Web Analytics Made Easy - Statcounter

معتمدیان با بیان اینکه ۲ میلیون یورو به پروژه راه مرز ماهیرود به فراه تخصیص یافت، گفت: این پروژه یکصد و ۲۰ کیلومتر طول دارد که ۶۴ کیلومتر آن تکمیل شده است و برای ۳۰ کیلومتر دیگر اعتبار دریافت کردیم و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدصادق معتمدیان» عصر امروز سه شنبه (16 مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه به منظور تشریح دستاوردهای سفر معاون اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی اظهار داشت: طی سفر روز گذشته همایش ملی روز روستا و عشایر برای اولین بار در خارج از تهران به میزبانی خراسان جنوبی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه همایش ملی روز روستا و عشایر در استان دستاوردهای خوبی برای خراسان جنوبی داشت، افزود: رویکرد دولت به سمت مناطق محروم، روستایی و عشایری است که نسبت به شهرها از امکانات کمتری برخوردار هستند.

 

وی با بیان اینکه یکی از اولویت های دولت توجه به بحث اشتغال روستاییان است، ادامه داد: با اینکه کارهای فراوانی در روستاها انجام می شود اما باز هم شاهد مهاجرت روستاییان هستیم و متاسفانه خراسان جنوبی جزو استان هایی است که بیشترین مهاجرت روستاییان را دارد.

 

معتمدیان بیان کرد: طی سفر روز گذشته تلاش کردیم تا به اولویت های استان بیشتر پرداخته شود و در همایش ملی روز روستا و عشایر تفاهم نامه ای در خصوص مهم ترین چالش استان یعنی آب منعقد کردیم.

 

خدمت رسانی دستگاه های معین به 4 شهرستان مرزی خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به بحث انتخاب دستگاه های معین غیر دولتی برای خدمت رسانی به مناطق محروم استان گفت: در این راستا 4 شهرستان مرزی و محروم استان را انتخاب کردیم تا بتوانیم وضعیت آن ها را در بحث زیر ساخت های توسعه ای و اشتغال بهبود بخشیم و به میانگین شاخص های توسعه ای کشور در این شهرستان ها برسیم.

 

وی در ادامه اظهار داشت: به دنبال این هستیم تا برای سایر مناطق محروم استان مانند سه قلعه و عشق آباد بتوانیم یک متولی بیابیم تا در جهت محرومیت زدایی این مناطق فعالیت داشته باشند و شاهد اجرای پروژه های عمرانی در این مناطق باشیم.

 

معتمدیان با توجه به اینکه دستگاه های متولی محرومیت زدایی بسیاری در کشور داریم، افزود: بالغ بر 40 دستگاه متولی محرومیت زدایی در کشور هستند که در خراسان جنوبی 20 دستگاه در این زمینه فعالیت می کنند.

 

به بهره برداری رسیدن مجتمع آموزشی درح طی 18 ماه آینده

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه درح یکی از محروم ترین شهرهای خراسان جنوبی است، ادامه داد: 4 دستگاه به عنوان متولیان اصلی در خصوص محرومیت زدایی در این شهر برای کمک به زیر ساخت های آن فعالیت خواهند کرد.

 

وی به احداث مجتمع آموزشی در شهر درح اشاره کرد و گفت: این مجتمع شبانه روزی که روز گذشته کلنگ زنی شد در 5هزار و 700 متر مربع ساخته می شود و دارای فضای آموزشی، خوابگاه و غذاخوری، سالن‌های ورزشی و اجتماعات و فضای اداری است، قول داده شده طی 18 ماه دیگر به بهره برداری برسد.

 

کم آبی مهم ترین چالش شرق کشور

معتمدیان با اشاره به اینکه کم آبی یکی از چالش های شرق به خصوص خراسان جنوبی است، افزود: برخی از روستاهای استان تنها چند ساعت می توانند از آب قابل شرب استفاده کنند و برداشت بی رویه آب از سفره های زیرزمینی یکی از علت هایی است که خشکسالی را در این منطقه تشدید کرده است.

 

استاندار خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: یکی از راه های تامین منابع آبی استان ایجاد مجتمع های آب رسانی است و در این راستا عملیات اجرایی 39 مجتمع آب رسانی در استان طی سال های گذشته آغاز شد که تاکنون 40 درصد پیشرفت داشته اند و برای تکمیل این مجتمع ها به اعتباری بالغ بر 500 میلیارد تومان نیازمند هستیم.

 

وی ادامه داد: در این راستا به دنبال استفاده از ماده 56 قانون برنامه ریزی و بودجه رفتیم و در نتیجه با رایزنی هایی که با بانک های کشور داشتیم به توافق رسیدیم که مبلغ 300 میلیارد تومان به پروژه های آب رسانی خراسان جنوبی تخصیص دهند.

 

معتمدیان با بیان اینکه طی تفاهم نامه منعقد شده در روز گذشته 4 هزار و 600 میلیارد ریال برای بحث آب استان تامین شد، افزود: تا پایان دولت دوازدهم شاهد تکمیل همه مجتمع های آب رسانی در خراسان جنوبی خواهیم بود.

 

راه آهن بیرجند - گناباد نیازمند بیش از 3هزار میلیارد تومان

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کریدور اتصال چابهار به سرخس یکی از مهم ترین پروژه های توسعه شرق کشور است، گفت: با توجه به اینکه معادن مهمی در استان های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی است بدون شک‌ راه آهن می تواند تحول بزرگی را در این استان ها ایجاد کند.

 

وی با توجه به اینکه در خراسان جنوبی هیچ گونه عملیات اجرایی در راستای کریدور چابهار به سرخس اجرا نشده بود، ادامه داد: تلاش کردیم تا بیرجند را به گناباد متصل کنیم و در قالب کنسرسیوم بخش خصوصی به دولت ارائه کردیم و معین شد که بخش خصوصی 70 درصد، دولت 10 درصد و کنسرسیوم 10 درصد از منابع آن را تامین کند.

 

معتمدیان با بیان اینکه 3 هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه اتصال بیرجند به گناباد نیاز است، اظهار کرد: عملیات اجرایی قطعه 16 پروژه کریدور چابهار به سرخس یعنی مسیر بیرجند- یونسی از روز گذشته آغاز شد که 271 کیلومتر طول آن است.

 

اجرای 1هزار هکتار کشت گلخانه ای در خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی در خصوص تصویب سند سازگاری با شرایط کم آبی گفت: خراسان جنوبی اولین استانی است که این سند را به تصویب رساند و در راستای این سند بیش از 90 درصد منابع موجود آبی استان را در بخش کشاورزی به کار گرفتیم.

 

وی  با اشاره به اینکه در تاریخ خراسان جنوبی تنها 67 هکتار گلخانه ایجاد شده است، ادامه داد: ظرفیت گلخانه ای بسیاری در این استان وجود دارد و این موضوع به ما برنامه می دهد که چه وظایفی را انجام دهیم و به دنبال این هستیم تا 1 هزار هکتار کشت گلخانه ای در استان انجام شود.

 

معتمدیان به بحث روان آب ها و سیلاب ها اشاره کرد و افزود: در سند سازگاری با شرایط کم آبی به این موضوع اشاره شده است و در این استان از قبل کارهای خوبی را آغاز کردیم و تا پایان سال جاری در این زمینه 60 میلیارد تومان اعتبار به خراسان جنوبی تخصیص خواهد یافت و عملیات کلنگ زنی یکصد سازه خاکی را در استان آغاز می کنیم.

 

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: سال گذشته بالاترین میزان اعتبارات در بحث آبخیزداری را خراسان جنوبی توانست به دست آورد و در راستای اولویت های استان به این موضوع مهم خواهیم پرداخت.

 

وی با بیان اینکه برای احیای قنوات استان امسال 14 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، گفت: برای احیای سیستم های نوین آبیاری خراسان جنوبی نیز اعتباری بالغ بر یکصد و 20 میلیارد تومان تخصیص داده خواهد شد.

