Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-03@03:58:20 GMT

درخواست کمک بارزانی از روسیه

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۹۶۲۶۱

درخواست کمک بارزانی از روسیه

منابع سیاسی در منطقه کردستان عراق می‌گویند «مسعود بارزانی»، رئیس سابق منطقه کردستان عراق و رهبر حزب‌ دموکرات کردستان از روسیه برای جلوگیری از عملیات ترکیه در شمال سوریه درخواست کمک کرده است.

«هوشیار زیباری»، عضو دفتر سیاسی حزب مذکور و وزیر خارجه اسبق عراق (از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۴) دیروز بعد از دیدار «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه با بارزانی در اربیل گفت که رهبر حزب دموکرات کردستان از وی خواسته از نفوذ کشورش برای ممانعت از حمله ترکیه به شبه‌نظامیان کُرد سوری استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاوروف دیروز (دوشنبه) بعد از دیدار با مقامات عراقی در شهر بغداد، راهی شهر اربیل شد و با مقامات منطقه کردستان عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

هوشیار زیباری در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «روودآو» سفر وزیر امور خارجه روسیه به اربیل را «تاریخی» دانست و گفت که طی این دیدار، مقامات منطقه کردستان عراق از اوضاع در شمال شرق سوریه ابراز نگرانی کردند و بارزانی از لاوروف درخواست کرد که با ورود به این مسئله مانع از فرار کردها از منطقه شود و در نتیجه، منطقه کردستان عراق نیز متأثر از عملیات ترکیه نشود.

لاوروف دیروز در اربیل با «نیچروان بارزانی»، رئیس منطقه کردستان عراق و «مسرور بارزانی»، نخست‌وزیر این منطقه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به نوشته روودآو، این اولین سفر سرگئی لاوروف به منطقه کردستان عراق بود. اربیل و مسکو، دارای روابط تجاری و اقتصادی هستند و در زمینه استخراج نفت نیز با هم همکاری می‌کنند.

دیروز آمریکا بعد از آنکه ترکیه از قصد خود برای عملیات نظامی در شمال سوریه خبر داد، نیروهای خود از مرز سوریه را عقب کشید. ترکیه نیز متعاقبا ساعات اولیه سه‌شنبه به مواضع شبه‌نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا در منطقه «المالکیه» حمله هوایی کرد.

ترکیه قصد دارد با انجام عملیات نظامی در آن سوی مرز خود با سوریه و در عمق بین ۳۰ الی ۴۰ کیلومتری خاک سوریه، منطقه امنی ایجاد کند تا به زعم خود هم «شبه نظامیان تروریست» را از مرزها دور کند و بتواند بیش از دو میلیون سوری آواره را در آنجا اسکان دهد.

موضع آمریکا هنوز در این باره واضح نیست؛ این کشور از سوی نیروهای خود را از منطقه درگیر عقب کشیده و از سوی دیگر در مورد عواقب این حمله و اینکه می‌تواند تحریم‌های واشنگتن علیه آنکارا را در پی داشته باشد، هشدار صادر کرده است.

کاخ سفید اعلام کرده که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه ۱۳ نوامبر به آمریکا سفر و طی آن با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی‌اش دیدار خواهد کرد. عملیات ترکیه در شمال سوریه به احتمال زیاد موضع این سفر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: فرارو

کلیدواژه: بارزانی سوریه کردهای سوریه اردوغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۶۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات نفت هند از روسیه افزایش و از عربستان کاهش یافت

داده‌های مربوط به رهگیری نفتکش‌ها نشان می‌دهد واردات نفت هند در ماه آوریل از روسیه افزایش و از عربستان سعودی کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، داده‌های شرکت رهگیری نفتکش‌ها و کشتی‌های کپلر و ال‌اس‌ئی‌جی نشان می‌دهند که هند در ماه آوریل نسبت به ماه پیش از آن، نفت بیشتری از روسیه وارده کرده اما واردات نفت این کشور از عربستان سعودی و عراق کاهش یافته است.

پالایشگاه‌های هند از زمان آغاز تنش‌ها بین مسکو و کی‌یف در فوریه ۲۰۲۲ که سبب تحریم نفت روسیه از سوی کشورهای غربی شد، نفت روسیه را وارد کرده است.

بر اساس داده‌های منتشرشده، روسیه در ماه آوریل بزرگترین عرضه‌کننده نفت به هند است و پس از آن عراق و عربستان سعودی قرار دارند.

این داده‌ها نشان می‌دهند که هند، سومین واردکننده و مصرف‌کننده بزرگ نفت در جهان، واردات نفت را در ماه آوریل ۱۳ تا ۱۷درصد نسبت به ماه‌های گذشته افزایش داده است.

در همین حال، واردات نفت این کشور از عراق ۲۰ تا ۲۳درصد کاهش یافته است.

بر اساس داده‌های شرکت ال‌اس‌ئی‌جی، پیش‌بینی می‌شود واردات روزانه نفت هند از روسیه از یک میلیون و ۷۵۰ هزار بشکه در ماه آوریل به یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در ماه مه کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • پروژه «جاده توسعه» از آغاز 2025 وارد فاز اجرایی می‌ شود
  • (تصاویر) بازسازی چهره زن ۷۵ هزار ساله کشف شده در کردستان عراق
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • درخواست فدراسیون تیراندازی عراق از ایران
  • روسیه در فروش نفت به هند از عربستان جلو زد
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • واردات نفت هند از روسیه افزایش و از عربستان کاهش یافت
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است