Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست هماهنگی عوامل و برنامه سازان کمیته اطلاع‌رسانی و مستند سازی صدا و سیما در اربعین حسینی، با حضور سید رمضان موسوی مقدم دبیر ستاد اربعین صدا و سیما، پیمان جبلی معاون برون مرزی، حسین ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین، سردار محسن فتحی زاده فرمانده قرارگاه اربعین ناجا و جمعی از مدیران امروز ۱۶ مهر ماه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جبلی معاون برون مرزی صدا و سیما در این برنامه گفت: آنچه هفته گذشته در عراق شاهد بودیم، امتدادش به ماه‌ها و سال‌های گذشته و به ۱۴۰۰ سال قبل بر می‌گردد. از لحظه شهادت امام حسین علیه السلام تلاش برای نابودی فلسفه عاشورا و مخفی کردن و غبارآلود کردن فلسفه عاشورا تا به امروز وجود داشته است.

وی افزود: یکی از دوستان به من گفت با توجه به اینکه ویزا برداشته شده و رفت و آمد‌ها راحت‌تر است، امسال جمعیت بیشتری در اربعین حضور پیدا می‌کنند. گفتم این کم لطفی است و کم اهمیت دادن به زائر امام حسین (ع) است؛ چرا که ۱۴۰۰ سال است با همه مشکلات و سختی‌ها به سفر کربلا رفته اند. حتی تمام شهدای عزیزمان در هشت سال دفاع مقدس زمانی که به شهادت می‌رسیدند، آن لحظه نگاهشان به حرم امام حسین (ع) بود.

معاون برون مرزی رسانه ملی عنوان کرد: برای شیعه امام حسین (ع) هزینه مسیر و گرانی و ارزانی مانع نیست؛ به لطف سیدالشهدا این مسیر راهی نیست که قابل بستن باشد. همانطور که رهبر انقلاب فرمودند ۲ میلیون و ۳ میلیون چیزی نیست؛ باید برای رقم‌هایی بالاتر زائران اربعینی خودمان را آماده کنیم.

وی ادامه داد: اربعین خود یک رسانه است؛ منت بر سر امام حسین (ع) نگذاریم که این مراسم را پوشش می‌دهیم بلکه این کار ماست که برکت پیدا می کند. اربعین بزرگترین رسانه است؛ چراکه رساترین صدا، صدایی است که ۱۴۰۰ سال از آن می‌گذرد و خاموش نشده است. زمانی که جابربن انصاری به زیارت امام حسین (ع) می‌رود از آن زمان رسالت عاشورا و صدای بلند امام حسین (ع) به گوش عالم رسیده است.

معاون برون مرزی رسانه ملی گفت: از روزی که عراق از چنگال بعث خارج شد، توطئه‌ای نیست که دشمنان اسلام و در راس آن‌ها آمریکا انجام نداده باشند، اما روز به روز اقتدار امت اسلام بیشتر شد. در حداقل ۶ سال اخیر آمریکا اقداماتی انجام داده که اسلام زدایی و ایران زدایی کند.

وی تصریح کرد: ترویج سکولاریسم در عراق و ضرورت ایران هراسی از مسائلی است که آمریکا در دستور کار خود قرار داده است. این‌ها به دنبال سرنگونی حاکمیت عراق هستند. آمریکا می‌خواست پیاده روی اربعین امسال به خوبی اتفاق نیفتد، اما موفق نخواهد شد. اربعین مانور مظلومیت انسانیت و اخلاق است.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین پناهیان گفت: اربعین هویت ساز و هویت بخش است و باید روی وجوه مختلف آن کار شود. باید خبرنگاران از اربعین به عنوان یک آیین حکمت افزا یاد کنند. اربعین مراسم عزا نیست؛ عزاداری نیاز به راهپیمایی ۲۰ میلیونی ندارد.