 

تخصیص 2 میلیون یورو به پروژه راه مرز ماهیرود به فراه

معتمدیان به تکمیل پروژه راه قائن به بیرجند اشاره کرد و افزود: برای تکمیل این پروژه یکصد و 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و روز گذشته مصوب شد که این اعتبار در قالب یک کنسرسیوم با مشارکت بانک مسکن از طریق چند بانک دیگر تامین شود.

 

استاندار خراسان جنوبی با توجه به اینکه 2 میلیون یورو برای تکمیل پروژه راه مرز ماهیرود به فراه دریافت کردیم، ادامه داد: این پروژه یکصد و 20 کیلومتر طول دارد که 64 کیلومتر آن تکمیل شده است و برای 30 کیلومتر دیگر اعتبار دریافت کردیم و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

 

یکصد میلیارد تومان اعتبار برای بحث فرآوری محصولات استراتژیک استان

وی با اشاره به اینکه بحث خرید توافقی محصولات استراتژیک استان را دنبال می کنیم، در ادامه بیان کرد: محصولات مهم استان مانند زرشک و زعفران خام فروشی می شوند و عمده سود ارزش افزوده این محصولات به جیب واسطه ها می رود.

 

معتمدیان با بیان اینکه یکصد میلیارد تومان اعتبار برای فرآوری چند قلم از محصولات استراتژیک استان تخصیص داده شده است، افزود: در این راستا می خواهیم از خام فروشی این محصولات جلوگیری کنیم و متاسفانه خام فروشی در بخش معادن استان هم وجود دارد و تمرکز ما بر روی فرآوری این محصولات است.

 

استاندار خراسان جنوبی در پایان به بحث پوشش بیمه ای روستاها و عشایر اشاره کرد و گفت: در 8 سطح روستاییان می توانند به صندوق بیمه مراجعه کنند و این بیمه شامل بیمه های فوت، بازنشستگی و از کارافتادگی است و در خراسان جنوبی همه سرپرست های خانوار روستایی و عشایر می توانند با پرداخت یک سوم از هزینه ها تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

 

 

پایان پیام/573

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین مسجد زائران اربعین حسینی کانون های مساجد بیرجند کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبي موکب اربعین محصولات استراتژیک مرز ماهیرود استاندار خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۴۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش «یاد یاران» در بیجار برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین محبیان پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری اظهار کرد: عملیات وعده صادق اهمیت زیادی دارد و این پیروزی بزرگ فراموش شدنی نیست و این عملیات بزرگ موجب شکست و نابودی دشمنان شد.

وی افزود: ماه اردیبهشت برای ما اهمیت زیادی دارد و سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب به استان کردستان و شهرستان بیجار است.

محبیان ادامه داد: در بیست و هشتم اردیبهشت همزمان با سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به بیجار همایش یاد یاران برگزار خواهد شد.

ادارات میزان پیشرفت پروژه‌ها را برای تخصیص بودجه اعلام کنند

وی در ادامه بر لزوم میزان پیشرفت تکمیل پروژه‌های ادارات شهرستان تاکید و اعلام کرد: لازم است ادارات میزان تکمیل پروژه‌های خود را اعلام کنند تا بودجه لازم تخصیص پیدا کند.

فرماندار بیجار اضافه کرد: همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق مراسم با شکوهی در حسینیه بیجار برگزار خواهد شد.

وی اعلام کرد: همچنین یادواره شهدای منطقه کرانی با حضور مردم مؤمن و خداجوی بیجاری در روستای سراب برگزار می‌شود.

کد خبر 6095003

دیگر خبرها

  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • بارش‌های بهاری در خراسان جنوبی/کویر به دریاچه تبدیل شد + فیلم
  • مسدود شدن جاده خوسف - معدن قلعه زری
  • نوید روزهای خوش برای کویرنشینان/دریای عمان؛ ناجی خراسان جنوبی
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی
  • قدرت چانه‌زنی؛ عامل اصلی تخصیص بودجه
  • دغدغه مردم زیرکوه در خصوص تخریب قنوات و جاده‌ها ویژه پیگیری می‌شود
  • همایش «یاد یاران» در بیجار برگزار می‌شود