Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  بیژن اعرابی استاد پیشگام و تاثیرگذار در رشته جراحی مغز و اعصاب ایران  در حاشیه سفر به زاهدان اظهار داشت: در زمان جنگ تحمیلی در ایران تنها ۳۵ جراح مغز و اعصاب مشغول فعالیت بودند، اما با پیشرفت‌های علمی کشور هم‌اینک افزون بر ۷۷۰ جراح مغز و اعصاب درحال خدمات رسانی به هموطنان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: همچنین تعداد مراکز جراحی مغز و اعصاب ایران از حدود سه مرکز اوایل انقلاب هم‌اینک به ۱۷ مرکز افزایش یافته است.

استاد پیشگام و تاثیرگذار در رشته جراحی مغز و اعصاب ایران گفت: پیشرفت‌های تجهیزات و امکانات حوزه مغز و اعصاب ایران نیز بسیار چشمگیر بوده است به طوریکه یکی از قطب‌های این حوزه در جهان بحساب می‌آید.

او با اشاره به آمار مرگ و میر بالا در ایران گفت: ضروریست وزارت بهداشت بر روی آمار بالای ضربه‌های مغزی که منجر به مرگ هموطنان می‌شود تحقیقات بیشتری را مورد توجه قرار دهد.

دکتر بیژن اعرابی دارای دکترای پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال ۱۳۵۲، دکترای تخصصی در جراحی مغز از دانشگاه جانزهاپکینز آمریکا در سال ۱۳۵۸، بورد تخصصی جراحی مغز از آمریکا در سال ۱۳۶۰، بورد تخصصی جراحی مغز از کانادا در سال ۱۳۶۲، فوق تخصص جراحی قاعده جمجمعه از نبراسکا در سال ۱۳۶۹، فوق تخصص استرپوتاکسی از نبراسکا در سال ۱۳۶۹ و فلوشیپ جراحی مغز هیپوفیز از کانادا در سال ۱۳۵۹ است.

این استاد علوم پزشکی همچنین دارای تخصص جراحی مغز جنرال نروسرجری کانادا در سال ۱۳۶۰، فلوشیپ استرپوتاکسی و جراحی قاعده جمجمه از دانشگاه آمریکا در سال ۱۳۶۹ است و پس از طی مراحل استادیاری و دانشیاری به درجه استادی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارتقا یافت و زمینه‌های علمی و تحقیقاتی بسیاری از جمله طرح در زمینه صدمات نخاعی مجروحین جنگی، غده‌های قاعده جمجمه، راهنمائی، مشاوره و نظارت بر ۲۰ پایان‌نامه دکترا و تألیفات پزشکی داشته است.

دکتر اعرابی تحقیقات فراوانی در زمینه درمان مجروحین جنگی ایران و عراق انجام داده و مقالات متعدد در زمینه فارنژیوم، کالسیفیکاسیون مغز، عفونت‌های مغزی حاصل از جنگ ایران و عراق، مرگ و میر مجروحان مغزی در جنگ ایران و عراق، آسیب ساقه مغز در مجروحین جنگی، ادم مغزی، تومور‌های قاعده جمجمه، جراحات پوست سر در مجروحین جنگی، تالاسمی، متاستاز به ستون فقرات نگاشته است.

انتهای پیام/ع

افزون بر ۷۷۰ جراح مغز و اعصاب درحال خدمات رسانی به هموطنان هستند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۷۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدحسین نیکنام، دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین الملل که در این همایش ریاست پنل سلامت را برعهده داشت، ضمن اشاره به توانمند‌های حوزه سلامت و فرصت‌های تجاری و سرمایه گذاری در آفریقا، اهمیت گسترش تعاملات با کشور‌های آفریقایی را تشریح کرد.

در این پنل، مدیران ارشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، مدیران سندیکا‌های دارو، انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی، مدیران شرکت‌های دارو سازی، رئیس انجمن بیمارستان سازی و میهمانانی از کشور‌های زیمباوه، مالی، اتیوپی و الجرایر حضور داشتند.

اعضای پنل ایرانی از حوزه‌های دارو، درمان و گردشگری سلامت، تجهیزات پزشکی، آموزشی، توسعه، جمعیت هلال احمر، سازمان سازمان انتقال خون، انستیتو پاستور ایران، ضمن توضیح درباره توانمندی صادراتی حوزه کاری خود، خواستار افزایش سطح تعلامات با کشور‌های آفریقایی شدند.

درادامه، میهمانان آفریقایی با تمجید از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت، علاقمندی خود را جهت گسترش همکاری تجاری با حوزه سلامت ایران اعلام کردند.

نیکنام در پایان گفت: گسترش همکاری ایران و آفریقا در حوزه سلامت قابل پیگیری است و انتقال تجارب و خدمات سلامت به این کشور‌ها وجود دارد.

به گزارش آنا، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) از روز شنبه  ۸ اردیبهشت با حضور رئیس جمهور افتتاح و به مدت پنج روز ادامه دارد. این نمایشگاه میزبان ۲۰۰۰ صاحب نظر از ۸۰ کشور می‌باشد و ۸۰۰ شرکت ایرانی در این نمایشگاه توانمند‌های خود را به نمایش می‌گذارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز به کار بیست و چهارمین کنگره مغز و اعصاب کودکان
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • کنگره علمی پژواک با ارائه دستاورد‌های دانش آموزی در کاشان
  • جدید‌ترین دستاورد‌ها در زمینه نقش هوش مصنوعی در تصویربرداری در سی و نهمین کنگره سالانه انجمن رادیولوژی ایران ارایه می‌شود
  • حضور بیش از ۲۰۰ شرکت تولیدکننده و دانش بنیان در کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • ارائه جدیدترین دستاورد‌های هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد