Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-02@03:20:12 GMT

اولین واکنش رسمی دولت سوریه به عملیات نظامی ترکیه

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۹۴۹۳۷

به گزارش ایرنا، مقداد در مصاحبه با روزنامه سوری «الوطن»، تصریح کرد: در صورت هرگونه تجاوز ترکیه به اراضی سوریه، دمشق از همه خاک سوریه دفاع خواهد کرد و  هرگز نمی پذیرد ذره ای از زمین یا خاک کشور اشغال شود. دیگران نیز در این باره خود را به مهلکه نیندازند زیرا ما آمادگی دفاع از خود و ملت مان را داریم.

وی در پاسخ به سوالی درباره قطع حمایت اشغالگران آمریکایی از نیروهای جدایی طلب کُرد و آغاز عقب نشینی نظامیان آنها از مناطق مرزی نیز گفت: کسی که به وطن وفادار نباشد و آن را به ناچیزترین بها، بفروشد می بیند که در نهایت از تاریخ حذف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما بارها درباره این توطئه ها علیه وطن و مردم سوریه هشدار دادیم و گفتیم هر کس خود را به آغوش بیگانه بیندازد، همان بیگانه روزی به او پشت خواهد کرد و این مسئله اکنون رخ داده است.

مقداد ادامه داد: آنها (کردها) همه چیز را از دست دادند ولی نباید خود را از بین ببرند. در نهایت، آغوش وطن برای همه فرزندانش باز است. ما می خواهیم همه مشکلات سوریه را از راه های مثبت و مسالمت آمیز و به دور از خشونت حل شود اما به روشی که ذره ای از خاک یا زمین سوریه به دست بیگانه نیفتد.

سه روز پیش  رئیس جمهوری ترکیه از آغاز قریب الوقوع عملیات نظامی در شمال سوریه علیه کردهای این کشور خبر داد.

این در حالی است که کردهای سوریه نیز از ارسال نیرو و تجهیزات نظامی به شمال این کشور برای مقابله با حمله احتمالی ترکیه خبر داده اند.

"دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا نیز روز گذشته (دوشنبه) دستور خروج نظامیان آمریکایی از سوریه را صادر کرد.

برخی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و آلمان درباره این اقدام ترکیه ابراز نگرانی کرده‌اند.

کردهای سوریه تاکید کرده اند که آمریکا با خارج کردن نیروهایش در مرزهای سوریه و ترکیه در واقع به کردها از پشت خنجر زده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۴۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک گردشگر ترکیه ای با چاقو یک نظامی اسرائیلی را در قدس زخمی کرد

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد که یک گردشگر ترکیه ای یک نظامی اسرائیلی را در شهر«قدس» زخمی کرد.

رادیو ارتش اسرائیل تأکید کرد که نظامی اسرائیلی در نزدیکی منطقه «باب الساهره» در بخش قدیمی قدس اشغالی زخمی شده است و مهاجم شهروند ترکیه است.

المیادین نیز گزارش داد که نیروهای اشغالگر به این گردشگر جوان ترکیه ای تیراندازی کرده و او را به شهادت رساندند.


 

دیگر خبرها

  • اولین واکنش وزیر کشور به ادعای بی‌بی‌سی درباره فوت نیکا شاکرمی
  • اولین موضع رسمی وزیر ورزش به تغییر نام استقلال
  • لحظه عملیات گردشگر ترکیه‌ای علیه نظامی صهیونیست+ فیلم
  • واکنش حماس به عملیات شهادت طلبانه شهروند ترکیه
  • یک گردشگر ترکیه ای با چاقو یک نظامی اسرائیلی را در قدس زخمی کرد
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت