Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سردار سید مجید میراحمدی رئیس ستاد اربعین نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروهای مسلح اعم از نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، بسیج، ارتش و وزارت دفاع با تشکیل قرارگاهی برای کمک و پشتیبانی هرچه بیشتر و موثرتر در این حماسه بزرگ، اقدامات گسترده‌ای در دستورکار دارند و همگی در تمام کمیته‌های ستاد مرکزی اربعین نقش داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین اطلاعات و امنیت ستادکل نیروهای مسلح در ادامه گفت: نیروی انتظامی وظیفه ایجاد امنیت و بسترسازی برای تسهیل، کنترل و مدیریت تردد قانونمند زائران و نیز ایجاد امنیت در مرزها را بر عهده دارد. سپاه در مرزهای چهارگانه شلمچه، چذابه، مهران و خسروی حضور فعال دارد و امکان اسکان 5000 نفر را فراهم کرده است و در مجموع 20هزار نفر می‌توانند در موکب‌ها و استراحتگاه‌های سپاه در مرزها اسکان داشته باشند.

سردار میراحمدی با بیان اینکه ظرفیت 30هزار نفری راهیان نور در خوزستان در اختیار زائران اربعین حسینی قرار گرفته است، گفت: کمک به برقراری امنیت و کمک‌های اضطراری و نیز مباحث رفاهی مانند اسکان و تغذیه و درمان از جمله وظایف سپاه پاسداران است که 170 هزار نفر نیز در عراق و در طول مسیر نجف و کربلا مستقر شده‌اند و با توجه به بازگشایی مرز خسروی در شهر حسینیه عراق 20 کیلومتری بغداد موکبی را برپاکرده تا زائران در این مسیر دچار مشکل نشوند.

وی افزود: سپاه در مسیر نجف به کربلا برای حفظ مواد غذایی و آب آشامیدنی در هر 5 کیلومتر سردخانه‌ای را آماده کرده است، همچنین 40 چشمه سرویس بهداشتی ، 1000 دستگاه اتوبوس و 500 دستگاه تریلی لبه‌دار در این مسیر برای جابجایی زائران به عراق در نظر گرفته است؛ افزون بر این 400 تریلی درحال خدمت رسانی و جابجایی وسایل موکب داران و 2 بیمارستان صحرایی در مهران و شلمچه با مجموع 60 تخت فراهم شده است.

سردار میراحمدی با اشاره به اینکه 10 پست امدادی در عراق و 500 پزشک داوطلب توسط نیروهای سپاه در عراق سازماندهی شده‌ است، افزود: در زمینه اعزام بالگرد و هواپیمایی نیز اقدامات خوبی صورت پذیرفته و سپاه در کنار نیروهای حشدالشعبی وظیفه مستشاری خود برای امنیت زائران را نیز برعهده دارد. افزون بر این، آماده‌سازی بیش از 300 هزار بسته پذیرایی شامل خشکبار، کیک، آبمیوه و سایر نیازمندی‌های زائران تهیه شده و همچنین بسته بندی آب آشامیدنی در مرز مهران از دیگر اقداماتی است که انجام شده است.

رئیس ستاد اربعین نیروهای مسلح ادامه داد: امور بهداشت، درمان و تامین امنیت در کنار وظیفه ترابری هوایی از وظایف ارتش جمهوری اسلامی است و با توجه به استقبال بی‌نظیر مردم از راهپیمایی اربعین حسینی افتخار داریم به عنوان خادم مردم خدمت کنیم. تسهیل‌گری و خدمات رسانی از جمله تامین وسیع آب آشامیدنی و همچنین امور حمل و نقل بر عهده وزارت دفاع قرار داده شده است.

وی گفت: اکنون در تمام زمینه‌های امنیتی و خدماتی در وضعیت مطلوبی قرار داریم و شاهد عبور قانونمند زائران هستیم، همه نهادها و مسئولان تلاش می‌کنند تا به بهترین شکل ممکن خدمتگزار مردم باشند و در این حماسه بزرگ سهم کوچکی ایفا کنند.

2323

کد خبر 1308511

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: پیاده روی اربعین سپاه پاسداران سوریه ترکیه ایالات متحده آمریکا اربعین دونالد ترامپ پیاده روی اربعین باشگاه پرسپولیس کردهای سوریه عراق خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۵۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رسانی جمعیت هلال‌احمر به حادثه دیدگان شهرک امام زاده ابراهیم

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ، هادی سلیمی افزود: ۵۴۰ تخته پتو، ۲۸۰ رول موکت، ۵۰۰بطری آب معدنی، ۱۳۰ دستگاه والور، ۷هزارقرص نان، ۵۰۰قوطی انواع کنسرو، نایلون، بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته از جمله کالاهایی است که با توجه به شرایط و رفع نیاز‌های اولیه این جمعیت توزیع شده است.

وی اضافه: توزیع اقدام مورد نیاز برای خانواده‌های حادثه دیده در حریق روستای امام زاده ابراهیم شفت ادامه دارد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه علاوه بر توزیع اقلام زیستی، آب معدنی، غذای گرم، بیسکویت و نان نیز بین این خانوار‌ها توزیع شده‌است، گفت: ۲ اردوگاه اسکان اضطراری از جمله حسینه امام‌زاده به ظرفیت ۸۰ نفر و نصب ۱۵ دستگاه چادر در مهمانسرای فرمانداری شفت به ظرفیت ۶۰ نفر و استفاده از مهمانسرا‌های روستای امام زاده ابراهیم در مجموع به ظرفیت ۲۰۰ نفر آماده شد که تاکنون حدود ۸۰ نفر از خدمات اسکان اضطراری بهره‌مند شدند.
هادی سلیمی خاطرنشان کرد: ۱۰ تیم امدادی جمعیت هلال احمر از شهرستان فومن ، شفت و گروههای واکنش سریع استان شامل ۵۰نیروی نجاتگر به حادثه دیدگان خدمات ارائه دادند.

دیگر خبرها

  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • ۲۲ وسیله ضروری برای زائران حج تمتع
  • اعزام ۱۲۱۰ زائر لرستانی به حج تمتع
  • ۱۲۱۰ زائر لرستانی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • هزار و ۶۰۰ نفر از خراسان جنوبی به حج می روند
  • خدمات رسانی جمعیت هلال‌احمر به حادثه دیدگان شهرک امام زاده ابراهیم
  • توزیع اقلام‌ اساسی بین خانوارهای حادثه دیده آتش‌سوزی روستای امام زاده ابراهیم