Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:09:37 GMT

افراد خیر نقش مهمی در گسترش ورزش پهلوانی دارند

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۹۴۸۹۶

افراد خیر نقش مهمی در گسترش ورزش پهلوانی دارند

مجتبی جوهری روز سه‌شنبه در مجمع انتخاباتی هیات پهلوانی و زورخانه‌ای یزد با اشاره به اینکه ورزش پهلوانی و زوخانه‌ای یکی از رشته‌های اصیل ملی است افزود: برای توسعه آن در سال‌های اخیر در کشور با همراهی تمام بخش‌ها و علاقه‌مندان گام‌های خوبی برداشته شده است.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های خوبی  در استان‌ها از  لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و حمایت مردم و خیران وجود دارد ولی  باید این روند توسط هیات‌ها  با برنامه‌ریزی روز به روز گسترش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول ورزشی اظهار داشت: برگزاری رقابت‌های مختلف زورخانه‌ای در تمام رده‌های سنی، برگزاری دوره‌های آموزشی و ارتقا و استعدادیابی از جمله برنامه‌هایی است که باید مورد توجه مسئولان استان‌ها باشد.

جوهری گفت: بهره‌گیری از تمام عوامل فرهنگی و اجرایی و فرهنگ‌سازی با همکاری رسانه‌های 

گروهی از دیگر برنامه‌هایی است که در سطح کشور پیگیری می‌شود.

وی از اداره‌کل ورزش و جوانان یزد و پیشکسوتان این استان خواست تا مسئول جدید هیات را همراهی و حمایت کنند.            

در این مجمع هادی پاک‌نیا با کسب  ۱۴ رای از مجموع ۱۵ رای ماخوذه به عنوان سکاندار جدید هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان انتخاب شد 

حدود چهار هزار نفر از علاقه‌مندان به این ورزش اصیل ایرانی در رده‌های مختلف سنی در استان سازماندهی شدند که از این تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از بیمه ورزشی برخوردارند.

در تاریخ معاصر استان یزد در این رشته به افراد نام آوری چون «پهلوان بزرگ یزدی»، «پهلوان ابراهیم حلاج» و «پهلوان محمد عبدل معروف به پهلوان کوچک» و … بر می‌خوریم نشان از قدمت ورزش پهلوانی زورخانه‌ای در یزد دارد.

این رشته مجموعه حرکت‌های ورزشی با اسباب و بی‌اسباب، آداب و رسوم مربوط به آنهاست که در محدوده تاریخی و فرهنگی ایران از گذشته‌های دور رواج داشته است.

ورزش پهلوانی شامل میل گرفتن، پا زدن، سنگ گرفتن، چرخ زدن، میل‌بازی و شیرین‌کاریبین پاست.

در یزد کودک چهار ساله تا پیرمرد ۸۰ ساله در این رشته فعالیت دارند و ۷۰ درصد فعالان ورزش‌های پهلوانی استان یزد را جوانان تشکیل می‌دهند.

استان یزد ۴۸ هیأت ورزشی و افزون بر ۶۵ هزار بیمه شده زیرپوشش در رشته‌های مختلف دارد، جمعیت استان در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵، یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر بود.

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۴۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی دانشگاه مطرح ایرانی برای آموزش زبان فارسی به دانشجویان اخراجی آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، مدتی است دانشجویان دانشگاه های آمریکایی و اروپایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پا خواسته اند و اعتراضات گسترده شان به گوش جهانیان رسیده است.
در این رابطه عبداله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: این اتفاق، اتفاق بی سابقه و میمونی است که بیداری واقعی در فضای دانشگاهی را نشان می دهد.
وی افزود: با توجه به اتفاقاتی که افتاده دانشگاه علامه طباطبائی هم آمادگی دارد سوابق تحصیلی استادان و دانشجویان علوم انسانی دانشگاهیان آمریکایی که اخراج شده را برای پذیرش بررسی کند.
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی اضافه کرد: ما حتی آمادگی داریم از این افراد برای حضور در مجامع علمی دانشگاه دعوت کنیم تا از ارزیابی و تجربیات شان از اتفاقاتی که در کشورهای اروپایی و آمریکایی رخ می دهد استفاده کنیم.
معتمدی در ادامه گفت: اگر رشته تحصیلی این افراد با رشته تحصیلی دایر در دانشگاه علامه طباطبائی مطابق باشد آمادگی داریم به این دانشجویان بورس تحصیلی ارائه کنیم و حتی آمادگی آموزش زبان فارسی از طریق وبینار و فضای مجازی در دوره های معینی به آنها داریم تا با زیان فارسی آشنا شوند.

کد خبر 848967 برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • این دانشگاه مشهور ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا اعلام آمادگی کرد!
  • تجلیل از دختران مدال‌آور ‌رشته‌های‌ ووشو و کاراته در مشهد
  • اعلام آمادگی این دانشگاه ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • اعلام آمادگی دانشگاه مطرح ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • اعلام آمادگی دانشگاه مطرح ایرانی برای آموزش زبان فارسی به دانشجویان اخراجی آمریکا
  • دیدار ورزشکاران باستانی با آیت الله نورمفیدی
  • توسعه همگانی رشته‌های زیرمجموعه بدنسازی در اولویت قرارگیرد
  • شاید لازم باشد مهندسان دروس علوم انسانی را پاس کنند!
  • همایش پهلوانان و باستانی کاران شهرضا
  • هاشمی: حق پخش حق ورزش است، باید به ورزش داده شود/ هر باشگاهی برای تغییر نام باید مسیر قانونی را طی کند