Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجتماع بزرگ عمّاریون در پاسداشت مقام شهدا، تقدیر از خانواده‌ ایثارگران و عمّارهای زمان بار دیگر نقش مسجد و مسجدی‌ها در ترویج روحیه ایثار و مقاومت را نشان داد و با افتتاح طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» فرصت تقویت نقش مساجد در مدیریت محلات را فراهم‌تر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون ‌های مساجد خبرگزاری شبستان: سال 1388 با حوادث تلخ و ناگواری برای کشور همراه بود و در همان دوره، عده ای برای مقابله با فتنه دشمنان به میدان آمدند و با بصیرت کاری کردند کارستان و دشمن را فرسنگ ها به عقب راندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مقام معظم رهبری در همان سال با طرح کلیدواژه ای در همین ارتباط، ذهن ها را بیدار کردند: «این عماریون». معظم له در این ارتباط فرمودند: «یکی از کارهای مهم نخبگان و خواص، تبیین است؛ حقائق را بدون تعصب روشن کنند؛ بدون حاکمیت تعلقات جناحی و گروهی و بر دل آن گوینده. اینها مضر است. جناح و اینها را باید کنار گذاشت، باید حقیقت را فهمید. در جنگ صفین یکی از کارهای مهم جناب عمار یاسر تبیین حقیقت بود. چون آن جناح مقابل که جناح معاویه بود، تبلیغات گوناگونی داشتند. همینی که حالا امروز به آن جنگ روانی می گویند، این جزو اختراعات جدید نیست، شیوه ‌هاش فرق کرده.»

 

نخبگان در هر جامعه ای مهم ترین نقش را ایفا می کنند و می توانند مسیر حرکت یک ملت را تغییر دهند. رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص یادآور شدند: «نقش نخبگان و خواص هم این است که این بصیرت را نه فقط در خودشان، در دیگران به وجود بیاورند. آدم گاهی میبیند که متأسفانه بعضی از نخبگان خودشان هم دچار بی بصیرت اند؛ نمی فهمند؛ اصلا ملتفت نیستند. یک حرفی یکهو به نفع دشمن می پرانند؛ به نفع جبهه‌ ای که همتش نابودی بنای جمهوری اسلامی است به نحوی. نخبه هم هستند، خواص هم هستند، آدم های بدی هم نیستند، نیت بدی هم ندارند؛ اما این است دیگر.»

 

شب گذشته در راستای عمل به سخنان ولی امر مسلمین جهان، همایشی جالب در تقدیر از گروهی از عمارهای انقلاب اسلامی و کسانی که در سال 1388 در دفاع از نظام جمهوری اسلامی به میدان آمدند، در مسجد جامع حضرت امام رضا (ع) (واقع در تهران، خیابان خاوران، خیابان شهید ناصری) برگزار شد.

 

بنابر این گزارش، «سردار سید ضیاءالدین حزنی»، فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در «اجتماع بزرگ عماریون» با حضور پیشکسوتان عرصه ایثار و مقاومت و وفاداران به ولایت حضور یافت و از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و بسیجیان امروز تقدیر کرد.

 

از اتفاقات جالب در این مراسم این بود که سردار حزنی اعلام کرد چون دیر به مراسم رسیده است به احترام مردم، سخنرانی نمی کند. اقدامی که با تعجب و البته تحسین حضار همراه شد و مجری نیز چندین بار از اقدام فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تقدیر کرد.

 

اجتماع بزرگ عماریون که با حضور پررنگ مسئولان و مدیران مختلف منطقه 15 شهر تهران همراه بود یک اتفاق جالب دیگر هم داشت: آغاز اجرای طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» در منطقه 15 و به میزبانی مسجد جامع حضرت امام رضا (ع).

 

 

 

 

جالب است بدانیم، آیت الله «سید ابراهیم رئیسی»، رئیس قوه قضائیه، 25 شهریورماه امسال در جلسه شورای عالی قضایی گفت: می‌توان با همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد، معاونت فرهنگی قوه قضائیه و جامعه حقوقدانان و وکلای کشور، طرحی با عنوان «هر مسجد، یک حقوقدان» را به مرحله اجرا درآورد تا با به‌ کارگیری ظرفیت نخبگانی حقوقدانان که در مساجد مختلف کشور وجود دارد، در جهت ارتقای سطح آگاهی حقوقی مردم گامی برداشت تا به این ترتیب شاهد افزایش نظم در روابط مردم با یکدیگر و در نتیجه، کاهش دعاوی و پرونده‌های قضایی باشیم.

 

اجرای طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» با همکاری مجموعه فرهنگی، اجتماعی ایثارگران راه رضوان، روزهای یکشنبه از ساعت 17 تا 20 و با حضور بهزاد امیدی، وکیل پایه یک دادگستری، اجرا می شود تا به این صورت گامی بلند در راستای کاهش دعاوی و میزان مراجعات به دادگستری ها برداشته شود.

 

به گزارش شبستان، حجت الاسلام «سید باقر میردامادی»، کارشناس مذهبی، سخنران ویژه اجتماع بزرگ عماریون بود که وی ابتدا درباره ویژگی های امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی به ایراد سخن پرداخت و اظهار کرد: امام راحل، فقیه مسلم، مجتهد طراز اول، عالمی شجاع، مدیری کارآمد و در یک کلام، مرجع تقلیدی بود که دین را به عرصه اجتماع آورد.

 

 

 

وی افزود: حضرت آیت الله خامنه ای، خلف صالح امام خمینی (ره) هستند که با قدرت و صلابت، راه و مسیر امام راحل را ادامه دادند و با تدابیر حکیمانه خود موجب سربلندی و عزت ملت ایران در سراسر جهان شدند. همه مساجد پایگاه ولایت فقیه هستند و برای تحقق مطالبات رهبر بزرگوار انقلاب تلاش می کنند.

 

بنا بر این گزارش، حسن حاج بیگی از رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس در ادامه اجتماع بزرگ عماریون در مسجد جامع حضرت امام رضا (ع) به خاطره گویی درباره همرزمان خود پرداخت و از عملکرد برخی از مسئولان در حذف نام شهدا از برخی معابر شهر تهران انتقاد کرد.

 

 

 

 

مداحی حاج بیگی در رثای حضرت زینب کبری (س) و مصائب امام حسین (ع) و در وصف شهدای انقلاب اسلامی، اشک ها را روی گونه ها جاری کرد و بر معنویت فضا بیش از پیش افزود.

 

سخن آخر اینکه، اجتماع بزرگ عماریون محفلی شد برای پاسداشت مقام والای شهدا، تقدیر از خانواده های ایثارگران و عمارهای زمان؛ و فرصتی شد برای تقویت جایگاه مساجد در مدیریت محلات از بستر اجرای طرح «هر مسجد، یک حقوقدان.»

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد پیاده روی اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد اربعین کانون های مساجد مواکب الاتحاد بیرجند خراسان جنوبی اصفهان هر مسجد یک حقوقدان مسجد طراز اسلامی شهدا فعالیت های مسجدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۷۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام عربپور مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان درمراسم آغاز هفته عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج استان کرمان گفت: شهیدان از مکتب امام (ره) و اسلام ناب تاسی و الگو گرفتند، آنها حق بزرگی به گردن ما و به گردن همه آحاد ملت ایران دارند و جا دارد بر آنها درود و سلام بفرستیم که این انقلاب را پاسداری وحراست کردند و با خون‌های پاکشان وبامجاهدت‌هایشان به ما درس داده‌اند که چگونه بایستیم و مجاهدت کنیم.

وی با اشاره به دوم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل سپاه مقدس پاسداران گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از الهامات الهی امام خمینی (ره) بود که سپاه را برای حفظ ایران، انقلاب واسلام ناب تشکیل دهد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان اظهار داشت:مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی‌هایشان در جمع فرماندهان در چندین سال قبل در حسینیه امام خمینی (ره) فرمودند: یکی از الهامات الهی که به قلب و دل امام (ره) جاری شد، تشکیل سپاه بود و دوم تشکیل بسیج بود و چه جمله‌های حکیمانه‌ای که امام خمینی (ره) فرمودند: که اگر سپاه نبود کشور هم نبود؛‌ای کاش من یک پاسدار بودم.

وی در ادامه گفت: امروز اگر می‌بینید که سپاه شهره عالم است و افتخار آفرین است به واسطه این است که به مکتب امامینش دل داده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان، بیان داشت: گروه‌هایی مانند حزب الله، انصارالله، حشد شعبی، زینبیون، فاطمیون، حیدریون و حسینیون به تاسی و الگوگیری از سپاه تشکیل شده‌اند.


حجت‌الاسلام عربپور سپاه پاسداران را بهشت نیرو‌های مسلح دانست و عنوان کرد:سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است.

وی افزود:چیزی که باعث شد سپاه گنبد آهنین را درنورددایمان بود؛ معمولاً پنجه افکندن با یک نیروی قدرتمند اتمی دل می‌خواهد؛ قدرت می‌خواهد؛ سپاه پاسداران باایمان و دلیری که داشت گنبد آهنین یک قدرت پوشالی و کاذبی مثل صهیونیست‌ها رادر هم بکوبد اینها معنویت است.

یا بچه‌های حزب الله و مردم غزه با سلاح‌های پیش پا افتاده و معمولی حریف صهیونیست‌ها هستند، چون ایمان در کار آنها وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • احکام دین باید در اجتماع جاری شود