Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@03:26:37 GMT

هرمزگان رکوردار رشد اشتغال و افزایش جمعیت شاغل

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۹۳۴۰۹

هرمزگان رکوردار رشد اشتغال و افزایش جمعیت شاغل

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز آمار ایران در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد ,در فصل تابستان ۹۸ نرخ مشارکت اقتصادی استان و جمعیت ۱۵ ساله نسبت به سال ۹۷ قریب به ۵درصد افزایش و نسبت اشتغال در این فصل از ۳/۳۷ درصد به ۲/ ۴۱ درصد رسیده است. بر اساس این گزارش هرمزگان بالاترین افزایش نرخ مشارکت در این فصل را داشته است و در نسبت اشتغال جزء ۵ استان برتر کشور میباشد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش می افزاید با نگاهی دقیقتر به شاخص های بازار کار مشخص می شود در سال اخیر با بهبود فضای کسب و کار و روتق اقتصادی ایجاد شده در این استان , متقاضیان ورود به بازار کار افزایش پیدا کرده به نحوی که حتی از سایر نقاط کشور نیز متقاضیان کار وارد هرمزگان شده اند. بر پایه ی این گزارش :با وجود این حجم از افزایش کمترین تغییر در افزایش نرخ بیکاری هرمزگان شاهد بوده ایم , به گونه ی که جمعیت بیمه شده ای این استان در مرداد ۹۸ نسبت به مدت مشابهه بیش از ۸ هزار نفر افزایش داشته است. این در حالی ست که نرخ مشارکت هرمزگان در سال ۹۶-- ۴/۳۸ بوده که درتابستان  سال ۹۸ به۴۸ درصد رسیده است .این گزارش حاکیست افزایش نرخ مشارکت مذکور بیانگر افزایش جمعیت فعال در بازار کار است ,و همچنین نرخ بیکاری استان در تابستان ۹۸ نسبت به بهار ۹۸ حدود ۵/۱ درصد کاهش داشته است. لازم به ذکر است تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری تنها رشد ۵۰۰ نفری را نشان میدهد که این تعداد از ۱۹۷۱ به ۲۴۹۶ نفر در تابستان ۹۸ رسیده است. گفتنی است تمامی این شاخص ها نشانه ی بهبود کمی و کیفی بازار کار, شاخص اشتغال , و عملکرد مناسب تیم اقتصادی استان در  طی دو سال اخیر است. کد خبر 4741110

منبع: مهر

کلیدواژه: مرکز آمار ایران طرح اشتغالزایی اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران قزوین گرگان ایلام گردشگری خطبه های نماز جمعه بیرجند شهرکرد شیراز نیروی انتظامی استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۳۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بندناف نوزاد در هرمزگان

ایسنا/هرمزگان مسئول بانک خون رویان هرمزگان گفت: در این مدت ۳۲ نمونه موفق در بانک خون بند ناف نوزاد استان ذخیره شده است.

ابراهیم کوهکن در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در هرمزگان افزود: پارسال۵۰۰ نمونه موفق بند ناف نوزاد در بانک خون استان ذخیره سازی شد که نسبت به سال پیش از آن ۵۶ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه بانک خون بند ناف رویان هرمزگان از سال ۸۸ در استان راه‌اندازی شد، گفت: هزینه نگهداری خون بند ناف نوزادان در هنگام قرارداد ۱۰ میلیون تومان در دو قسط با فاصله زمانی سه ماه و هزینه سالانه ذخیره آن۵۶۰ هزار تومان است.

مسئول بانک خون رویان هرمزگان با اشاره به اینکه زمان نگهداری خون بند ناف نوزاد ۲۰ سال است، افزود: از خون بند ناف نوزاد برای درمان بیماری‌هایی مانند تالاسمی، سرطان‌های خونی، اُتیسم، بهبود فلج مغزی، دیابت و آلزایمر استفاده می‌شود.

کوهکن گفت: مراکز بانک خون بند ناف نوزاد در همه‌ی بیمارستان‌های هرمزگان مستقر هستند.

وی افزود: مادران باردار می‌توانند از ابتدای ماه نهم بارداری در این مراکز نام‌نویسی کنند.

مسئول بانک خون رویان هرمزگان گفت: خون باقیمانده در بند ناف و جفت نوزاد سرشار از سلول‌های بنیادی بسیار پرتوان و زنده است که بر اثر تکثیرهای پی‌درپی دچار پیری نمی‌شوند و با تزریق یا جایگزینی این سلول‌ها می‌توان به بهبودی سلول‌های آسیب‌دیده کمک کرد.

کوهکن افزود: نمونه‌گیری از دندان‌های شیری و مایع‌های آمنیوتیک جفت از برنامه‌های امسال بانک خون رویان هرمزگان است.
وی گفت: از پرده آمنیوتیک برای درمان زخم‌های سوختگی و زخم‌های عمیق استفاده می‌شود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هرمزگان در نمایشگاه بین‌المللی اکسپو ۲۰۲۴
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بندناف نوزاد در هرمزگان
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • افزایش اعتبارات مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگی استان بوشهر
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • رکوردار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان به روایت آسمان غرب
  • نماد فرهنگی فرزندآوری و جوانی جمعیت هرمزگان کلنگ‌زنی شد
  • کلنگ‌زنی پارک دادا و کاکا در بندرعباس
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • بازنگری تعهدات وزارت نفت نسبت به طرح‌های درمانی بوشهر