Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محسن پورزارعی فرماندار سروستان در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری سروستان که با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس برگزار شد، گفت: همجواری با مرکز استان، در کنار مشکلات، فرصت‌هایی را هم ایجاد کرده است.

او با بیان اینکه می‌توان سروستان را به عنوان سرریز سرمایه گذاری و صنعت مرکز استان فارس مطرح کرد و مورد توجه قرارداد، وجود ۲ شهرک صنعتی در این شهرستان را یادآور شد و گفت: در شهرک اول ۱۰ واحد و در شهرک دوم ۹ واحد صنعتی فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان سروستان با اذعان به این موضوع که تعداد واحد‌های صنعتی مستقر در این شهرک‌ها با توجه به ظرفیت‌های سروستان بسیار اندک است، گفت: جلسات متعددی برای تامین و تکمیل زیرساخت‌های هر دو شهرک تشکیل شده، موضوع گازرسانی به شهرک صنعتی شماره دو پیگیری شده تا پایان سال عملیاتی می‌شود.

پورزارعی ادامه داد: درخصوص موضوع آب این شهرک نیز باید جلسه‌ای با حضور نماینده باغداران، پتروشیمی و شهرک‌های صنعتی برگزار شده و با بررسی تعیین میزان آب لازم برای صنعت و کشاورزی، این میزان آب از پساب تصفیه خانه با قیمت مصوب وزارت نیرو تامین شود.

او با اشاره به مشکلات واحد‌های صنعتی شهرک شماره یک سروستان، تاکید کرد: مشکلات تک تک صنعتگران را بررسی و تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری می‌کنیم در ابتدای کار نیز برای حل مشکل پنج واحد تولیدی و صنعتی جلسه‌ای با حضور مسئولین استانی برگزار خواهیم کرد.

پورزارعی افزود: ما در شهرستان ۷۵۰ کارگاه داریم که هر کدام باید حداقل یک نفر را به کار بگیرند این موضوع را حتما در دستور کار قرار داده و پیگیری می‌کنیم.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان سروستان با تاکید بر افزایش تسهیلات مشاغل خانگی شهرستان، خاطرنشان کرد: نمایندگی تعاون کار و رفاه اجتماعی در شهرستان به اداره ارتقا پیدا کند تا فضای اشتغال و گردش کار در شهرستان بهتر فراهم شود.

فرماندار سروستان در این جلسه همچنین خواستار تخصیص سهمیه بیشتربه بیمه کارگران، احداث بیمارستان تامین اجتماعی در سروستان و همچنین احداث مجموعه کارگری شهرستان شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در شهرستان سروستان در بخش خدمات ضعیف هستیم لزوم بررسی دقیق دلایل این امر را متذکر شد.

سهراب مختاری گفت: از سال ۸۴ تا ۹۳ بیش از ۳۷۰ میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال در شهرستان سروستان پرداخت شده است، علت اینکه خروجی لازم از این تسهیلات را شاهد نیستیم، باید بررسی شود.

مختاری همچنین با تاکید بر اینکه متقاضیان اشتغال به مراکز کاریابی مراجعه کنند، افزود: در شهرستان سروستان از طرح کارورزی و مهارت آموزی استقبال نشده که این طرح نیز باید در دستور کار قرار گیرد.
انتهای پیام/م

جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری سروستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال فرمانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۵۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم دوم استقلال زنده می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، نخستین جلسه هیئت مدیره باشگاه استقلال پس از واگذاری 85 درصد سهام این باشگاه به شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، امروز (یکشنبه) برگزار شد.

یکی از محورهای جلسه، تأکید علی عسگری، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس به تشکیل تیم «ب» استقلال در جهت پشتوانه تیم بزرگسالان و فروش بازیکنان و درآمدزایی بود.

بحث استعدادیابی و مسئولیت اجتماعی و ... دیگر مباحثی بود که از سوی علی عسگری مطرح شد و در هیئت مدیره باشگاه استقلال پیرامون آن بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

باشگاه استقلال در سالیان دور تیم «ب» داشت که مقرر شد مجددا این اتفاق بیفتد و سهامدار جدید آبی‌ها دستور با راه‌اندازی هرچه سریع‌تر تیم دوم داده است.

دیگر خبرها

  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • تیم دوم استقلال زنده می‌شود
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد