Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@00:33:47 GMT

میز تخصصی سنگ کشور به استان مرکزی واگذار شد

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۹۵۴۰۲

میز تخصصی سنگ کشور به استان مرکزی واگذار شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: سال گذشته سنگ تراورتن شهرستان محلات به ثبت جهانی رسید و درحال حاضر این سنگ را با برند محلات در دنیا می‌شناسند. ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از محلات، محمدرضا حاجی‌پور عصر امروز در آئین افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران در محلات-نیم‌ور با اشاره به روند برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: دوازدهمین نمایشگاه سنگ استان مرکزی در شرایطی برگزار شده که تحریم‌های ظالمانه علیه ایران اعمال شده است و برگزاری این نمایشگاه پیشرفت با قدرت حوزه معدن را به نمایش می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ظرفیت ویژه استقرار معادن سنگ تراورتن در شهرستان‌های نیم‌ور و محلات مسئله مهمی در حوزه معدن تلقی می‌شود زیرا سنگ تراورتن این منطقه سال گذشته به ثبت جهانی رسید و اکنون با برند محلات در دنیا شناخته شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: دستاوردها و پیشرفت‌های حوزه صنعت سنگ بیانگر وجود همدلی میان بخش خصوصی، دولتی و صنعتی است که این سه حوزه با درایت و همفکری موفق به اخذ نتایج مطلوبی شده‌اند.

حاجی‌پور ادامه داد: باتوجه به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری در حوزه تعمیق تولیدات داخلی نخستین نمایشگاه تعمیق ساخت داخلی و سنگ با حضور 20 شرکت دانش‌بنیان و 70 شرکت تولیدکننده و واحدهای فراوری برگزار شده و اصلی‌ترین هدف برگزاری این نمایشگاه تحقق منویات  مقام معظم رهبری است.

نمایشگاه سنگ و گوهر آمتیست در رشت به روایت تصویر373 شرکت داخلی و بین‌المللی در نمایشگاه سنگ محلات مشارکت دارندرئیس خانه معدن ایران: دوران کهنه‌کاری در صنعت سنگ به سر آمده است

وی عنوان کرد: پیش از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران در بازه زمانی 3 ماهه جلسات کارشناسی برگزار شد و نیازمندی‌های حوزه سنگ و ترابری در قالب 13 مورد تشخیص داده شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی خاطرنشان کرد: میزان تعرفه‌ها، برنامه‌های صادراتی، ورود به بازارها، معضلات ناشی از تحریم، هزینه‌های سربار بندرها و تحریم‌ها و مشکلات کشتی‌رانی با صادرکنندگان از جمله مواردی است که صادرکنندگان سنگ استان مرکزی با آنها مواجه شده‌اند و باید نسبت به رفع آنها اقدام کنیم.

حاجی‌پور بیان کرد: باتوجه به ظرفیت مطلوب استان مرکزی در حوزه صنعت سنگ و واگذاری میز تخصصی سنگ به این استان باید بکوشیم که با کمک بخش خصوصی و اعمال سیاست‌گذاری‌های صحیح جایگاه استان مرکزی را حفظ و ارتقاء دهیم.

وی افزود: استفاده از ضایعات و باطله‌های سنگی و ایجاد کارخانه کاغذ از سنگ از جمله دستاوردهای مطلوب استان مرکزی در حوزه صنعت سنگ بوده، همچنین علاوه بر این اقدامات مطالعات پژوهشی نیز در استان مرکزی آغاز شده است که امیدواریم با همدلی و هم‌افزایی شاهد رشد روزافزون صنعت سنگ در استان مرکزی باشیم.

انتهای پیام/ ت

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۵۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صنعت: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند

عباس علی‌آبادی اظهار داشت: هدفگذاری ما توسعه تعاملات و همکاری تجاری با کشور‌های دیگر به روش غیرسنتی است و از کشور‌هایی کالا خواهیم خرید که از ما کالا بخرند.

تسنیم: وی در بازدید از نحوه برگزاری نمایشگاه اکسپو، اظهار داشت: هدفگذاری نخست ما توسعه بازار به طریق غیرسنتی است؛ در این روش به سمتی حرکت می‌کنیم که کالا‌ها را بفروشیم.

وی افزود: با این شعار، با کشور‌های دیگر رابطه برقرار می‌کنیم تا تعاملات و همکاری تجاری داشته باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند و این مساله مهمی است که باید محقق شود.

بنابر این گزارش ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO ۲۰۲۴)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور با پیش‌بینی بازدید بیش از ۲۰۰۰ تاجر و بازرگان خارجی از ۱۱۹ کشور جهان، از امروز ۸ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • قم قطب صنعت کفش ماشینی کشور
  • تربیت نیروی ماهر در گرو ارتباط دانشگاه و صنعت
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • در حوزه عفاف و حجاب کار بر زمین مانده بسیار است
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • وزیر صنعت: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است
  • چالش‌ها و فرصتهای اکوسیستم استارتاپی در سال ۱۴۰۳