Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار راز و جرگلان روز چهارشنبه با اعلام این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: اشتغالزایی یکی از مهمترین اهدافی است که در این شهرستان مرزی پی گرفته می شود اما یکی از موانع سرمایه گذاری در این بخش، نبود منابع آب است و به همین منظور پیگیری برای تخصیص آب به شرکت های تعاونی فعال کشاورزی به نتیجه رسید.

سد سومبار بر روی رودخانه ای به همین نام در ۲ کیلومتری بخش غلامان بسته شده که دارای سازه ای خاکی با هسته رسی است و تاج آن ۹۰۳ متر و ارتفاع آن از پی ۲۳ متر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گنجایش مخزن این سد حدود ۱۴ میلیون متر مکعب است و بر اساس برنامه ریزی اولیه باید با بهره برداری از شبکه آبیاری و زهکشی سد، ۷۷۰ هکتار از زمین های کشاورزی منطقه زیر پوشش قرار گیرد.

این سد با هدف مهار سیلاب ها و جلوگیری از فرسایش خاک حاصلخیز، بهبود کشاورزی و افزایش سطح درآمد و اشتغالزایی برای مرزنشینان با هزینه هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال ساخته شده و توان تنظیم سالانه ۷ میلیون و ۶۶۰ هزار متر مکعب آب را دارد.
فرماندار راز و جرگلان گفت: با هماهنگی های صورت گرفته با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تسهیلات ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون ریالی نیز در اختیار متقاضیان سرمایه گذاری و اشتغال در این شهرستان مرزی قرار خواهد گرفت. 

محمد زارعی هدک با بیان اینکه برای جذب حداکثری تسهیلات اشتغالزایی در این شهرستان تلاش زیادی انجام شد، اظهار داشت: متأسفانه با وجود استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای اشتغال‌زایی ارزان‌قیمت، مشکل نبود وثیقه و ضامن مانع جذب کامل تسهیلات این بخش در راز و جرگلان شده است.

وی گفت: در حالی که باید برای مناطقی مانند این شهرستان شرایط راحت تری برای جذب تسهیلات ارزان قیمت در خصوص اشتغالزایی روستایی فراهم شود اما همچنان مشکل تأمین وثیقه و ضامن وجود دارد و همین امر مانع بزرگی است که باید بانک ها به آن توجه کرده و شرایط آسانتری را برای متقاضیان وام فراهم کنند.

شهرستان مرزی راز و جرگلان در ۱۲۰ کیلومتری مرکز خراسان شمالی قرار دارد.

 بیکاری در این شهرستان ۷۰ هزار نفری خراسان شمالی بیش از دیگر نقاط استان است.

ب/۵۱۳۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: راز و جرگلان اشتغال زایی خراسان شمالی کارآمدی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۷۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرایند الحاق زمین به محدوده ۲۰ روستای دشتستان انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بنافی دوشنبه شب در نشست شورای تأمین مسکن شهرستان دشتستان که با حضور مسئولان ذی‌ربط شهرستانی و دستگاه‌های اجرایی در محل فرمانداری برگزار شد، گفت: تأمین مسکن یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت است و با تمام ظرفیت شهرستان واستان برای تأمین مسکن اقشار مختلف مردم به‌ویژه اقشار کم‌برخوردار شهرستان در تلاش هستیم.

فرماندار دشتستان با اشاره به پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن در شهرستان، گفت: تسهیلات خوبی توسط دولت سیزدهم برای بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی در نظر گرفته شده که این موضوع قدمی مثبت در ترغیب مردم به نوسازی و بهسازی مسکن دارد.

بنافی در خصوص عملکرد بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی نیز اظهار کرد: در زنجیره پرداخت تسهیلات مسکن روستایی تعداد معرفی شده به بانک‌ها زیاد ولی تعداد عقد قرارداد و تسهیلات پرداخت شده به‌مراتب کمتر است که نیازمند اهتمام جدی بانک‌ها در این خصوص هستیم.

وی همچنین خواستار اهتمام جدی شهرداران در امر الحاق زمین به حوزه شهری جهت تأمین زمین برای طرح جوانی جمعیت و فرزند آوری شد.

احمد بنافی با بیان اینکه ۲۰ روستا در شهرستان جهت تأمین زمین طرح جوانی جمعیت، الحاق زمین به محدوده روستایی را انجام داده‌اند خواستار پیگیری بیشتر بخشداران جهت این موضوع در دیگر روستاهای شهرستان شد.

ارائه گزارش توسط ادارات متولی و تصمیم‌گیری و مشکلات مرتبط با موضوع مسکن از دیگر بخش‌های این جلسه بود.

کد خبر 6098842

دیگر خبرها

  • فرایند الحاق زمین به محدوده ۲۰ روستای دشتستان انجام شد
  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • قانون اختصاص خودرو داخلی به ایثارگران دوباره تمدید شد
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • ثبات قیمت مرغ در بازار همدان 
  • آب‌رسانی به ۶۰۰ روستای کم‌برخوردار با اختصاص اعتبار هزار میلیاردتومانی
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد