Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@13:45:57 GMT

بازار داغِ دینار عراق و قیمتِ درحال‌کاهش

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۹۲۹۲۰

بازار ارز درحالی میزبان زائران اربعین است که نوسان قیمتی در دلار و یورو و سایر ارزها به‌اذعان دلال‌های خیابان فردوسی وجود ندارد و مشتریان این روزهای بازار فقط خریداران دینار عراق هستند.

به گزارش مشرق، تقریباً از 10 روز قبل بازار خرید و فروش دینار عراق در خیابان فردوسی داغ شده است و هرچه به ایام اربعین حسینی(ع) نزدیک‌تر می‌شویم تقاضا برای خرید دینار عراق بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها اما قیمت دینار عراق که در هفته قبل پُرنوسان شده بود، به آرامش رسیده و در ثبات قیمت از طریق صرافی‌های بانکی و آزاد به زائران اربعین فروخته می‌شود. قیمت دینار عراق هفته قبل بین 10 هزار و 200 تا 10 هزار و 300 در نوسان بود، اما از چند روز قبل و بعد از اتفاقاتی که در عراق رخ داد قیمت دینار نیز تحت تأثیر قرار گرفت و کم شد.

بیشتر بخوانید: قیمت دلار و دینار در آستانه اربعین جریان روان خرید و فروش ارز برای زائران اربعین

دلال‌های خیابان فردوسی می‌گویند: این چند روز فقط وقت داریم دینار را بفروشیم و بعد از آن روی دست‌مان می‌ماند به همین دلیل قیمت دینار عراق کم‌تر از هفته قبل شده است.

صرافی‌های خیابان فردوسی به متقاضیان ارز اربعین، معادل 100 یورو، دینار عراق با قیمت 10 هزار تومان می‌فروشند؛ صرافی‌های بانکی البته هم دلار و هم یورو به‌میزان 100 یورو طبق بخشنامه بانک مرکزی به متقاضیان می‌فروشند.

زائران اربعین برای اینکه 100 یورو یا معادل آن دلار و دینار دریافت کنند، حق انتخاب دارند، بر همین اساس، صرافی‌های بانکی با تقسیم‌بندی فروش دینار و دلار و یورو به نیازهای بازار پاسخ می‌دهند.

در خیابان فردوسی صرافی‌های ملی و ملت دلار و یورو به زائران اربعین طبق بخشنامه بانک مرکزی می‌فروشند اما صرافی‌های صادرات و شهر به‌ازای 100 یورو، دینار با قیمت 9 هزار و 900 تومان در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند. البته صرافی‌های آزاد نیز نسبت به فروش دینار به زائران ارز اربعین اقدام می‌کنند.

متقاضیان خرید ارز باید شخصاً با در دست داشتن اصل کارت ملی و کپی آن به صرافی‌ها مراجعه کنند ضمن آنکه باید کارت بانکی و سیم‌کارت به نام شخص خریدار باشد.

صرافی‌های مجاز که تحت نظارت بانک مرکزی فروش ارز را آغاز کرده‌اند محدودیتی برای فروش دینار به زائران اربعین ندارند و می‌گویند زائران هر میزان که بخواهند می‌توانند دینار بخرند، ضمن آنکه صرافی‌های بانکی به‌ازای هر پاسپورت 100 یورو یا معادل آن 125 هزار دینار عراق می‌دهند.

مشاهدات خبرنگار تسنیم از بازار ارز نشان می‌دهد که تقاضای اصلی در فردوسی و صرافی‌های بانکی و آزاد، مربوط به ارز اربعین است و مشتری چندانی برای دلار و یورو وجود ندارد؛ دلال‌های فردوسی می‌گویند: خیلی وقت است که بازار ارز مشتری ندارد و به همین علت هم نوسان دلار و یورو از بین رفته است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اربعین تحولات عراق تحولات یمن دینار عراق اربعین زائران اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۲۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال

معاون خدمات شهری کربلا گفت: سال گذشته شاهد حضور ۲۲ میلیون زائر در عراق بودیم و طبق پیش‌بینی‌های ما در اربعین سال جاری حضور زائران ابا عبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین به ۳۰ میلیون نفر خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری پیش از ظهر امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_در ستاد اربعین حسینی استان ضمن گرامیداشت یاد شهیدان عراق که در برابر داعش ایستادگی کردند بالأخص شهید ابومهدی المهندس، اظهار کرد: ستاد اربعین حسینی استان به‌صورت ماهانه با هدف ایجاد آمادگی در برگزاری شایسته اربعین حسینی برگزار می‌شود تا مقدمات این رویداد عظیم را به بهترین نحو فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ هزار نفر از مردم استان اصفهان در اربعین حسینی میهمانان برادران عراقی خود هستند، افزود: از مهمان‌نوازی بی‌نظیر مردم و دولت عراق در ایام اربعین حسینی قدردانی می‌کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان با بیان اینکه این مهمان‌نوازی الگوی شایسته‌ای برای همه دنیا است تا محبت و برادری را از مردم عراق یاد بگیرند، خاطرنشان کرد: آنان هر چه دارند برای خدمت به زائران در طبق اخلاص می‌گذارند ما نیز از این بابت صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنیم.

جان‌نثاری یادآور شد: بیش از ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برپا می‌شود و خوشحال هستیم که می‌توانیم خادم زائران اربعین حسینی باشیم و در این راستا آمادگی داریم هر کمکی که مسئولان عراقی تشخیص می‌دهند را جهت برگزاری اربعین حسینی انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه خود را ملزم می‌دانیم که همه اقداماتی که انجام می‌دهیم تحت نظر دولت عراق باشد، بیان کرد: برنامه‌ریزی شود تا تمامی شهرداران استان با محوریت شهرداری اصفهان در ایام اربعین همکاری لازم را با خدمات شهری کربلا داشته باشند.

رویکرد و منش مردم و مواکب استان اصفهان در ایام اربعین

علی یحیی عبد، معاون خدمات شهری کربلا نیز در این نشست سخنان خود را با گرامیداشت یاد شهیدان ایران اسلامی بالأخص شهید والامقام سردار سلیمانی آغاز و اظهار کرد: ما و برادران ایرانی مان یک گروه مشترک با هدف خدمت‌رسانی به زائران حضرت سیدالشهدا (ع) هستیم و هیچگونه جدایی بین ما نیست.

وی با تأکید بر اینکه در ایام اربعین حسینی منش و رویکرد شیعه حضرت امیرالمومنین (ع) را به جهانیان نشان می‌دهیم، افزود: اربعین یک رویداد جهانی و برگزاری شایسته آن موفقیتی برای جهان اسلام است.

معاون خدمات شهری کربلا بیان کرد: برای ما باعث افتخار است که خادم امام حسین (ع) هستیم و می‌دانیم که برای شما نیز خدمت به زائران سیدالشهداء (ع) افتخار است زیرا همه ما هر چه که داریم از لطف و مهربانی امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) است.

وی گفت: سال گذشته شاهد حضور ۲۲ میلیون زائر در عراق بودیم و طبق پیش‌بینی‌های ما در اربعین سال جاری حضور زائران ابا عبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین به ۳۰ میلیون نفر خواهد رسید.

معاون خدمات شهری کربلا با اشاره به اینکه سالانه ۵ میلیون نفر به زائران اربعین حسینی اضافه می‌شود، عنوان کرد: مواکب اصفهانی در کربلا به خاطر حضور پرشور و خلاقیت‌هایی که در خدمت‌رسانی به زائران دارند زبانزد هستند.

وی با بیان اینکه از خدماتی که شهرداری اصفهان در شهر کربلا انجام می‌دهد قدردانی می‌کنیم، گفت: اصفهانی‌ها در ایام اربعین بسیار متفاوت‌تر از سایر شهرها عمل می‌کنند، آن‌ها معتقدند بر خاکی که خون سیدالشهداء (ع) ریخته شده است حرمت دارد و نباید زباله‌ای بر زمین ریخته شود.

معاون خدمات شهری کربلا خاطرنشان کرد: کربلا هم مانند اصفهان شهر شما است و با شما همکاری خواهیم داشت زیرا معتقد هستیم بین ایران و عراق هیچ فراقی نیست.

به گزارش ایمنا، در این نشست اعضاء ستاد اربعین حسینی استان، مدیر مطالعات و پژوهش‌های کربلا، مدیر پارک‌ها و فضای سبز کربلا و مدیر منطقه پنج کربلا نیز حضور داشتند.

کد خبر 749330

دیگر خبرها

  • قیمت دینار عراق امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • نرخ ارز امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ +جزئیات
  • کف قیمت دلار کجاست؟
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
  • نرخ ارز امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ +جزئیات