وی ادامه داد: سوال‌ها و نوع نگاه خبرنگاران در مراسم اربعین بسیار مهم است؛ چرا باید سرویس‌های جاسوسی شبکه‌های معاند بیش از ما این سفر را مطالعه کنند.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان عنوان کرد: اربعین هویت ساز و هویت بخش است. یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های این سفر پایان دادن به ظلم در عالم است. برای اربعین از تعابیر فخیم، ارزشمند و برگرفته از ادبیات امام خمینی (ره) استفاده کنیم.

ادامه دارد/

 

 

 

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اربعین 98 صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۳۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم افزایی مسوولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست ویدئو کنفرانسی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در استان ها با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، حجت الاسلام و المسلمین احمدی رئیس این کمیته و مسئولان کمیته فرهنگی در استان ها روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت در تهران برگزار شد.

در این نشست که با محوریت سیاست ها و برنامه های فرهنگی اربعین ۱۴۰۳ و آخرین تحولات در خصوص مراسم پیاده روی اربعین برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین نواب در سخنانی بر لزوم تثبیت معارف دین در اربعین تاکید کرد و بهره گیری از محورهای بیانیه گام دوم انقلاب را در برنامه ریزی های آینده ضروری خواند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، شور و شوق مردم برای حضور در پیاده روی اربعین حسینی را گسترده و وصف ناشدنی توصیف و تصریح کرد: این شور و هیجان باید با معنویت و معارف دینی کامل گردد تا نشاط و لذت همراهی در این مراسم عظیم همچنان در میان مشتاقان حفظ و تقویت شود.

وی در ادامه به تشریح دلایل حضور افراد با دیدگاه‌های مختلف در مراسم اربعین پرداخت و در عین حال تصریح کرد: این همایش عظیم بایستی در جهت خالص سازی انگیزه ها پیش برود و کلاس درسی برای اربعینی ها باشد.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: شماری از افرادی که در اربعین حضور می یابند در طول سال به این اندازه وقت برای شرکت در اجتماعات دینی نمی گذارند و این بهترین فرصت است که آنها با معارف و مسایل دینی آشنا شوند و در راستای اهداف امام حسین (ع) محتواهایی که برای اربعین و اربعینیان مفید است به آنها منتقل شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه به محورهای هفت گانه بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و برخی از آنها از جمله اخلاق و معنویت، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی و سبک زندگی را از محورهایی دانست که می تواند در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های آینده اربعین مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: به عنوان خادم فرهنگی اربعین پیشنهاد می کنیم هر یک از این محورها در یک سال در اولویت فعالیت های ستاد مرکزی اربعین قرار گیرد و برجسته شود.

نواب خطاب به حاضران گفت: شما به‌عنوان پرچمدار فعالیت های فرهنگی اربعین در سراسر کشور خدمت و فعالانه در این عرصه ها تلاش کنید، امام حسین (ع) هم افرادی را که در این مسیر گام بر می‌دارند در دنیا دستشان را می‌گیرد و در آخرت هم مورد توجه سیدالشهداء و فرزندانش خواهد بود.

بر پایه این گزارش، در این جلسه، حجت السلام والمسلمین حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی آموزشی اربعین گزارشی از برنامه ها و سیاست های فرهنگی اربعین ۱۴۰۳ ارائه کرد و افزود: پیشنهادها و توصیه های نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در برنامه ریزی ها مورد توجه و استفاده قرار خواهد گرفت.

در پایان این جلسه، آخرین اقدامات، برنامه ها و سیاست های فرهنگی اربعین پیش رو ارائه و بحث و بررسی شد و حاضران نقطه نظرات و دیدگاه خود را در خصوص نکات مطرح شده بیان کردند.

کد خبر 6093491

دیگر خبرها

  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • نشست هم افزایی مسوولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • مجید اکبرشاهی «دبیر ستاد اربعین» سیما شد
  • مجید اکبرشاهی «دبیر ستاد اربعین سیما» شد
  • انتصاب مجید اکبرشاهی به عنوان «دبیر ستاد اربعین سیما»
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • «جام جم» باز هم تولید می‌شود
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند