید تغییر مسیر خواهند داد. لذا نهی از منکر یکی از مهمترین اقداماتی است که باید در دانشگاه‌ها انجام شود.

مهدوی نسب با اشاره به فرمایش امام علی(ع) مبنی بر لزوم پرهیز مسلمانان از تفرقه عنوان کرد: متاسفانه در برخی از مراکز علمی، نوعی از اختلافات مسموم دیده می‌شود در حالی که بسیاری از نواقص و ضعف در عملکردها با یک تذکر برادرانه و امر به معروف حل می‌شود، اما گاهی می‌بینیم در قبال این موارد به جای تذکر برادرانه، اقدامات دیگری انجام می‌شود.

او با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: این عملیات باعث شد بعد از ماه‌ها بمباران، کودکان غزه چند شبی را راحت بخوابند و مردم کشورهای مقاومت و جهان نیز شاد شدند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) نیز در این نشست گفت: امروز اقتدار ما به برکت ولی فقیه است و تمام نعمات دیگر نیز در سایه این نعمت حاصل شده است. اگر ما امروز امنیت داریم، از فناوری هسته‌ای برخورداریم و استوار در مسیر انقلاب گام برمی‌داریم، همه به برکت وجود ولی فقیه است.

سردار سید هاشم غیاثی افزود:ما باید قدرتمند شویم و یا این که اراده دشمن را بپذیریم و در این ۴۵ سال نشان دادیم هیچ گاه تسلیم نشدیم و نخواهیم شد و باید در تمام حوزه‌ها نیز قدرتمند شویم و بر همین اساس قدرت علمی یکی از مهم‌ترین مولفه‌هاست و باید دانشگاهیان تلاش کنند در این حوزه قوی‌تر از همیشه مسیر را طی کنند.

وی با بیان این که باید برای تحقق مشارکت مردمی مورد تاکید رهبری تلاش کنیم اظهار کرد: ۲۱ بخش در حوزه بسیج اقشار فعال هستند که هر کدام مختص به یک قشر است و هدف از تاسیس چنین شاخه‌ای از بسیج ایجاد زمینه برای مشارکت اقشار مختلف است و برای تحقق این هدف می‌توانیم با نهادهای مختلف تعامل کنیم.

او با بیان این که ایران در حوزه‌های امنیتی سرآمد است اضافه کرد: بسیاری از کشورهای دیگر هم امنیت دارند اما آنها با تهدید مواجه نیستند اما ما با وجود تهدیدها، امنیت داریم و از اقتدار امنیتی برخورداریم و این به برکت وجود ولایت فقیه است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • رویکرد امتی و جهانی رسانه ملی
  • وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است
  • تأمین امنیت روانی جامعه در اولویت دستگاه عدلیه است
  • رییس قوه قضاییه: برخی مسائل نیازمند کار فرهنگی و اقناعی است؛ نمی‌توان صرفاً با رویکرد سلبی و امنیتی، در قبال آن‌ها عمل کرد
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه، دست ایران
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • جزئیات جدید از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه،دست ایران