Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس با اشاره به کاهش تعداد مراکز علمی کاربردی این استان از ٥٠ به ٢٠ مرکز، گفت: به دنبال ایجاد مراکز جدید با کیفیت هستیم.

به گزارش ایسنا، حبیب دانش منش عصر سه‌شنبه ١٦ مهر در آیین معارفه ٤٠٠ نفر از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علمی کاربردی فارس در سال تحصیلی جدید، گفت:  دانشگاه جامع علمی و کاربردی به دلیل ماموریت خود فضای کار متفاوتی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اکثر واحدهای دانشگاهی ما در کنار مراکز صنعتی یا خدماتی قرار گرفته‌اند که خود پتانسیل بسیار بزرگی است، افزود: اگرچه دانشگاه جامع علمی کاربردی، مهارت محور است اما ممکن است کوتاهی‌ها و نواقصی هم در این رویکرد وجود داشته باشد که امید است به تدریج مرتفع شود.

به گفته رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس، شکل گیری این دانشگاه متناسب با نیاز جامعه بوده و بسیار ارزشمند است.

دانش منش با تاکید بر اینکه علاقه مند به تربیت افراد نوآور و کارآفرین و  افرادی که دغدغه‌ شغل نداشته باشند، هستیم، عنوان کرد: در ۲ سال اخیر دانشگاه جامع علمی و کاربردی تلاش کرده مراکز نوآوری را تشکیل و ایده‌های دانشجویان را رشد دهد و به یک کسب و کار تبدیل کند.

وی با اشاره به راه‌اندازی۱۰ مرکز نوآوری در فارس و برگزاری رویدادهای نوآوری و نخپه پروری، خاطرنشان کرد: این مراکز دانشجویان را به سمت ایجاد کسب و کار هدایت می‌کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس همچنین با اشاره به فعالیت مجتمع کار آفرینی و نوآوری و شتاب دهنده ( کار نو ) در این دانشگاه، یادآور شد: نیمی از ایده پردازان ایده‌هایی که در مرکز کارنو پذیرش شدند، خانم هستند.

دانش منش همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه دانشجویان باید از فرصت دانشگاه نهایت استفاده را داشته و به دنبال یادگیری یک مهارت باشند، افزود: دانشجویان باید به جای خوشحالی از تعطیلی زودتر کلاس‌ها، مطالبه گر باشند و از وجود اساتید بهره لازم ببرند.

وی که معتقد است امروز در بسیاری از دانشگاه‌ها مباحث به صورت تئوری ارائه می‌شود اما در دانشگاه جامع علمی و کاربردی یادگیری عملی مهارت در کنار مباحث تئوری مدنظر است، عنوان کرد: فارغ‌التحصیلان این دانشگاه یک سر و گردن از دانشگاه‌های دیگر به لحاظ کسب مهارت بالاتر هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس در پاسخ به انتقاد یکی از دانشجویان مبنی بر نبود یک رشته تربیت بدنی در این دانشگاه افزود: این پتانسیل را در آینده نزدیک ایجاد خواهیم کرد.

دانش‌ ‌منش ادامه داد: دانشگاه جامع علمی و کاربردی روی بحث کیفیت تایید زیادی دارد و مراکزی که کیفیت نداشته‌اند را تعطیل می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه علمی کاربردی فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۵۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الگوسازی دانشگاه آزاد کهنوج در راستای حفاظت از محیط زیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محوطه ورودی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج توسط کانون‌های دانشجویی، بسیج دانشجویی و تشکل دانشجویی رهروان ولایت این واحد دانشگاهی به همت حوزه معاونت فرهنگی و با حضور دانشجویان به مناسبت هفته زمین پاک محوطه بیرونی دانشگاه پاکسازی شد.

این برنامه به منظور فرهنگ سازی درباره جلوگیری ازآلودگی محیط زیست با حضور دانشگاهیان به مناسبت هفته زمین پاک از درب ورودی دانشگاه، در محوطه بیرونی دانشگاه و ورودی شهرکهنوج آغاز و پس از جمع آوری زباله‌ها، پایان یافت.

در این برنامه جمعی از دانشجویان، استادان، کارکنان و کارکنان محیط زیست شهرستان کهنوج به منظور مشارکت در حفظ محیط زیست، زباله‌های تجدید ناپذیر را به منظور امحای مناسب در کیسه‌های زباله جمع‌آوری کردند.

عبدالله یزدی رئیس انشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج در حاشیه این برنامه گفت: یکی از اهداف این حرکت ارزشمند، فرهنگ‌سازی برای عدم رها کردن زباله در محیط کار و زندگی و همچنین آشتی با طبیعت است.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرای اینگونه طرح‌ها، الگوسازی مناسبی در راستای فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست و حفظ آن در جامعه شکل گیرد و شاهد روزی باشیم که محیط شهری و زیستمان عاری از هرگونه زباله و آلودگی باشد.

به گزارش آنا، هدف از اجرای این برنامه ترویج فرهنگ مراقبت از زمین و محیط زیست و انجام یک کار تیمی موفق توسط دانشجویان بود که امیدواریم در جامعه دانشگاهی تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • بررسی جامع کتاب آناتومی گری
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • الگوسازی دانشگاه آزاد کهنوج در راستای حفاظت از محیط زیست
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم
  • افزایش تولیدات علمی و فرهنگی دانشگاه در راستای تحقق شعار سال