Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، محمد خسروی مدیرکل حج و زیارت لرستان گفت: آمار ثبت‌نام زائران لرستانی در سامانه «سماح» به ۵۸ هزار نفر افزایش یافت.

محمد خسروی  در کارگاه آموزشی روحانیون ویژه پیاده روی اربعین بیان کرد: تعداد زائران پیاده روی اربعین در کشور به بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر می‌رسد و سال قبل یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در پیاده روی اربعین شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  با تاکید بر اینکه پیاده روی اربعین ۵ سال است که در کشور ما به شکل امروز نهادینه شد، افزود: در سال اول ۱۳۰ هزار نفر به پیاده روی اربعین رفتند و امسال بالای ۳ میلیون نفر در این سفر معنوی شرکت می‌کنند.

مدیرکل حج و زیارت لرستان اضافه کرد: مرز‌ها و شهر‌های ما به طور کامل در امنیت هستند و مرز خسروی هم از دیروز باز شد و هر روز بر شور حضور زائران اربعین حسینی افزوده می‌شود.

خسروی با اشاره به اینکه مرز خروجی زائران لرستان مرز مهران است، یادآور شد: زیرساخت‌های خوبی در این مرز تدارک دیده شده ۹۶ گیت خروجی فقط برای زائران اربعین ایجاد شده تا مردم بدون مشکل و در آرامش سفر خود را انجام دهند.

او  با انتقاد از کم توجهی‌ها نسبت به طرح «نایب الشهید» در پیاده روی اربعین اظهار داشت: در بحث نایب الشهدا قدمی برداشته نشد، هرکسی در هر محله و روستایی هست عکس شهدای خود را با اسم چاپ کنند و در مسیر پیاده روی اربعین به زائران بدهند تا به نیابت از شهدای ارزشمند ما به زیارت بروند.

مدیرکل حج و زیارت لرستان با اشاره به اینکه افراد به صورتی گروهی و شبه کاروانی به پیاده روی اربعین بروند و یک روحانی در این جمع‌ها لیدر و راهبر افراد بشود، اضافه کرد: در حال حاضر ۱۸ موکب فعال در عراق داریم که پذیرای روحانیون، زائران و مبلغان است.

انتهای پیام/ر

۵۸ هزار زائر لرستانی در سامانه سماح ثبت نام کردند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حج و زیارت اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۵۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌ نام بیش از ۶۰۰۰ نفر از مادران غیرشاغل لرستانی در صندوق بیمه

ایسنا/لرستان مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر لرستان گفت: ۶۲۳۸ نفر مشمول ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، مادران غیرشاغل روستایی و عشایری استان که دارای سه فرزند و بیشتر هستند، در صندوق ثبت‌ نام کرده‌اند.

محمدرضا عسگریان امروز (دهم اردیبهشت ماه) در جلسه ستاد جوانی جمعیت که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه مادران غیرشاغل روستایی و عشایری استان که دارای سه فرزند و بیشتر هستند به‌صورت رایگان در این صندوق تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند، اظهار کرد: تعداد مادران مشمول ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در لرستان ۸۶ هزار و ۱۹۲ نفر است که تعداد مشمولان دارای فرزند سوم سال ۱۳۹۶ به بعد ۱۹ هزار و ۸۶۰ نفر اعلام شده است.

وی با بیان اینکه مدیریت صندوق در لرستان برای پیش ثبت‌ نام از واجدان شرایط آمادگی دارد و مشمولان می‌توانند با مراجعه به دفاتر کارگزاری یا سایت WWW.ROOSTAA.IR  نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند، ادامه داد: با توجه به اولویت‌بندی ثبت‌ نام مشمولان از سوی ستاد ملی جمعیت، مرحله پیش‌ ثبت‌ نام نخست مربوط به مادرانی است که تاریخ تولد فرزند سوم و فرزندان بعدی آنها، از تاریخ اول فروردین ۱۳۹۶ به بعد باشد.

او بیان کرد: براساس قانون این مادران غیرشاغل به مدت هفت سال بیمه رایگان می‌شوند و برای این کار ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در کشور در نظر گرفته شده است.

عسگریان افزود: فرمانداران، بخشداران و دهیاران در شهرهای استان می‌توانند کمک حال صندوق باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲
  • کلینیک مشاوره حرم مطهر رضوی پناهگاه دوم زائران است/خدمت عاشقانه خادمیاران مشاور در حریم رضوی
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • ثبت‌ نام بیش از ۶۰۰۰ نفر از مادران غیرشاغل لرستانی در صندوق بیمه