Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@09:56:03 GMT

رییس الحشد الشعبی به اعتراضات اخیر در عراق

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۹۶۲۳۳

رییس الحشد الشعبی به اعتراضات اخیر در عراق

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، فالح فیاض روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری با هشدار نسبت به دست‌های که قصد ضربه زدن به نظام سیاسی و روند دموکراتیک در عراق را دارد گفت که ما تظاهرکنندگان را متهم به ضدیت با نظام نمی‌کنیم، اما دست‌هایی پشت سر برخی نفوذی‌ها بود که چنین هدفی داشتند.

رییس سازمان الحشد الشعبی گفت: کشته شدن شهروندان عراقی واقعا دردناک است و ما کسانی که دنبال ضربه زدن و آسیب رساندن به کشور بودند را قصاص خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تاکید کرد: تظاهرکنندگان را متهم به ضدیت با نظام نمی‌کنیم، اما برخی طرف‌های پشت گروهی از نفوذی‌ها بودند که برای ما شناخته شده هستند و با آن‌ها در چارچوب قانون برخورد خواهیم کرد.

فیاض به داخلی یا خارجی بودن این طرف‌ها اشاره نکرد، اما تاکید کرد: به کسی اجازه نمی‌دهیم امنیت عراق را متزلزل و یا خون جوانان مرا را پایمال کند.

بغداد و سپس بسیاری از استان‌های جنوبی و مرکزی عراق از سه شنبه گذشته به مدت چند روز صحنه اعتراضات بعضا همراه با درگیری، تخریب و خونریزی بود که بر اساس آمار رسمی طی آن ۱۰۴ نفر از تظاهرکنندگان و نیرو‌های امنیتی کشته و شش هزار تن دیگر زخمی شده اند.

دولت ضمن تشکیل کمیته تحقیق در خصوص علل و عوامل به خشونت کشیده شدن اعتراضات و عوامل قتل تظاهرکنندگان و نیرو‌های امنیتی از جمله تک تیراندازانی که گفته می‌شود از ساختمان‌های مجاور اقدام به شلیک مستقیم به افراد می‌کردند، همچنین به همراه پارلمان بسته‌های اصلاحی را برای تحقق خواسته‌های معترضان و بهبود وضعیت معیشتی و شغلی قشر‌های مختلف جامعه در نظر گرفته است و تاکنون نشست‌های مختلفی با نمایندگان تظاهرکنندگان و نیز جلسات درون حاکمیتی برای پیشبرد این اهداف برگزار کرده است.

با این حال برخی ائتلاف‌های سیاسی از جمله جریان صدر به رهبری سید مقتدا صدر و النصر به رهبری حیدرالعبادی نخست وزیر سابق همچنان خواستار استعفای دولت و برگزاری انتخابات زودهنگام بدلیل آنچه ناتوانی عبدالمهدی در اداره کشور می‌خوانند، شده اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: چنار محمودی ایدز کامبوج مجید تخت روانچی عباس ایروانی سحر تبر مشاور امنیت ملی عراق اعتراضات عراق فالح فیاض الحشد الشعبی چنار محمودی ایدز کامبوج مجید تخت روانچی عباس ایروانی سحر تبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۶۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرچم ایران در دست تظاهرکنندگان ایالت اوتاوا آمریکا

پرچم ایران در دست تظاهرکنندگان ایالت اوتاوا آمریکا

دیگر خبرها

  • ۱۰ پیام یک خیزش
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • قدرت نفوذ رسانه در بازتاب اعتراضات آمریکا و اروپا نمایان شد
  • خیزش دانشگاه‌های آمریکا علیه محور شرارت آمریکایی-اسرائیلی
  • اعتراضات گسترده در تفلیس/ گرجستان به سمت بحران پیش می‌رود؟
  • تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • رد شایعات تغییر در مدیریت سازمان سینمایی
  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود
  • پرچم ایران در دست تظاهرکنندگان ایالت اوتاوا آمریکا
  • شکست رسانه‌ای واشنگتن در اعتراضات دانشجویی