Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@13:17:56 GMT

کنفرانس بین المللی «صلح پژوهی» در کیش برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۹۴۲۹۵

کنفرانس بین المللی «صلح پژوهی» در کیش برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، عابدین سیاحت اسفندیاری عصر سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه اکثر فعالیت‌های مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت به صورت بین المللی انجام می‌پذیرد، افزود: همه فعالیت‌های این مرکز ذیل سه واژه صلح، فرهنگ و عقلانیت رقم می‌خورد.

وی با اشاره به انتشار چهار نشریه پژوهشی توسط مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت افزود: نشریه‌های پژوهشی شامل نشریه «مطالعات تطبیقی حقوق بشر» که در پنج زبان منتشر می‌شود، نشریه «دین و دین داری» که به چهار زبان فارسی، عربی، انگلیسی و آلمانی منتشر می‌شود و نشریه صلح و عقلانیت و نشریه فلسفه نفس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت با بیان اینکه تاکنون ۱۵ کتاب توسط این مرکز به زبان‌های فارسی و آذری منتشر شده است، افزود: دوره‌های آموزش زبان به ویژه آموزش زبان فارسی در جزیره کیش توسط این مرکز در حال برگزاری است و حتی کتاب هایی ارائه شده در این دوره آموزشی با متد جدیدی آماده شده است.

وی تصریح کرد: دوره تربیت مشاور سال گذشته برگزار شد که از کشورهای آذربایجان و ترکیه در این دوره شرکت کردند و تعداد محدودی از افراد شرکت کننده در آزمون پایانی موفقیت کسب کردند که در فضای مجازی در حال ارائه مشاوره در کشورهای آذربایجان و ترکیه هستند.

سیاحت اسفندیاری در خصوص کنفرانس‌های برگزار شده توسط این مرکز، افزود: اولین کنفرانس سال ۹۵ برگزار شد، همچنین همایش اسلام و محیط زیست در سال ۹۶ با همکاری دانشگاه امام صادق(ع) در این دانشگاه برگزار شد که همایش داخلی بود.

وی ادامه داد: سال ۹۶ کنفرانس بین المللی ظرفیت شناسی و تأثیرگذاری فضای مجازی در ارتقای آموزش‌های دینی با همکاری جامعه المصطفی در هفت زبان برگزار شد که از ۲۶ ملیت در این کنفرانس حضور یافتند.

رئیس مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت گفت: کنفرانس بین المللی صلح پژوهی نخستین بار ۱۰ اسفندماه سال ۹۷ در جزیره کیش برگزار شد که از ۲۶ ملیت در این جلسه حضور یافتند و این کنفرانس امسال نیز در جزیره کیش برگزار می‌شود.

وی در خصوص برگزاری دومین کنفرانس بین المللی صلح پژوهی افزود: این کنفرانس دارای ۳۰ محور است و در تاریخ دهم اسفندماه امسال در سه پنل به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی برگزار می‌شود.

سیاحت اسفندیاری اضافه کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این کنفرانس می‌توانند چکیده آثار خود را تا ۳۰ آبان‌ماه و اصل مقاله را تا ۳۰ دی‌ماه ارسال کنند و تاریخ ثبت نام رسمی تا ۳۰ بهمن‌ماه است.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به آدرس اینترنتی http://icpcr.com/fa/ ارسال کنند،‌ گفت: در برگزاری کنفرانس بین المللی صلح پژوهی برخی دانشگاه‌ها از جمله یونسکو، جامعه المصطفی العالمیه،‌ جمعیت دفاع از حقوق زنان و غیره همکاری لازم را دارند.

رئیس مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت با اشاره به اینکه کنفرانس استانداردهای بین المللی را دریافت می کند، افزود: همه افرادی که در این کنفرانس حضور می‌یابند صاحب نظر هستند زیرا رویدادی کاملا علمی و تخصصی است.

وی با بیان اینکه پیش بینی حضور ۳۰ ملیت در کنفرانس امسال می‌شود، تصریح کرد: تبلیغات در کشورهای دیگر تنها از طریق فضای مجازی صورت می‌گیرد و تاکنون ۱۰۰ مرکز در خارج از کشور شناسایی شده‌اند که دعوت به همکاری از آنها انجام گرفته است.

کد خبر 4741176

منبع: مهر

کلیدواژه: قم يونسكو جزیره کیش اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران گرگان قزوین ایلام گردشگری خطبه های نماز جمعه بیرجند شیراز شهرکرد نیروی انتظامی استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۴۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دو رویداد بین‌المللی با موضوع «سمنان پایتخت جاده ابریشم»

ایسنا/سمنان  شهردار سمنان و رئیس مرکز بین المللی پایتخت جاده ابریشم سمنان از برنامه ریزی برای برگزاری دو رویداد بین المللی با موضوع «سمنان پایتخت جاده ابریشم» در آینده نزدیک در شهر سمنان خبر داد.

دکتر حسین موسوی ۷ اردیبهشت ماه در نشست با اعضای منتخب ارکستر سمفونیک نغمه پردازان راه ابریشم با اشاره به عضویت سمنان به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه بین المللی شهرهای جاده ابریشم اظهار کرد: در همین راستا تفاهم‌نامه هایی بین سمنان با شهرهای در مسیر راه ابریشم به امضا می رسد.

وی از برنامه ریزی برای برپایی همایش ها و سلسله برنامه هایی با عنوان و نام راه ابریشم خبر داد و افزود: طرح ها و پروژه های مختلف در سطوح ملی و بین المللی از سوی مرکز بین المللی پایتخت جاده ابریشم سمنان هدفگذاری شده که در آینده برگزار می شود.

همچنین در این نشست اعضای منتخب ارکستر سمفونیک نغمه پردازان راه ابریشم با تقدیر از اقدامات صورت گرفته، آمادگی خود را جهت مشارکت در برنامه های آتی این مرکز اعلام کردند.

کنسرت ارکستر سمفونیک نغمه پردازان راه ابریشم با مشارکت مرکز بین المللی جاده ابریشم سمنان، جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۹:۲۱ در سالن تئاتر شهر سمنان به اجرای موسیقی فاخر ایرانی خواهند پرداخت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایشگاه گروهی عکاسان کازرون با نام «سِی کو» در حال برگزاری است
  • تعامل رسانه‌ها با اندیشکده‌ها باید تقویت شود/ سیاست پژوهی، نوک پیکان پژوهش است
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد
  • حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • «آوای ابرها» به جشنواره کاریبتونز کلمبیا راه یافت
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد
  • برگزاری دو رویداد بین‌المللی با موضوع «سمنان پایتخت جاده ابریشم»
  • روز دوم آزمون سراسری/ رقابت داوطلبان گروه‌ علوم تجربی در قزوین