Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسلمانان و فرانسیسکن‌ها (از مهم‌ترین فرقه‌های عالم مسیحیت) با حضور در مسجد «سانتو آمارو» برزیل علاوه بر اجرای برنامه‌های مشترک، سند مشترکی در خصوص ابراز تمایل به حمایت از گفتگوهای مسلمان و مسیحیان امضاء کردند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: 800 سال پیش در دوران جنگ های صلیبی یکی از رهبران مشهور مسیحیت در ماموریتی برای ایجاد صلح، به مصر سفر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دیدار سنت «فرانسیس آسیزی»، از مشهورترین و مقدس‌ترین شخصیت‌های عالم مسیحیت و بنیان‌گذار فرقه فرانسیسکن ها با «سلطان الملک الکامل الایوبی» از رهبران اسلامی، گامی به سوی شکیبایی مذهبی بود.

 

حالا فرانسیسکن ها می خواهند این اقدام را از طریق دیدار با مسلمانان در مسجد «سانتو آمارو» واقع در «سائوپائولو» برزیل تکرار کنند.

 

فرقه راهبان کِهتر یا فرانسیسکن‌ها به جمعیت پیرو عقاید فرانسیس قدیس اطلاق می‌شود. این فرقه از مهم‌ترین فرقه‌های عالم مسیحیت است، در میان مسیحیان جهان پیروان فراوان دارد و تأثیرات عمده‌ای بر جریان اندیشه داشته ‌است.

 

برنامه دیدار فرانسیسکن ها با مسلمانان ساعت 9 عصر روز 27 سپتامبر (جمعه، 5 مهرماه) انجام شد.

 

فدراسیون انجمن های مسلمانان در برزیل (فامبراس) با حمایت اتحادیه ملی اسلامی، دعوت فرانسیسکن ها را پذیرفته و قرار بر این شده است که این دیدار در مسجد «سانتو آمارو» انجام شود.

 

در سال 1219 میلادی،دیدار فرانسیس و سلطان برای مقابله با جنگی که در نتیجه اختلافات مذهبی رخ داد،انجام شد.

 

اما چالش های پیش روی دیدار جدید چیست؟

 

«علی زوگبی»، معاون رئیس فامبراس در این باره می گوید: در دنیایی که امروزه در آن زندگی می کنیم، از هر چهار نفر یک نفر اسلام را تصدیق می کنند.

 

ساکنان زمین باید قبل از هر چیز اختلافات خود را کنار بگذارند و بر حفظ انسان ها و انسانیت، تمرکز کنند. این روند، حامی صلح و یکپارچگی و ضد خشونت است.

 

طی آخرین سرشماری موسسه جغرافیا و آمار برزیل در سال 2010 ، 35167 مسلمان در این کشور زندگی می کردند و تعداد كاتولیک ها از جمله كاتولیک های ارتدكس و كاتولیک های رومی 123 میلیون و 970 هزار نفر بوده است.

 

زوگبی می گوید: به ویژه از آنجایی که جامعه برزیل بسیار قطبی است، این نکته اهمیت دارد که ما بتوانیم این پیام وحدت را منتقل کنیم و جامعه ای دارای هارمونی و با عدالت اجتماعی که ایجادکننده پل های ارتباطی است نه دیوارهای جدایی، بسازیم.

 

فرانسیسکن ها و مسلمانان علاوه بر شرکت در مراسم دعا و نیایش در کنار هم در مسجد «سانتو آمارو»، سرودهای عربی و سرودهایی از فرانسیسکن ها را خواندند.

 

آنها همچنین سند مشترکی در خصوص ابراز تمایل به حمایت از گفتگوهای مسلمان و مسیحیان امضاء کردند.

 

این سند شامل برنامه های مشترک آینده از جمله بازدید مسلمانان از صومعه «سائو بنتو» در «سائو پائولو» است.

 

زوگبی این دیدار را فرصتی برای نشان دادن تمایل به گفتگوهای میان مذهبی می داند.

 

وی در این باره می گوید: ما در شرایط سختی زندگی می کنیم که نشانه عدم تحمل مذهبی است و باید با آن بجنگیم.  در مورد اسلام هراسی هم باید بگویم که از طریق فرصت هایی برای نشان دادن اسلام واقعی که باعث تقویت صلح ، تحمل ، شفقت ، عدالت اجتماعی و مهمتر از همه حفظ زندگی می شود بر این تعصبات هم غلبه می کنیم.

 

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین مسجد زائران اربعین حسینی کانون های مساجد بیرجند خراسان جنوبي خراسان جنوبی کانون های فرهنگی هنری مساجد مساجد جهان مسلمانان مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۷۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسروپناه: استاد زمانی معلم واقعی است که عالم زمانه باشد

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره طرح لازم برای چگونگی انتقال مفاهیم علمی از سوی استادان به دانشجویان با عملکرد مبتنی بر هوش مصنوعی و فناوری‌های نوظهور اظهار کرد: اصطلاحی در صنایع قدیم بود که می‌گفتند استاد فوت کوزه گری را به شاگرد خود یاد می‌دهد که مفهوم ساده و عوامانه‌ای دارد، اما مملو از حکمت است.

وی افزود: استادانی داریم که گاهی اوقات خود را روزآمد نمی‌کنند، مثلا دانشی در علوم پایه، مهندسی، علوم انسانی و اجتماعی کسب کرده‌اند و ۲۰ سال پیش فارغ‌التحصیل شده است، اما هنوز با جدیدترین نظریه‌ها و مباحث دانش روز آشنایی ندارند، طبیعی است که چنین استادانی نمی‌توانند شاگرد زمانه پرورش دهند.

حجت الاسلام خسروپناه تصریح کرد: گاهی اوقات برخی از استادان به روز هستند، اما روش شناسی مهارت آموزی را نمی‌دانند و نمی‌توانند به خوبی شاگردی پرورش دهند.

وی گفت: بعضی اوقات استادان همه ویژگی‌ها را دارند، اما فوت کوزه گری را به دانشجویان منتقل نمی‌کنند و این دانشجو همیشه به استاد وابسته است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: استاد زمانی معلم واقعی است که عالم زمانه باشد، روش و مهارت را بداند و دانش و روش را به دانشجوی خود بدون دریافت هزینه البته نه هزینه مادی منتقل کند.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • طرح دانشگاه حکمت بنیان در ۱۰ دانشگاه اجرایی شد
  • جنایت‌های منافقین فراتر از مرزهای زمانی و جغرافیایی
  • خسروپناه: استاد زمانی معلم واقعی است که عالم زمانه باشد
  • برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله رئوفی
  • دوره شیخ صدوق دوره انتقال از عصر حضور ائمه (ع) به دوره غیبت
  • دوره شیخ صدوق دوره انتقال از عصر حضور ائمه(ع) به دوره غیبت
  • تصاویری از قبرستان بقیع
  • شیخ صدوق بیش از هزار سال پرچمدار مکتب امام صادق(ع) و سایر اهل بیت(ع) بوده است
  • مکتب امام صادق(ع) مروج ارزش‌های انسانی و اسلامی است
  • مشق عشق فداکاری در مدرسه روستایی در زفره