Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-28@11:47:07 GMT

با کالاهای بدون استاندارد حقوقی برخورد می کنیم

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۹۴۷۵۵

‍‍‍‍‍‍

رئیس سازمان استاندارد می گوید: مواردی که مردم درباره استاندارد نداشتن کالای عرضه شده دربازار گزارش می‌کنند طبق اختیاراتی که داریم با همکاری قوه قضائیه برخورد قانونی می‌کنیم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نیره پیروز بخت در گفتگوی ۱۸:۳۰ با بیان اینکه برای فروش یا تبلیغ هر کالایی که مشمول استاندارد اجباری است باید براساس موازین سازمان استاندارد عمل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او گفت: طبق برنامه ریزی‌ها در نظر داریم فروشگاه‌های اینترنتی را پس از طی مراحل قانونی تحت پوشش قرار دهیم و بر کل مراحل از تامین تا تبلیغ و فروش کنترل و نظارت خواهیم داشت.
پیروز بخت ادامه داد: مواردی که مردم درباره استاندارد نداشتن کالای عرضه شده گزارش می‌کنند طبق اختیاراتی که داریم با همکاری قوه قضائیه برخورد قانونی می‌کنیم.
او درباره جعل علامت استاندارد در برخی کالا‌ها گفت: کالا‌ها از فیلتر‌های خاصی رد و نمونه برداری می‌شوند همچنین وضع تولید در واحد‌های تولیدی پایش، کنترل و تضمین کیفیت  می‌شود.
او سپس در خصوص جعل علامت استاندارد برخی واحدهای صنعتی و رویه قضایی برخورد با آنها توضیحاتی ارائه کرد...   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

رئیس سازمان استاندارد در ادامه به طرح کنترل بازار اشاره و خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰ سال است که این طرح اجرا می‌شود و سازمان استاندارد کالا‌های موجود را بررسی می کند و در صورتی که کالایی نشان استاندارد داشته، اما خراب می‌شود به طور حتم نشان آن جعلی است که برای پیشگیری از این معضل، زیر نشان استاندارد کد ۱۰ رقمی تعبیه کرده ایم که نوعی شناسنامه کالاست.
او افزود: چنانچه مشتریان کد ۱۰ رقمی را به سرشماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند، در صورت اصل بودن کالا تمام مشخصات آن را نشان می‌دهد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: استاندارد رئیس سازمان استاندارد نیره پیروزبخت حقوقی علامت جعلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۴۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمود حافظی با اشاره به اینکه جلوگیری از فعالیت مؤسسات غیرمجاز ضامن سلامتی مردم است، اظهار کرد: پلیس در راستای تحقق برنامه‌های پیشگیرانه و مقابله با اقداماتی که سلامتی مردم را به خطر می‌اندازد از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه مأموران پاسگاه انتظامی لاکان به همراه نماینده اداره بهزیستی از یک مرکز ترک اعتیاد در سطح حوزه استحفاظی بازدید کردند، افزود: طی بررسی‌های صورت گرفته غیرمجاز بودن فعالیت این مرکز برای پلیس محرز و با هماهنگی قضائی نسبت به پلمب و جلوگیری از ادامه فعالیت آن اقدام شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت از انتقال ۱۰ معتاد که به اجبار در این مکان نگهداری می‌شدند به مرکز بازپروری و ترک اعتیاد مجاز خبر داد و بیان‌داشت: متصدی ۴۸ ساله این مرکز به دلیل انجام موارد متعدد تخلف و پذیرش بدون مجوز افراد پس از تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

این مقام انتظامی در پایان ضمن قدردانی از مشارکت و همکاری خوب مردم با پلیس و با تاکید بر نظارت مستمر پلیس بر واحدهای صنفی و برخورد قانونی با متخلفان از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعالیت غیرقانونی و مجرمانه در اماکن عمومی از سوی افراد فرصت‌طلب و قانون‌گریز، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا نسبت به برخورد قانونی با خاطیان اقدام شود.

کد خبر 6088608

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • مشتریان به نشان استاندارد و اصالت قطعات خودرو توجه کنند
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی غیر استاندارد در استان کرمانشاه
  • بدون همکاری شهروندان معضل سگ‌های ولگرد حل نمی‌شود
  • تاکید وزیر اقتصاد بررفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  • برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید برنامه جمعی داشت
  • مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد
  • پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت