Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا علیه برخی مقامات چینی به دلیل نقش آنها در نقض حقوق بشر در منطقه سین‌کیانگ ممنوعیت صدور ویزا اعمال خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، آمریکا به مقامات چینی که در نقض حقوق بشر در منطقه سین‌کیانگ و علیه ایغورها نقش دارند روادید حضور در این کشور صادر نخواهد کرد.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه گفت: «امروز من اعلام می‌کنم: محدویت‌های صدور روادید برای مقامات دولت چین و حزب کمونیست این کشور که در بازداشت یا اقدام علیه ایغورها در سینکیانگ چین نقش داشته‌اند اعمال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانواده این مقامات نیز ممکن است تحت چنین محدودیت‌هایی قرار بگیرند.»

پیشتر نیز وزارت بازرگانی آمریکا 28 نهاد چینی را در ارتباط با منطقه خودمختار سینکیانگ چین تحت تحریم قرار داده بود.

دولت چین هرگونه اقدام خشونت آمیز علیه ایغورها را رد کرده و از مقامات آمریکایی نیز خواسته تا در امور داخلی این کشور مداخله نکند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آمریکا چین روادید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۶۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پولیانسکی، معاون سفیر روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که آمریکا از اعطای روادید به نماینده روسیه برای شرکت در نشست کمیته اطلاعات مجمع عمومی سازمان ملل خودداری می کند.

وی با انتشار بیانیه‌ای گفت: یک بار دیگر باید سخنرانی خود را در کمیته اطلاعات با موضوع تداوم نقض نظامند قوانین از طرف آمریکا در جایگاه میزبان مقر سازمان ملل آغاز کنیم… و بار دیگر چهل و ششمین جلسه کمیته اطلاع رسانی مجمع عمومی سازمان ملل متحد با عدم صدور روادید برای نماینده روسیه از مسیر خارج شد، علی‌رغم اینکه اسناد و مدارک خود را به موقع ارائه داد.

پولیانسکی در ادامه افزود: روسیه امیدوار است دبیرخانه سازمان ملل متحد و رهبری ساختارهای مربوطه این سازمان بر اساس توافقات الزام آور قانونی با کشور میزبان، تلاش های لازم را برای اصلاح این وضعیت غیرقابل قبول انجام دهند.

کد خبر 6092665

دیگر خبرها

  • تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا
  • آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی برخی از اعضای کنگره آمریکا
  • احتمال صدور مخفیانه حکم بازداشت مقامات اسرائیل
  • سونامی بین‌المللی علیه مقامات تل‌آویو در راه است
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • دولت آمریکا قصد اعمال تحریم‌هایی علیه یگان‌های نظامی اشغالگران را ندارد