Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرملین اعلام کرد، آمریکا روسیه را در جریان برنامه‌هایش در خصوص خارج ساختن سربازان خود از سوریه قرار نداده و مسکو نسبت به اجرا شدن این تصمیم مطمئن نیست.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت، آمریکا به روسیه درباره برنامه‌هایش برای خارج ساختن نظامیان خود از سوریه اطلاعی نداده و مسکو هنوز مطمئن نیست که چنین اتفاقی رخ داده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پسکوف عنوان کرد: هیچ کس به ما (در خصوص تصمیم خروج سربازان آمریکایی از سوریه) اطلاعی نداده است. نه ما و نه شما هنوز نمی‌دانیم که کدام سربازان را و به چه میزانی قرار است از آنجا خارج کنند و مطمئن نیستیم که اصلا آنها خارج شده باشند.

شما می‌دانید که پیش از این نیز بیانیه‌های در خصوص خارج ساختن سربازان از نقاط مختلف جهان وجود داشته که بعدا تایید نشدند. به همین دلیل ما به دقت مشغول پیگیری تحولات مربوط به وضعیت سوریه هستیم.

پسکوف تصریح کرد، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هنوز با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه درباره تحولات جدید سوریه بحث نکرده است.

سخنگوی کرملین در عین حال امروز (سه‌شنبه) در جریان یک کنفرانس تلفنی با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره صحبتهای جدید ترامپ مبنی بر توسعه تسلیحات پیشرفته جدید از سوی واشنگتن عنوان کرد: روسیه نگران راه افتادن یک رقابت تسلیحاتی با آمریکا است.

وی در ادامه گفت، آمریکا می‌تواند از نفوذش بر اوکراین استفاده کرده و به حل درگیری میان نیروهای دولتی این کشور با شبه‌نظامیان جدایی طلب در شرق اوکراین کمک کند.

پسکوف همچنین اظهار کرد، ایده پیوستن آمریکا به مذاکرات فرمت نرماندی برای حل درگیری در اوکراین مورد حمایت طرفها قرار نگرفته است. این مذاکرات شامل روسیه، اوکراین، آلمان و فرانسه است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۴۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد

وزیر امور خارجه چین در گفت‌وگویی با اشاره به اقدامات اخیر واشنگتن در قبال کشورش، از پابرجا بودن "سیاست‌های غلط" آمریکا در قبال پکن انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، "وانگ یی" وزیر امور خارجه چین در گفت‌وگویی اشاره کرد که "درک اشتباه آمریکا از چین همچنان وجود دارد و به پیش بردن سیاست‌ غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد."

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که وانگ در گفت‌وگویی با نشریه قطری پنینسولا درباره جنگ اوکراین نیز گفت: موضع چین درباره بحران اوکراین نامتناقض و شفاف است. چین نه یکی از طرفین درگیری و نه یکی از طرفین مسئول این بحران است اما هرگز از بیرون گود و بی‌تفاوت آن را نظاره نکرده است.

وزیر امور خارجه چین هشدار داد که "در این برهه، هنوز خطر بدتر شدن و گسترش این بحران وجود دارد و جامعه بین‌المللی باید هماهنگی و تلاش‌های مشترک را برای رسیدن به صلح تقویت کند و اقدامات ملموسی برای تتش‌زدایی در این درگیری انجام دهد.

جنگ اوکراین در فوریه سال میلادی جاری به سومین سال خود وارد شده است.

اوکرایت سعی کرده است با همکاری سوییس نشستی برای تبیین "فرمول صلح" رییس جمهور اوکراین برگزار کند که روند آن هنوز قطعی نشده است.

سوییس بر ضرورت مشارکت روسیه در هرگونه مذاکرات صلح تاکید کرده است.

"ولودیمیر زلنسکی" رییس جمهور اوکراین فرمانی را صادر کرده است که مذاکرات با روسیه را تا زمان عهده‌دار بودن سمت ریاست جمهوری این کشور توسط "ولودیمر پوتین" را ممنوع می‌سازد.

روسیه گفته است تا زمانی که اوکراین مناطق تصرف‌شده را به رسمیت نشناسد، مذاکرات صلح با آن بیهوده خواهد بود.

وانگ در ادامه گفت‌وگو با این نشریه قطری با مطرح کردن انتقاد دیگری از سیاست‌های آمریکا در قبال چین گفت: آمریکا، اخیرا، تلاش کرده است حمایت متحدانش را جلب کند و مدام بروز تنش‌های منطقه‌ای در دریا را تحریک می‌کند. آمریکا ایجاد نظامی بازدارنده در قبال چین را تسریع بخشیده، به تشدید تحریم‌های یک‌جانبه ادامه می‌دهد و فعالانه در محاصره تکنولوژیکی چین نقش دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پسکوف: پارلمان اروپا «ماشین روس هراسی» است
  • پسکوف: روسیه پیروز جنگ است
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد
  • دولت بایدن نسبت به «پیروزی اوکراین» مطمئن نیست
  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است
  • (ویدیو) استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • اوکراین فقط شش ماه وقت دارد
  • کرملین: کمک جدید آمریکا به اوکراین قابل انتظار بود
  • واکنش کرملین به انتقال کمک‌های چند میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین