Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، مارکوس لایتنر (سفیر سوئیس در تهران) از مهرماه سال ۱۳۹۶ به عنوان سفیر سوئیس در تهران مشغول به فعالیت شد. او یک اقتصاد دادن است و تجربه قابل توجهی از حضور در کشورهایی مانند مصر و شمال آفریقا دارد. 

سوئیس پتانسیل بالایی برای جذب گردشگر دارد و سالانه حدود ۷۰ میلیون گردشگر وارد این کشور می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 طی چند سال اخیر نیز شاهد افزایش ورود گردشگران سوئیسی به ایران بود‌ه‌ایم: از این‌رو، با مارکوس لایتنر به گفتگو نشستیم. 

عموما هر کشور در میان سایر مردمان به ویژگی‌های خاص خود معروف می‌شود؛ به طور مثال، مردم ایران، سوئیس را با ساعت‌های برند و دقیق‌اش می‌شناسند. هموطنان شما در سوئیس  چه شناختی از مرزهای فرهنگی، جغرافیایی، سیاسی و اقتصادی ایران دارند و ایران را با چه ویژگی خاصی می‌شناسند؟

همانطور که مردم ایران،‌ سوئیس را بیش‌تر از آنچه که به ساعت‌های دقیقش معروف است می‌شناسند، مردم سوئیس هم،‌ ایران را به دلیل تمدن بزرگ، مناظر و چشم اندازهای طبیعی، و نقش مهمی که در منطقه خاورمیانه ایفا می‌کند، می‌شناسند. چیزهای زیادی وجود دارد که مردم سوئیس به واسطه آن ایران را بشناسند، و هر گاه بتوانند به ایران سفر کنند، قطعا شناخت بهتر و بیشتری نسبت به ایران پیدا خواهند کرد. البته فکر می‌کنم ایرانی‌ها خیلی بیشتر از فقط ساعت‌های سوئیسی درباره سوئیس می‌دانند. 

شناخت مردم سوئیس درباره ایران تا چه اندازه تحت تاثیر فضاهای سیاسی مسلط بر نظام حاکم بر فضاسازی‌های رسانه‌ای قرار دارد؟ رسانه‌های شما چه تصویری از ایران در ذهن مردم دنیا ترسیم می‌کنند؟

سوئیسی‌ها افراد مطلعی هستند و به اندازه کافی درباره ایران می‌دانند. همانطور که ایرانی‌ها نیز اطلاعات زیادی درباره سوئیس دارند. طبیعتا اگر بتوانیم امکان سفر به هر دو کشور را برای گردشگران فراهم کنیم، شناخت بهتری اتفاق خواهد افتاد. از این رو، سوئیسی‌ها را تشویق می‌کنیم تا به ایران سفر کنند. همچنین به ایرانی‌ها هم می‌گوییم که اگر به سوئیس سفر کنند، با کشوری متفاوت روبه‌رو خواهند شد. بنابراین ایرانی‌ها را هم ترغیب می‌کنیم که به سوئیس سفر کنند.

چندی پیش شاهد وضع قانونی از سوی آمریکا بودیم که محدودیت‌‌هایی برای سفر به برخی از کشورها از جمله ایران ایجاد کرده بود، چنانکه اگر گردشگران کشورهایی که با آمریکا لغو روادید هستند به ایران و چند کشور دیگر سفر کنند، باید برای سفر به آمریکا ویزدا دریافت کنند. وضع چنین قوانین و محدودیت‌هایی که برای سفر به ایران ایجاد شده، تا چه اندازه گردشگران سوئیسی را برای انتخاب ایران به عنوان مقصد سفر تحت تاثیر قرار داده است؟

ایران یک کشور جالب برای سفر است و سوئیسی‌ها به همه کشورهای جالب، سفر می‌کنند.

با وجود آنکه ایران آکنده از جاذبه‌های متنوع است، در حوزه گردشگری شناخت کمتری از کشور ما در میان مردم دیگر کشورها وجود دارد، به‌ ویژه به دلایل سیاسی و ایران‌‌هراسی شکل گرفته در سال‌های اخیر این فرصت بیش از پیش از کشور ما سلب شده است. در صحبت‌های‌تان به تاریخ و تمدن کهن ایران اشاره داشتید. آیا مردم سوئیس  غیر از گردشگری فرهنگی، اطلاعاتی درباره سایر ظرفیت‌های گردشگری ایران مانند اکوتوریسم (بوم‌گردشگری) و گردشگری سلامت در اختیار دارند و می‌دانند ایران به غیر از گردشگری فرهنگی در سایر حوزه‌های گردشگری نیز فعال است؟

هرچند فرصت‌های متفاوتی در حوزه گردشگری ایران وجود دارد که بتواند سوئیسی‌ها را جذب کند و برای دیدن آن جاذبه‌ها به ایران سفر کنند، اما فکر می‌کنم محل علاقه و توجه بیشتر گردشگران سوئیس ی به ایران، در حوزه میراث فرهنگی و بناها و آثار تاریخی است که در شهرهایی مانند اصفهان، شیراز و یزد قرار دارند.

گئورگ گرستر، عکاس سوئیسی، حدود ۴۳ سال پیش در سفری که به ایران داشت زیبایی‌های ایران را از آسمان و با عکاسی هوایی ثبت کرد. تصاویری که نه تنها جاذبه‌های طبیعی ایران را از آسمان نشان می‌دهند، بلکه بخشی از  سازه‌های پدیدآمده به‌ دست انسان معاصر را نیز در کنار جاذبه‌های طبیعی به نمایش می‌گذارند. این عکس‌ها در نقاط مختلف جهان به نمایش درآمده‌اند. این عکس‌ها تاثیری در تغییر نگاه مردم سوئیس  نسبت به ایران داشته‌اند؟

بله، بسیار زیاد. فکر می‌کنم آثار گئورگ گرستر که از فراز آسمان ایران گرفته شده و بارها در نمایشگاه‌های متعددی این آثار در سوئیس و سایر نقاط دنیا به نمایش درآمده، نشان می‌دهند که مردم سوئیس تا چه اندازه علاقمند به دیدن ایران هستند. ضمن آنکه میراث فرهنگی ایران برای سوئیسی‌ها بسیار جذاب است.

از دهه ۱۹۷۰ توجه بسیاری به ایران از سوی سوئیسی‌ها ابراز شده و گرستر (عکاس سوئیسی) فقط یکی از نمونه‌های بارز این حوزه به حساب می‌آید.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: جذب گردشگر سفیر سوئیس در تهران سفر به سوییس مردم سوئیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۶۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد

صندوق بین‌المللی پول از کاهش قابل توجه بدهی خارجی ایران در سال ۲۰۲۳ خبر داد و اعلام کرد ایران و الجزایر کمترین میزان بدهی خارجی را در منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی طی این سال داشته‌اند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، صندوق بین‌المللی پول در گزارش جدید خود موسوم به چشم‌انداز اقتصاد منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی به بررسی میزان بدهی خارجی 28 کشور منطقه از جمله ایران پرداخته است.

بر اساس محاسبات این نهاد بین‌المللی ایران به همراه الجزایر کمترین نسبت بدهی خارجی به تولید ناخالص داخلی در سال 2023 را در مقایسه با سایر کشورهای منطقه داشته‌اند.

در این گزارش نسبت بدهی خارجی ایران به تولید ناخالص داخلی در سال 2023 تنها 1.7 درصد اعلام شده است که کمتر از همه کشورهای خاورمیانه و آسیای مرکزی به‌جز الجزایر است.

بدهی خارجی ایران در سال 2023 کاهش قابل توجهی نسبت به سال قبل داشته است. در سال 2022 نسبت بدهی خارجی ایران به تولید ناخالص داخلی 2.2 درصد اعلام شده بود که بر این اساس این رقم در سال 2023 کاهش 22 درصدی داشته است.

میزان بدهی خارجی الجزایر به تولید ناخالص داخلی این کشور در سال گذشته میلادی 1.3 درصد گزارش شده است. بحرین با بدهی 201.4 درصدی بدهکارترین کشور خاورمیانه شناخته شده است.

متوسط بدهی کشورهای منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیای مرکزی به کل تولید ناخالص داخلی آن‌ها در سال 2023 برابر با 47.8 درصد برآورد شده است.

نسبت بدهی کشورهای صادرکننده نفت منطقه به تولید ناخالص داخلی‌شان در این سال نیز 42.9 درصد اعلام شده است. بر این اساس متوسط بدهی خارجی منطقه 28 برابر ایران بوده است .

صندوق بین‌المللی پول نسبت بدهی خارجی عربستان به تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2023 را 26.6 درصد محاسبه کرده است که 15 برابر بدهی خارجی ایران است. بدهی خارجی امارات متحده عربی نیز معادل 94.7 درصد تولید ناخالص داخلی آن در سال جاری برآورد شده که 55 برابر ایران است.

نسبت بدهی خارجی برخی کشورهای دیگر به تولید ناخالص داخلی‌شان در این سال عبارت است از: آذربایجان 9.8 درصد، عراق 22.8 درصد، کویت 35.8 درصد، عمان 60.3 درصد، مصر 50.1 درصد، گرجستان 71.8 درصد، اردن 84.1 درصد، مراکش 48.8 درصد، پاکستان 40.1 درصد، تاجیکستان 64.7 درصد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانش آموزان نقش مهمی در رفع مشکلات کشور دارند
  • تدوین رویدادهای فصل گردشگری در استان اردبیل
  • روز عشق ۱۴۰۳ + تاریخچه و پوستر Global Love Day
  • قراردادهای مهمی در صنعت نفت ایران در راه است
  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • گفت و شنود/ بلا نسبت!
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • ویدیو/ عملیات تنبیهی ایران علیه اسرائیل نقطه عطف استراتژیکی در منطقه خاورمیانه بود
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است