Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@21:25:32 GMT

روایت ۱۵ نقاش از سکوت نامحسوس

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۹۴۰۰۲

روایت ۱۵ نقاش از سکوت نامحسوس

نمایشگاه گروهی نقاشی «سکوت نامحسوس» با ارائه آثار ۱۵ نقاش عصر جمعه (۱۹ مهر ماه) در گالری مژده آغاز به کار می‌کند.

به گزارش ایسنا، علی خالق انتخاب آثار این نمایشگاه را عهده دارد و قرار است رویکردهای متنوع نقاشی پیکره‌ای امروز ایران را مرور کند.

در این نمایشگاه آثاری از علیرضا آدمبکان، علیرضا چلیپا، بهنام کامرانی، حسین تمجید، لیلا ویسمه، مسعود کشمیری، مهرداد خطایی، مرتضی خسروی، اوژن شیراوژن، سعید احمدزاده، علی خالق، نزار موسوی نیا، احسان نصری، داریوش قره زاد، حمیده حجار به نمایش گذاشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهنام کامرانی، نقاش و استاد دانشگاه در نوشتاری برای معرفی این نمایشگاه نوشته است:

«نقاشی پیکره‌ای امروز ایران جنبه‌های تازه‌ای را نشان می‌دهد. این جنبه‌ها از سویی به رهیافت‌های شخصی و روانشناسه ارتباط دارند و از سویی دیگر زمینه‌های اجتماعی در پیدایش آنها موثر می‌کند. راه‌کارهای نقاشان نیز  گوناگونی زیادی دارد و رویکردهای بازنمایانه، طنز آمیز، خیالی، اقتباسی و بیانگرانه را در بر می‌گیرد. آنچه اهمیت دارد این است که هر کدام از این نقاشی‌ها قسمتی از تجربه‌ها و فرهنگ بصری ما را نشان و شکل می‌دهد. این هنرمندان می‌کوشند شرایط پیچیده و در حال گذار در همه چیز، را به آثاری برای دیدار کند.»

آیین گشایش نمایشگاه «سکوت نامحسوس» ساعت ۱۶ روز جمعه (۱۹ مهر ماه) در گالری مژده به نشانی سعادت آباد، علامه شمالی، خیابان هجدهم شرقی، پلاک ۲۷ برگزار می‌شود.

این نمایشگاه تا تاریخ ۲۶ مهر ماه (غیر از شنبه) از ساعت ۱۲ تا ۲۰ دایر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۴۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غلامحسین امیرخانی به پرسش‌های خوشنویسی پاسخ می‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نگارخانه ترانه باران، فرهنگسرای نیاوران میزبان بیش از ۲۰۰ اثر از هنرمندان هنرهای قرآنی است که در نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» شرکت کرده‌اند. این نمایشگاه در راستای رویکرد پژوهشی، میزبان پنل ها و نشست های تخصصی با حضور اساتید، دانشجویان و هنرجویان خواهد بود.

در این راستا جلسه پرسش و پاسخ پیرامون مباحث تخصصی در خط نستعلیق، دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ساعت ۱۶ الی ۱۸ با حضور غلامحسین امیرخانی ساعت ۱۶ الی ۱۸ در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.

نمایشگاه «روایت باران» توسط نگارخانه «ترانه باران» به عنوان نگارخانه تخصصی هنرهای ایرانی- اسلامی و با همکاری صندوق اعتباری هنر در فرهنگسرای نیاوران و با هدف توسعه و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی با محوریت قرآنی و همچنین رشد و توسعه اقتصاد هنرهای ایرانی و اسلامی و حمایت از هنرمندان فعال در عرصه آثار قرآنی برگزار شده است.

نمایشگاه «روایت باران» تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ دایر است و علاقه مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۹ از این نمایشگاه دیدن کنند.

روز شنبه ۱۵ اردیبهشت نمایشگاه «روایت باران» و مجموعه گالری های فرهنگسرای نیاوران به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) تعطیل است.

کد خبر 6093798

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • برپایی نمایشگاه تذهیب «نقش و نگار» در برج آزادی
  • برپایی نمایشگاه نقاشی «افکار» در نقش جهان
  • غلامحسین امیرخانی به پرسش‌هایتان درباره نستعلیق پاسخ می‌دهد
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • برپایی نمایشگاه آثار آندره سوروگیان درباره شاهنامه در ایروان
  • غلامحسین امیرخانی در مقابل خبرنگاران می‌نشیند
  • غلامحسین امیرخانی به پرسش‌های خوشنویسی پاسخ می‌دهد
  • اینجا طبیعت از بوم بیرون می‌زند!
  • برگزاری «روایت پیشرفت و مشارکت‌های مردمی» در دومین نمایشگاه ملی «آبادیران»