Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@02:58:16 GMT

بازگشت برانکو تا چه حد امکانپذیر است؟

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۹۷۶۷۲

بازگشت برانکو تا چه حد امکانپذیر است؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، جواب کردن گابریل کالدرون که آشکارا کنترل لازم را به لحاظ فنی بر پرسپولیس ندارد و بازگرداندن برانکو ایوانکوویچ که بر‌خلاف این مرد آرژانتینی بهترین فرد در این زمینه بود، تا چه حد امکانپذیر است؟

در مورد بار مالی این موضوع، شرایط پیچیده‌تر و هزینه‌ها سنگین‌تر از آن است که برخی می‌پندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیران پرسپولیس ابتدا باید غرامت فسخ یکطر‌فه قرارداد کالدرون را بپردازند که طبعاً مایل به ماندن است و دوماً باید برانکو را پای عقد قرارداد تازه‌ای بنشانند که اگر قیمت آن بیشتر از بهای تفاهمنامه موجود با کالدرون نباشد، قطعاً کمتر هم نیست، زیرا وقتی مربی‌ای را می‌آورند که باید منجی باشگاه شود و جای یک سرمربی ناکام را بگیرد، بسیار بعید است که فرد منجی با دریافت رقمی کمتر وارد کارزار شود.

از طرف دیگر پرسپولیس همچنان موظف به پرداخت بدهی کلانش به برانکو است که یادگار دو فصل گذشته و بدهی‌اش به این مربی کروات است و از یک میلیون یورو هم فراتر می‌رود؛ بنابراین نه فقط محمدحسن انصاری‌فرد که مدیرعامل باشگاه است بلکه کارشناسان حقوقی و متخصصان مالی پرسپولیس باید بنشینند و جلسه کنند و بررسی نمایند که ویژگی‌های مالی این تغییر دقیقاً چیست و چه باید بکنند تا پول دست به دست شده تا سر حد امکان کمتر شود و اگر هم مبالغ کلانی در این راه هزینه می‌شود، راه‌های تأمین و پرداخت آن در دسترسی و قابل پیمودن باشد.

چاره‌ای جز تغییر نیست

مسأله‌ای که طی طریق در این زمینه و انجام تغییر فوق را الزامی و قضیه را از دست مدیران پرسپولیس خارج می‌کند، این است که ناکامی‌های پرسپولیس در فصل جاری چاره‌ای جز تغییر را فراروی مدیران سرخ نگذاشته و هرچه در این زمینه بیشتر تأخیر کنند، خسارت‌های فزون‌تری متوجه حال‌شان خواهد شد.

یک تغییر دیرهنگام نه تنها آثار برکناری مربی ناکام و احتمال توفیق مربی جدید را به حداقل می‌رساند، بلکه بحران را در باشگاه شدت خواهد بخشید. وقتی مثلاً در هفته ششم دست به تغییر می‌زنید، به سبب باقی ماندن ۲۴ هفته از یک فصل طولانی هنوز شانس جبران و صدرنشینی و قهرمان شدن برای‌تان وجود دارد، اما اگر تا نیم فصل صبر بکنید، دیگر همه چیز از دست‌تان خارج خواهد شد و سرنوشت‌تان را نه خودتان بلکه سایرین رقم خواهند زد.

در نیم فصل دوم اکثر بازی‌های لیگ بر اثر احتیاط و محافظه‌کاری افراطی تیم‌ها -‌چه بالانشینان جدول و چه تیم‌های در معرض سقوط‌- به شدت فرسایشی و سرشار از نتایج «مساوی» است و تعداد برد‌های سرنوشت‌ساز اندک‌تر می‌شود و در دیدار‌های موسوم به «۶ امتیازی» هم تیم‌ها چنان ترسو ظاهر می‌شوند که ترجیح می‌دهند مساوی کنند و با انجام برخی ریسک‌ها دچار غافلگیری و شکست نشوند.

هرچه زودتر، بهتر

با این اوصاف اگر تغییری در کادر فنی پرسپولیس در نیم‌فصل روی دهد و این تیم در آن زمان ۶ تا ۸ امتیاز از پیشاهنگان عقب باشد، چندان امیدوار به جبران مافات نباشید، زیرا فضای لیگ تا حد زیادی مشخص و سرنوشت اکثر تیم‌ها تقریباً روشن شده و عوض کردن سرنوشت و جبران عقب‌ماندگی‌های عظیم، امیدی بیهوده و بیشتر در حد یک سراب و رؤیای غیر‌قابل تحقق خواهد بود. با این اوصاف اگر معتقد باشیم که آوردن یک سرمربی جدید برای پرسپولیس و کنار گذاشتن کالدرونی که توان گرفتن بهترین بازی‌ها و کسب برترین نتایج را از پرسپولیس ندارد، الزامی است و این ماجرا دیر و زود دارد (ولی سوخت و سوز ندارد)، این کار هرچه سریع‌تر انجام شود، بهتر است.

چنانچه مدیران پرسپولیس اعتقادی بجز این دارند و معتقدند کالدرون می‌تواند پرسپولیس را به صدر برگرداند و قهرمان کند، می‌توانند پای این ایده بایستند، اما بها و هزینه‌ای که در پایان فصل برای آن خواهند پرداخت، احتمالاً سنگین خواهد بود. کافی است نگاهی به شرایط کاملاً بهتر فنی و جایگاه کاملاً روشن‌تر روحی سپاهان و تراکتورسازی و بلندپروازی‌های پایان‌ناپذیر شهر خودرو بیندازید تا قبول کنید که به هر دلیل موجه یا ناموجه کالدرون در حال حاضر قادر به کسب نتایج حداکثر برای سرخ‌ها نیست و آرمان‌هایی را در سر دارد که به سود پرسپولیس نیست و همسو با شکل بازی و نوع نگرش مردان این تیم نشان نمی‌دهد.

بی‌سیاستی آشکار

کالدرون با یک بی‌سیاستی آشکار در مورد سید‌جلال حسینی و بازی ندادن به این مدافع کلیدی حساسیت‌های منفی پیرامون خویش را هم بیشتر کرده و به نوعی خودزنی روی آورده و این نیز پوست موز بزرگی است که خود او در مسیر حرکتش انداخته و سرنوشت افرادی که اینگونه اقدام و عمل می‌کنند، ناگفته و از قبل مشخص است و «سر» خوردن و شکستن سر و کله کمترین زیان حاصل از اینگونه اقدامات عبث به شمار می‌آید.

منبع:ایران ورزشی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرسپولیس برانکو ایوانکوویچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۷۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش اوسمار به تمدید قرارداد پرسپولیس

آفتاب‌‌نیوز :

 از حدود یک هفته قبل بحث تمدید قرارداد با اوسمار ویرا از سوی رضا درویش مطرح شد و حالا خود اوسمار هم این مساله را تائید می‌کند.

سرمربی برزیلی در هفته‌های گذشته مدام درباره بازیکنانی فصل بعد و قراردادهایشان به این نکته اشاره می‌کرد که تکلیف خودش هم روشن نیست و خودش هم برای فصل بعد قرارداد ندارد، اما حالا امیدوارانه درباره ماندن در پرسپولیس به عنوان سرمربی صحبت می‌کند.

اوسمار درباره ماجرای تمدید قراردادش گفت: باشگاه دوست دارد من بمانم و من هم احساس خیلی خوبی در تیم به عنوان سرمربی دارم و از جو ورزشگاه و فوتبال ایران بسیار راضی ام، اما این اتفاق نیازمند طی شدن یک پروسه‌ای است که باید طی شود و من هم فعلا روی بازی‌های لیگ و جام حذفی تمرکز کرده‌ام امیدوارم در پایان همه چیز برای هر دو طرف خوب تمام شود.

سرمربی پرسپولیس همچنین گفت: ما پروسه صحبت کردن را شروع کرده‌ایم، اما فقط بحث تمدید قرارداد مطرح نیست و باید درباره بازیکنان هم صحبت کنیم، اما الان پروسه تغییر مالکیت باشگاه وجود دارد و این خیلی چیز‌ها را درگیر می‌کند.

در واقع به نظر می‌رسد اوسمار خواسته به این نکته اشاره کند که با تغییر مالکیت رخ داده شاید تغییراتی در راس مدیریت باشگاه پرسپولیس هم رخ دهد و این می‌تواند ماجرای تمدید قرارداد با این مربی را دچار سکته و توقف کند.

منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • اوسمار: هوادران پرسپولیس پس از گل‌محمدی به دنبال برانکو بودند
  • کل کل جدید استقلال و پرسپولیس؛ پالایشگاه و بانک!
  • بازگشت جام‌حذفی؛ فرصت تاریخی پرسپولیس برای عبور از استقلال
  • پیام پا به توپ شد: گرم کردن برای پرسپولیس
  • نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال
  • پرسپولیس تغییر مدیریتی نخواهد داشت
  • واکنش اوسمار به تمدید قرارداد پرسپولیس
  • تمرین سنگین و تاکتیکی سرخپوشان در روز بازگشت بیرانوند + عکس
  • اخذ نوبت سنجش سلامت دانش آموزان اتباع امکانپذیر نشده است
  • «تغییر چهره ۲» ساخته می‌شود/ بازگشت نیکلاس کیج و جان تراولتا